• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • PrettyTiedUp

Jag och min sambo försöker bli gravida. Fick yttepytte spottings igår och idag började jag blöda som vanligt. Men tempen steg idag, vet någon varför? Har gjort några gravtest som alla varit negativa. Man blir ju lite hoppfull ändå när tempen stiger, har ju hört/läst om de som varit gravida trots blödningar vid bim. 
    Kan jag kanske vara gravid ändå? Hmm.

• Symetrical
    PrettyTiedUp skrev 2022-09-01 05:52:03 följande:

Jag och min sambo försöker bli gravida. Fick yttepytte spottings igår och idag började jag blöda som vanligt. Men tempen steg idag, vet någon varför? Har gjort några gravtest som alla varit negativa. Man blir ju lite hoppfull ändå när tempen stiger, har ju hört/läst om de som varit gravida trots blödningar vid bim. 
    Kan jag kanske vara gravid ändå? Hmm.

Det är inte alltför ovanligt att ligga generellt högre i temp under mensen. För många hoppar tempen ganska mycket upp och ner i början av cykeln. Negativt gravtest + blödning skulle jag tro innebär att du inte är gravid.. :/ Har du tempat länge? Tänker om du vet hur din temp brukar bete sig under mensen..?
  • PrettyTiedUp

Symetrical: Jag tror tyvärr inte heller att jag är gravid :(
    Jag har tempat sen mars, så ett halvår då, och tempen  brukar sjunka vid bim och hålla sig nere, förutom vid två cykler i somras, då tempen gick upp och ner hur som helst, blev lite orolig först men tänkte att det nog var värmen, men det är alltså inte helt ovanligt att det är så då :) tack för ditt svar :) intressant det här med hormoner och temperaturer :) 

• Sucken

Idag fick jag spottings på cykeldag 41. Märkte lite grann igår kväll också, men idag var det väldigt tydligt. Har trott att jag ska få mensen, men den har inte dykt upp. Läste att man kan få spottings i samband med ägglossning, men min temperatur var låg i morse. Tror ni att det kan vara ägglossning ändå? Annars är det hormonerna som spökar kanske... 

• amandakollb
    Symetrical skrev 2022-08-31 17:32:29 följande:
    Det förstår jag verkligen! Skrattande Vilken vecka är du i då?
    Idag går jag in i vecka 7!:) ultraljud om drygt en vecka 
  • Längtarefternästa

Har alltid haft äl kvällen cd15-morgonen cd16 men den här månaden verkar det skett cd17 istället. Nu hoppas vi att tempen fortsätter vara hög. Varför känns det som att tiden går extra långsamt mellan äl och BIM? Hur ofta brukar ni se en implantationsdipp i tempen?
  • Skåne97

Hej! 
    Andra månaden jag tempar, dock har vi försökt i över ett år. Som ni ser så är tempen väldigt olik denna cykeln jämfört med förra då den var väldigt upp och ned medan den är väldigt jämn nu. 

Är det någon som har någon speciell erfarenhet av när tempen är väldigt jämn? Mäter förövrigt alltid kl 06.00 på morgonen så det är ingen skillnad där. Sen förstår jag att cyklarna kan se olika ut hur som, mer bara nyfiken på om jämn temp betytt något speciellt för någon annan! 

• Dalarna91

God morgon alla. Har försökt länge nu med första barnet. Har tempat 4 månader, denna cyklus är tempen annorlunda. Jag använder progrestron kräm. Gjorde det förra månaden men fick aldrig som hög temp som nu. Tempen brukar falla kring äl +9 
    Börjar tappa hoppet nu :p

• Myran1234
    Dalarna91 skrev 2022-09-03 07:03:20 följande:

God morgon alla. Har försökt länge nu med första barnet. Har tempat 4 månader, denna cyklus är tempen annorlunda. Jag använder progrestron kräm. Gjorde det förra månaden men fick aldrig som hög temp som nu. Tempen brukar falla kring äl +9 
    Börjar tappa hoppet nu :p

Hej Dalarna91! 

blir lite nyfiken på progesteronkrämen, var köper du den? Misstänker att jag har lågt progesteron. 

• Symetrical
    amandakollb skrev 2022-09-02 08:28:03 följande:
    Idag går jag in i vecka 7!:) ultraljud om drygt en vecka 
    Så spännande!
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles