• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • Symetrical
    Amaaanda00 skrev 2022-12-11 14:02:42 följande:

Vad tror ni om min kurva? Inte tagit några test än då jag inte har några hemma , väntar på en leverans som ska komma i början på veckan. Har BIM 13/14 tisdag. 

Ser väldigt lovande ut, som att det kan ha varit en implantationsdipp där på äl +5. När har du bim? 😀
  • Amaaanda00
    Symetrical skrev 2022-12-11 18:24:23 följande:
    Ser väldigt lovande ut, som att det kan ha varit en implantationsdipp där på äl +5. När har du bim? 😀
    Har BIM på tisdag 13/14 🙈 åå ändå känns det som evigheter tills dess. Den här väntan gör en galen 😅
  • Amaaanda00
    Amaaanda00 skrev 2022-12-11 19:22:29 följande:
    Har BIM på tisdag 13/14 🙈 åå ändå känns det som evigheter tills dess. Den här väntan gör en galen 😅
    13/12 ska det ju såklart stå 🙈
  • Blomsan
    Symetrical skrev 2022-12-11 18:22:58 följande:
    Jag är inte överens med nc om din äl. Skulle tro att den inföll två dagar senare om man bara tittar på tempen. Vad tror du själv? Brukar du känna av din äl? När hade du fertilt sekret?
    Tack för svar! Hmm kanske stämmer, 2dagsr efter var typ  enda dagen med fertilt sekret, brukar annars ha fler dagar, ingen smärta dock.. återstår att se :) 
  • evelinagra1

Symetrical : efter den låga tempen där har det gått upp till 36.45 iallafall men jag är också osäker alltså, förra månaden tyckte jag kurvan såg lite bättre ut för henne dock..
    nej tror inte hon har regelbunden cykel eller ja tror det brukar vara runt 24-30 dagar 

• Skåne97

Hej! Tänkte kolla om ni tycker det ser ut som att NC bekräftat äl på rätt dag? Jag äter letrozol och får alltid äl på cd 16. Denna cykeln var jag även hos gyn på cd 16 vid klockan 13 där läkaren sa att äggen var redo och det såg ut som att jag skulle ägglossa under eftermiddagen. Tempen sjönk som vanligt cd 15 vilket det brukar göra dagen innan äl som man kan se på den undre grafen men det stannade av lite innan den höjdes igen när äl bekräftades. 

Vad tror ni, stämmer det att äl skedde på cd 18 trots att gyn såg på vul att det borde ske dagen jag var där på cd 16? Glömde även tempa cd 17 så der är inte heller till så mycket hjälp. 
  • SaandraR

Hej!
    Hoppar in här, första månaden som jag använder nc och tempar. Min kurva känns lite ojämn, och idag sjönk den lite. Tempade dock en timma tidigare nästan på morgonen idag.. 
    men det ser inte ut som en gravid kurva iallfall? Mensen är beräknad att komma på fredag 

ska läsa ikapp lite inlägg nu:)
  • Sofia11111

Hej!

Hoppar också in här i tråden. Har precis börjat använda Natural Cycles i hopp om att bli gravid. Enligt appen är förutspådd ÄL på lördag och idag tog jag ett ägglossningstest från RFSU i hopp om att se LH-ökning. Ingenting.. Som jag förstår det bör man se en LH-ökning cirka 48 timmar innan ÄL? Ska göra ett nytt försök imorgon. 

Är 26 år gammal och fullt frisk men nojar ändå att det ska vara svårt att bli gravid. Än så länge bara försökt sedan årsskiftet. 

• oshark
    Sofia11111 skrev 2023-03-23 13:27:11 följande:

Hej!

Hoppar också in här i tråden. Har precis börjat använda Natural Cycles i hopp om att bli gravid. Enligt appen är förutspådd ÄL på lördag och idag tog jag ett ägglossningstest från RFSU i hopp om att se LH-ökning. Ingenting.. Som jag förstår det bör man se en LH-ökning cirka 48 timmar innan ÄL? Ska göra ett nytt försök imorgon. 

Är 26 år gammal och fullt frisk men nojar ändå att det ska vara svårt att bli gravid. Än så länge bara försökt sedan årsskiftet. 

Ja, typ.

Om du precis har börjat använda NC kan den omöjligt veta när din ÄL ska vara tyvärr. Det den gör är gissar baserat på din normala cykellängd om du lagt in någon sådan och drar av 14 dagar.  Men du kan ha en annan lutealfas än så (normalt är 12-16 dagar) och då kommer ÄL tidigare eller senare.

Har du koll på ditt cervixsekret? Om inte så läs på och börja tracka det tillsammans med temperaturen. NC kan aldrig förutsäga ÄL, den kan bara gissa baserat på din tidigsre data. Så cervixsekret kombinerat med ÄL-tester är ett mycket bättre sätt att förutspå ÄL på, så får NC bekräfta i efterhand att du hade rätt
  • fris

Hej! 
    Första månaden med Natural cycles nu så kanske inte så lätt att lita på ännu. Men har endast fått negativa ägglossningstest, det som såg ?mest? positivt var  cykeldag 15 och även då jag tyckte flygningarna ändrades. Jag har regelbunden cykel på 29-31 dagar men det har hänt någon gång att den varit en aning längre. Men jag blir inte klok på detta, kan jag ha haft ägglossning på dag 19 trots negativt test? Förra månaden fick jag klart positivt på dag 17.
    Vi har ju tyvärr inte fått till det så mycket denna månad så att jag ska vara gravid känns ju inte så troligt men blir ändå förvirrad..

Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles