• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • Symetrical
    Skåne97 skrev 2022-09-02 16:19:24 följande:

Hej! 
    Andra månaden jag tempar, dock har vi försökt i över ett år. Som ni ser så är tempen väldigt olik denna cykeln jämfört med förra då den var väldigt upp och ned medan den är väldigt jämn nu. 

Är det någon som har någon speciell erfarenhet av när tempen är väldigt jämn? Mäter förövrigt alltid kl 06.00 på morgonen så det är ingen skillnad där. Sen förstår jag att cyklarna kan se olika ut hur som, mer bara nyfiken på om jämn temp betytt något speciellt för någon annan! 

Jag har haft väldigt jämn temp när jag plussat, men det är nog väldigt olika. Alltid spännande när tempen skiljer sig från tidigare cykler dock! Cool
  • majgrönska

Hej!
    Jag har inte följt tråden men är nyfiken på om någon har en kommentar till min första kurva i fertility friend. Jag funderar på om ägglossningen var vid det andra "skuttet"  istället för där de satt ut den

• Symetrical
    majgrönska skrev 2022-09-04 08:52:52 följande:

Hej!
    Jag har inte följt tråden men är nyfiken på om någon har en kommentar till min första kurva i fertility friend. Jag funderar på om ägglossningen var vid det andra "skuttet"  istället för där de satt ut den

Hej!
    Jag tror att äl kan ha varit två dagar senare än ff spår det till. Ff är inte säker på din äl (därav de streckade linjerna) och beror säkerligen på att du tempat avvikande tider (trianglarna istället för propparna). Ett tips är att använda en omräknare för att få en mer adekvat mätning och mer pålitlig graf. Denna tycker jag är bra  
    https://www.whenmybaby.com/basalbodytemperature.php
  • majgrönska

Tack för svar :) och tips om sida! Jag får se om jag räknar om de tiderna. Det blev lite oregelbundna tider förra månaden med semester men det borde bli bättre nu när jag jobbar.. . Det ska bli spännande att jämföra med nästa cykel.

Symetrical skrev 2022-09-04 09
    :43:16 följande:
    Hej!
    Jag tror att äl kan ha varit två dagar senare än ff spår det till. Ff är inte säker på din äl (därav de streckade linjerna) och beror säkerligen på att du tempat avvikande tider (trianglarna istället för propparna). Ett tips är att använda en omräknare för att få en mer adekvat mätning och mer pålitlig graf. Denna tycker jag är bra  
    https://www.whenmybaby.com/basalbodytemperature.php
  • Sucken

Haft en väldigt lång cykel efter p-piller och förmodligen också pga pcos. Fått väldigt mycket ledvärk dom senaste veckorna som jag inte haft sen innan p-pillren som jag började äta när jag var 18 år. Förstod inte då att ledvärken berodde på hormoner, men när den nu är tillbaka så inser jag vad problemet berodde på. Hade spottings för 3 dagar sedan. Har haft vattniga flytningar och började känna på livmodertappen för några dagar sedan. Kunde precis nå den med fingertoppen. Igår kände jag mig konstig i kroppen. Hade lite sjukdomskänsla. Vaknade upp och mådde bra idag. Haft lite spottings idag med och idag var livmodertappen låg. Har även extrem ledvärk nu ikväll. Tro om ägglossning skedde igår då jag kände mig så konstig i kroppen? Men borde inte temperaturen ha höjts mer då? Förhoppningsvis fortsätter den uppåt, men kroppen har lurat mig tidigare i cykeln också, så får se vad som händer. =)
  • Sjuttonmånader
    Here we go, help me out:

Jag har förvisso nyligen börjat med nc men har ändå regelbunden mens (bortsett från förra månaden typ). Mensen brukar dyka upp på dag 26 och då äl+13 (enl temp och även testat med äl stickor), och tempen har gått ner dagen innan mens. Idag på cd 27 / äl+15 (enligt nc??) så har tempen inte gått ner och ännu ingen mens. Trots mensvärk men inga som helst grav symptom..

Nu har jag i två månader ätit Apiforce bidrottninggele och jag vet inte om den har gjort att min lutealfas är något längre eller om nc har tagit fel på ägglossning denna månaden.. Den är ju lite klurig här.. Vad hade ni sagt?  Pos äl test tidig morgon på cd12 (clearblue digital). 

Tror ni äl var cd 12 eller cd 14? Hur eller hur så är jag ju antingen på äl+15 eller +13 så mensen borde ju dyka upp idag... :/

Btw, sover dåligt pga barnen 😅
  • LJM91
    Sjuttonmånader skrev 2022-10-17 11:58:56 följande:
    Here we go, help me out:

Jag har förvisso nyligen börjat med nc men har ändå regelbunden mens (bortsett från förra månaden typ). Mensen brukar dyka upp på dag 26 och då äl+13 (enl temp och även testat med äl stickor), och tempen har gått ner dagen innan mens. Idag på cd 27 / äl+15 (enligt nc??) så har tempen inte gått ner och ännu ingen mens. Trots mensvärk men inga som helst grav symptom..

Nu har jag i två månader ätit Apiforce bidrottninggele och jag vet inte om den har gjort att min lutealfas är något längre eller om nc har tagit fel på ägglossning denna månaden.. Den är ju lite klurig här.. Vad hade ni sagt?  Pos äl test tidig morgon på cd12 (clearblue digital). 

Tror ni äl var cd 12 eller cd 14? Hur eller hur så är jag ju antingen på äl+15 eller +13 så mensen borde ju dyka upp idag... :/

Btw, sover dåligt pga barnen 😅
    Skulle gissa att du är gravid om mensen inte kommer idag :)
  • Sjuttonmånader
    LJM91 skrev 2022-10-17 17:09:56 följande:
    Skulle gissa att du är gravid om mensen inte kommer idag :)
    Åh tack för svar! Jag verkligen hoppas det så innerligt.. Vi har nu försökt i mer än ett år! 🥺 Men det ända jag känner är typ "mensvärk". Vågar inte ta ett test då jag är såå rädd för att få ett förbannat jävla minus igen :'( 

Men visst ser det ju ut så enligt appen? Asså har inte ens fått minsta lilla rosa på pappret idag så den känns inte ens påväg, förutom värken då.. Men den som lever får väl se! 😬
  • Dabro13

Mensvärken kan ju vara växtvärk, vissa som haft det tidigt. Hoppas på de bästa för dig 😊 ta ett test om den inte dykt upp ännu

Sjuttonmånader skrev 2022-10-17 17:34:35 följande:
    Åh tack för svar! Jag verkligen hoppas det så innerligt.. Vi har nu försökt i mer än ett år! 🥺 Men det ända jag känner är typ "mensvärk". Vågar inte ta ett test då jag är såå rädd för att få ett förbannat jävla minus igen :'( 

Men visst ser det ju ut så enligt appen? Asså har inte ens fått minsta lilla rosa på pappret idag så den känns inte ens påväg, förutom värken då.. Men den som lever får väl se! 😬
  • Sjuttonmånader
    Dabro13 skrev 2022-10-17 18:19:36 följande:

Mensvärken kan ju vara växtvärk, vissa som haft det tidigt. Hoppas på de bästa för dig 😊 ta ett test om den inte dykt upp ännu

Jaa jag hoppas hoppas!!🙏 Tack så mycket för svar, får se om jag vågar testa imorgon om inte mensen dyker upp😬 
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles