• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • H0nd3ndär

Chillins: det är inte alltid en skugga på babyplans. Oftast är de helt blanka men det har hänt att jag sett en skugga (aldrig med färg). Har använt dem till 3 graviditeter. Håller tummarna för att det är ett plus!

• Chilins
    amandakollb skrev 2022-08-19 10:27:21 följande:
    Jag ser också en skugga tror jag! Vilken cd är du på idag? :) hur är tempen? 
    Menar såklart äl+11 inte CD11 Skrattande är på CD26
  • Chilins
    H0nd3ndär skrev 2022-08-19 11:59:39 följande:

Chillins: det är inte alltid en skugga på babyplans. Oftast är de helt blanka men det har hänt att jag sett en skugga (aldrig med färg). Har använt dem till 3 graviditeter. Håller tummarna för att det är ett plus!

Tack för titten!! :) då ska jag verkligen hålla tummarna? :)
  • Chilins

Lägger upp en bild på de senaste testen jag tagit: igår översta två och de två nedre idag. RFSU är dock inte på morgonurin Och det är inte heller test nr 2 från igår. Sen vet jag att man inte ska titta på dom igår eller imorse för nu har ju tiden gått ut? men lägger upp ändå

• evelinagra1
    Chilins skrev 2022-08-19 12:25:58 följande:

Lägger upp en bild på de senaste testen jag tagit: igår översta två och de två nedre idag. RFSU är dock inte på morgonurin Och det är inte heller test nr 2 från igår. Sen vet jag att man inte ska titta på dom igår eller imorse för nu har ju tiden gått ut? men lägger upp ändå

Jag tycker att jag ser på rsfu också, såg det likadant ut inom tiden?
  • Chilins
    evelinagra1 skrev 2022-08-19 12:35:37 följande:
    Jag tycker att jag ser på rsfu också, såg det likadant ut inom tiden?
    Nä det hann jag inte så det är några minuter efter men här kommer en inom tiden på rfsu: 
  • Symetrical
    Chilins skrev 2022-08-19 07:14:28 följande:

det är klart jag tog ett test.. man kan inte hålla sig :) ber om ursäkt för att jag bombar denna tråd med gravtest där det knappt syns något Skrattande tror bilden hamnade överst. Jag undrar om babyplan alltid avger ett sånt här streck men tycker det här strecket är lite mera likt det jag tog på eftermiddagen tidigare i veckan, dock är strecket Ofärgat även i verkligheten. Det är mera som en skugga, om ni ens ser det :) 

tack för din förklaring om temp!! Det förklarar e del för mig att det brukar vara 0,1 grad högre per timme. Då lägger jag in 36,45 :) 

Jag ser tydligt på detta med! Tycker att det ser brett ut också, vilket borde båda gott. Är det taget inom tiden tror jag inte att färgen spelar så stor roll, men ta ett i eftermiddag med, så får du se om det blir starkare då Glad
  • Symetrical
    amandakollb skrev 2022-08-19 10:28:55 följande:
    Idag tog jag ett till test och tror det har ökat liiiiite sen i förrgår när Jag tog senaste testet. Dock blir jag fundersam, borde inte testet vara starkare? Tror jag är på bim idag, äl+14 
    Det behöver det nödvändigtvis inte vara, huvudsaken är att det ökar i styrka och det tycker jag definitivt att det gjort! Skrattande
  • Symetrical
    Chilins skrev 2022-08-19 12:39:10 följande:
    Nä det hann jag inte så det är några minuter efter men här kommer en inom tiden på rfsu: 
    Jag ser också på rfsu! Skrattande Är det testa tidigt, eller vanligt?
  • Chilins
    Symetrical skrev 2022-08-19 13:06:37 följande:
    Jag ser också på rfsu! Skrattande Är det testa tidigt, eller vanligt?
    Ett vanligt! Och inte med morgonurin! Men jag har dåliga erfarenheter av RFSU? tycker mig sett streck flera gånger tidigare utan att vara gravid så jag blir rädd att ögonen spelar mig ett spratt nu även fast jag ändå tycker att detta är en mer tydlig skugga än förr.. 
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles