• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • amandakollb
    Symetrical skrev 2022-08-08 19:44:43 följande:
    Äh, det är ju inte så stor skillnad. Min coverline kan också diffa på 1-1,5 grad Glad Men som sagt hoppas vi ff har rätt, för slemhinnans skull!

Nja, mest jag som laddar, eftersom vi ju inte försöker på riktigt DrömmerFlört

Okej får se när bim blir då, tror jag tar cd11+14 dagar så då blir bim 19 augusti. När räknar du med bim? Antar vi har rätt nära då jag har lång lutealfas och du kort? :))

• amandakollb
    Symetrical skrev 2022-08-08 19:44:43 följande:
    Äh, det är ju inte så stor skillnad. Min coverline kan också diffa på 1-1,5 grad Glad Men som sagt hoppas vi ff har rätt, för slemhinnans skull!

Nja, mest jag som laddar, eftersom vi ju inte försöker på riktigt DrömmerFlört
    Åh suck, nu fick jag en rejäl tempdipp, känns inte bra alls! Så förvirrande detta
  • Symetrical
    amandakollb skrev 2022-08-08 21:22:59 följande:

Okej får se när bim blir då, tror jag tar cd11+14 dagar så då blir bim 19 augusti. När räknar du med bim? Antar vi har rätt nära då jag har lång lutealfas och du kort? :))

amandakollb skrev 2022-08-09 05:21:24 följande:
    Åh suck, nu fick jag en rejäl tempdipp, känns inte bra alls! Så förvirrande detta

Jag tror bim blir typ 21/8, lite beroende på när ägget behagar släppa! ;P

Äsch, det betyder inte så mycket, så länge tempen ökar igen imorgon. Du har väl haft så tidigare med, men en dipp på typ äl +4..?
  • amandakollb
    Symetrical skrev 2022-08-09 08:36:49 följande:
    amandakollb skrev 2022-08-09 05:21:24 följande:

Jag tror bim blir typ 21/8, lite beroende på när ägget behagar släppa! ;P

Äsch, det betyder inte så mycket, så länge tempen ökar igen imorgon. Du har väl haft så tidigare med, men en dipp på typ äl +4..?
    Okej men då har vi nästan samtidigt!:) 

jaaa cykeln innan förra ovulatoriska så var den väldigt hoppig, och då blev jag inte gravid.. så har inte mycket hopp nu heller faktiskt. 
  • Symetrical
    amandakollb skrev 2022-08-09 11:28:05 följande:
    Okej men då har vi nästan samtidigt!:) 

jaaa cykeln innan förra ovulatoriska så var den väldigt hoppig, och då blev jag inte gravid.. så har inte mycket hopp nu heller faktiskt. 
    Försök att inte läsa in för mycket i det. På äl+4 har ju inte ett ev befruktat ägg ens fäst Solig
  • amandakollb
    Symetrical skrev 2022-08-09 19:23:48 följande:
    Försök att inte läsa in för mycket i det. På äl+4 har ju inte ett ev befruktat ägg ens fäst Solig
    imorse höjdes tempen men inte Lika mkt som den brukar ligga på. Tror jag kommer få en hoppig lutealfas som tidigare, undrar om det är progesteronet som spökar..? 
  • Skåne97

Jag har börjat tempa denna månaden efter att ha försökt i ett år. De senaste 3 månaderna har jag ätit letrozol och lika denna, jag tänkte bara kolla med er som har lite bättre koll hur detta ser ut? Mens är beräknat imorgon, när i regel brukar tempen sjunka? 

• H0nd3ndär
    Skåne97 skrev 2022-08-10 17:01:58 följande:

Jag har börjat tempa denna månaden efter att ha försökt i ett år. De senaste 3 månaderna har jag ätit letrozol och lika denna, jag tänkte bara kolla med er som har lite bättre koll hur detta ser ut? Mens är beräknat imorgon, när i regel brukar tempen sjunka? 

Spännande kurva Glad

Det där med när tempen sjunker är individuellt och kan ändras från cykel till cykel. Ibland sjunker min samma morgon, ibland bara ett par timmar innan. Tempen kan vara hög på morgonen och mensen fortfarande komma runt lunch. 

Hoppas din mens håller sig borta och du får ett plus!
  • amandakollb
    Symetrical skrev 2022-08-09 19:23:48 följande:
    Hur går det för dig? När fick du äl? Blir bim 21 som du trott tidigare?:) 
  • Symetrical
    amandakollb skrev 2022-08-15 22:01:21 följande:
    Hur går det för dig? När fick du äl? Blir bim 21 som du trott tidigare?:) 
    Nej, du! Världens mest utdragna äl resulterade i nedsläpp igår (ökad temp idag) och därför bara sex 4 dagar innan (pga magsjuk man) så inga stora förhoppningar den här cykeln Obestämd

Hur går det själv? Glad
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles