• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • evelinagra1
    Symetrical skrev 2022-07-13 07:05:05 följande:
    Ibland höjs den direkt och ibland segar den sig upp första dagarna efter. Eftersom du hade positivt ältest i förrgår tror jag absolut på äl igår. Coverline kan ju också justeras lite från cykel till cykel, så oroa dig inte :)
    Var på toa nu och hade fortfarande fertilitsekret? Så konstigt, åker tyvärr iväg idag så hinner inte ligga mer :/ så jag hoppas ju att ägglossningen redan varit 
  • evelinagra1

I söndags fick jag maximal på min fertilitetsmonitor men tar även vanliga stickor också och jag skulle inte säga att stickorna var positiva på söndag utan dom var mycket stackare på måndagen men man tycker ju att monitorn borde vara bättre och att jag ska gå efter den. jag får helt enkelt se vad tempen visar imorgon och hoppas på att äl var igår ändå :) 

• Symetrical
    evelinagra1 skrev 2022-07-13 07:37:13 följande:
    Var på toa nu och hade fortfarande fertilitsekret? Så konstigt, åker tyvärr iväg idag så hinner inte ligga mer :/ så jag hoppas ju att ägglossningen redan varit 
    Jag har insett att jag ofta har fertilt sekret även dagen efter äl. Skulle tippa på att det beror på att ägget ju lever i upp till ett dygn efter det släppt och då behöver ju miljön där nere också vara gynnsam för de små simmarna Flört
  • evelinagra1
    Symetrical skrev 2022-07-13 09:53:47 följande:
    Jag har insett att jag ofta har fertilt sekret även dagen efter äl. Skulle tippa på att det beror på att ägget ju lever i upp till ett dygn efter det släppt och då behöver ju miljön där nere också vara gynnsam för de små simmarna Flört
    Ja okej! håller tummarna att det är så, det låter ju ganska logiskt Glad
  • LJM91

Jag tyckte också att jag hade fertilt sekret dagen efter ägglossningen :)

• evelinagra1

Ägglossningen sattes ut på onsdagen, lite ledsen att vi inte fick till det då men vi fick ändå till det båda dagarna med högst fertilitet så får väl vara nöjd med det ändå

• evelinagra1

Ni brukar vara så duktiga på att tyda grafer så lägger ut bild på mina, ena från NC och den andra från FF. 

De har satt ut ägglossningen på olika dagar, egentligen spelar det väl ingen roll men jag tycker det är intressant haha :P

• Symetrical
    evelinagra1 skrev 2022-07-21 15:14:00 följande:

Ni brukar vara så duktiga på att tyda grafer så lägger ut bild på mina, ena från NC och den andra från FF. 

De har satt ut ägglossningen på olika dagar, egentligen spelar det väl ingen roll men jag tycker det är intressant haha :P

Utifrån ältest och temp tror jag absolut att ff har rätt (som vanligt). Har du lagt in ältesten i ff med? Och har du haft något fertilt sekret så lägg in det med. Då blir ff mer säker på äl Glad
  • evelinagra1
    Symetrical skrev 2022-07-21 16:12:05 följande:
    Utifrån ältest och temp tror jag absolut att ff har rätt (som vanligt). Har du lagt in ältesten i ff med? Och har du haft något fertilt sekret så lägg in det med. Då blir ff mer säker på äl Glad
    Jag har inte lagt till något i FF har lite svårt att förstå den appen haha ;) 
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles