• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • LJM91
    Chilins skrev 2022-06-21 20:40:18 följande:
    Men så himla tufft det låter :( du verkar vara en sån himla stark person. det här med att skaffa barn är mycket jobbigare och svårare än vad jag någonsin kunnat föreställa mig? när började ni försöka? jag har gått igenom 1 utomkvedshavandeskap och 1 missfall så vi får ingen hjälp alls.. det går ju för oss säger dom. det har gått  men det går ju inte så bra och vi sitter ju här barnlösa än idag.. håller verkligen tummarna att du får ägglossa snart.. kan inte föreställa mig den frustrationen.. :( 
    Tack snälla, och detsamma till dig! Förstår att det är frustrerande att bara få höra att det ju går, när man bara hamnar på ruta ett igen. Vi började försöka i augusti förra året, så snart har det ändå gått ett år. Håller med om att den här processen är betydligt jobbigare än vad jag trodde, jag hade någon naiv bild av att det bara skulle vara att sluta med preventivmedel så var saken biff sedan. Speciellt eftersom jag blev oplanerat gravid för ett par år sedan, var helt säker på att det bara skulle krävas ett eller två försök. Om jag bara hade vetat vad som låg framför mig, jösses..
  • Chilins
    LJM91 skrev 2022-06-21 21:03:20 följande:
    Tack snälla, och detsamma till dig! Förstår att det är frustrerande att bara få höra att det ju går, när man bara hamnar på ruta ett igen. Vi började försöka i augusti förra året, så snart har det ändå gått ett år. Håller med om att den här processen är betydligt jobbigare än vad jag trodde, jag hade någon naiv bild av att det bara skulle vara att sluta med preventivmedel så var saken biff sedan. Speciellt eftersom jag blev oplanerat gravid för ett par år sedan, var helt säker på att det bara skulle krävas ett eller två försök. Om jag bara hade vetat vad som låg framför mig, jösses..
    Då har vi försökt lika länge? ska ni försöka få hjälp efter sommaren? det är ju Väldigt både och, en del är ju såklart väldigt tacksam för att ett plus dykt upp men samtidigt så hjälper ju inte det.. barnlängtan är ju så extrem. jag gick omkring i samma villfarelse som dig, det är ju bara att sluta med p-piller? utomkvedshavandet kom dessutom på första försöket? så jag trodde verkligen att det här kommer gå bra. Ack så fel jag hade.. men när vi får våra små familjemedlemmar sen kommer allt vara värt det. Det är det som håller mig uppe 
  • Chilins

Uppdatering: negativt graviditetstest (precis vad jag förväntade mig såklart, det är ju flera dagar kvar till bim) tempen hade ökat något. 36,52. Jag måste ställa mig in på att det inte gick den här gången för att inte bli så besviken. Känns skönt att ha gjort testet på något sätt trots att det inte fanns en tillstymmelse till positivt. 

• Symetrical
    Chilins skrev 2022-06-22 05:47:16 följande:

Uppdatering: negativt graviditetstest (precis vad jag förväntade mig såklart, det är ju flera dagar kvar till bim) tempen hade ökat något. 36,52. Jag måste ställa mig in på att det inte gick den här gången för att inte bli så besviken. Känns skönt att ha gjort testet på något sätt trots att det inte fanns en tillstymmelse till positivt. 

Nu vill inte jag ge falska förhoppningar, men som du själv skriver är äl +10 tidigt att få plus! Om det ev dessutom var en implantationsdipp du hade igår och i förrgår får du nog vänta ytterligare ett par dagar innan hcg ökat till mätbar nivå :)
    Vad var det för test du gjorde? Oavsett bådar det gott att tempen ökade idag igen! :D
  • Chilins
    Symetrical skrev 2022-06-22 07:31:00 följande:
    Nu vill inte jag ge falska förhoppningar, men som du själv skriver är äl +10 tidigt att få plus! Om det ev dessutom var en implantationsdipp du hade igår och i förrgår får du nog vänta ytterligare ett par dagar innan hcg ökat till mätbar nivå :)
    Vad var det för test du gjorde? Oavsett bådar det gott att tempen ökade idag igen! :D
    Kan inte låta bli att bli glad när du skriver så :) försiktigt glad men ändå. det var faktiskt ett digitalt clearblue, ett sånt där ultratidigt så det ska känna av 10 miu/ml. Jag plussade förra gången på äl+11 med ett sånt test. 
  • evelinagra1

Ska väl inte ge upp hoppet helt än men idag skönt tempen och hoppet lika såTungan ute två dagar kvar till bim..
  • LJM91

Chilins, håller tummarna för att det bara var för tidigt! Jag tror vi kommer söka hjälp efter sommaren, men det känns som att det kommer ta emot på något sätt? Tror jag kommer tycka det är ganska jobbigt faktiskt. Samtidigt är det ju värt det om det innebär att vi får vårt plus till slut.

• Symetrical
    Chilins skrev 2022-06-22 07:58:54 följande:
    Kan inte låta bli att bli glad när du skriver så :) försiktigt glad men ändå. det var faktiskt ett digitalt clearblue, ett sånt där ultratidigt så det ska känna av 10 miu/ml. Jag plussade förra gången på äl+11 med ett sånt test. 
    Jag tänker att det såklart är bra att vara realistisk, men samtidigt behöver man inte ge upp hoppet förrän det faktiskt är ute! :)
  • Symetrical
    evelinagra1 skrev 2022-06-22 08:08:39 följande:
    Ska väl inte ge upp hoppet helt än men idag skönt tempen och hoppet lika såTungan ute två dagar kvar till bim..
    Förstår frustrationen, men den kan mycket väl vända uppåt igen! Har du lika kort lutealfas som jag, eller? xP
  • evelinagra1
    Symetrical skrev 2022-06-22 09:01:34 följande:
    Förstår frustrationen, men den kan mycket väl vända uppåt igen! Har du lika kort lutealfas som jag, eller? xP
    Japp 10 dagar har jag.. hur kort har du? Eller 11 kanske? Vet inte hur man räknar, mensen brukar komma på dag 11 iallafall :P
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles