Chilins skrev 2022-06-21 20:40:18 följande:
Men så himla tufft det låter :( du verkar vara en sån himla stark person. det här med att skaffa barn är mycket jobbigare och svårare än vad jag någonsin kunnat föreställa mig? när började ni försöka? jag har gått igenom 1 utomkvedshavandeskap och 1 missfall så vi får ingen hjälp alls.. det går ju för oss säger dom. det har gått men det går ju inte så bra och vi sitter ju här barnlösa än idag.. håller verkligen tummarna att du får ägglossa snart.. kan inte föreställa mig den frustrationen.. :(
Tack snälla, och detsamma till dig! Förstår att det är frustrerande att bara få höra att det ju går, när man bara hamnar på ruta ett igen. Vi började försöka i augusti förra året, så snart har det ändå gått ett år. Håller med om att den här processen är betydligt jobbigare än vad jag trodde, jag hade någon naiv bild av att det bara skulle vara att sluta med preventivmedel så var saken biff sedan. Speciellt eftersom jag blev oplanerat gravid för ett par år sedan, var helt säker på att det bara skulle krävas ett eller två försök. Om jag bara hade vetat vad som låg framför mig, jösses..