• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • Mojsan09
    okändokänd2 skrev 2022-06-03 12:16:12 följande:
    Vad tror ni om äl? Stämmer de som nc lagt in? :)
    inte haft några symptom på äl Men det brukar jag ej ha.
    Ja, eller på CD 29 kanske?
  • amandakollb

Verkar vara på ÄL+4 idag men vad hände med tempen imorse?! världens dipp. Någon som varit med om de eller vet vad det innebär? Tänk direkt att det inte är något bra.. 
  • Symetrical
    amandakollb skrev 2022-06-13 13:26:58 följande:
    Verkar vara på ÄL+4 idag men vad hände med tempen imorse?! världens dipp. Någon som varit med om de eller vet vad det innebär? Tänk direkt att det inte är något bra.. 
    Det är ganska vanligt att få en dipp på äl +3-4 pga att östrogenet då möter progesteronet. Den stiger säkert imorgon igen Cool
  • Mandelblomman

Jag fick också en dipp på ÄL+4, men tempen steg dagen efter och har fortsatt göra det. Har aldrig varit med om det förut...

• amandakollb
    Symetrical skrev 2022-06-13 14:52:59 följande:
    Det är ganska vanligt att få en dipp på äl +3-4 pga att östrogenet då möter progesteronet. Den stiger säkert imorgon igen Cool
    Den steg imorse igen Som tur var! Okej då förstår jag, har aldrig haft så tidigare tror jag så blev nojig. kan man säga något om cykeln utifrån det? Antar inte? :) 
  • amandakollb
    Mandelblomman skrev 2022-06-13 19:28:14 följande:

Jag fick också en dipp på ÄL+4, men tempen steg dagen efter och har fortsatt göra det. Har aldrig varit med om det förut...

Okej skönt att höra andra ha samma! Min steg också idag sol tur var. vart är du i cykeln nu? 
  • Symetrical
    amandakollb skrev 2022-06-14 06:52:14 följande:
    Den steg imorse igen Som tur var! Okej då förstår jag, har aldrig haft så tidigare tror jag så blev nojig. kan man säga något om cykeln utifrån det? Antar inte? :) 
    Njae, tveksamt. Implantationsdippar brukar ske tidigare äl +5, men vem vet!?! Flört Tiden får som vanligt utvisa! 
  • evelinagra1

Vet inte ens om man kan se det så tidigt egentligen behöver man ju tempa fler dagar för att äl ska bekräftas men jag har för dåligt tålamod för att vänta haha?  kan jag ha haft ägglossning igår? Tempen låg på 36.20 imorse. Eller ska man försöka få till det idag också? 
  • amandakollb
    Symetrical skrev 2022-06-14 07:11:36 följande:
    Njae, tveksamt. Implantationsdippar brukar ske tidigare äl +5, men vem vet!?! Flört Tiden får som vanligt utvisa! 
    ah känns snarare som att det var en sån dipp du pratade om, då östrogenet möter progesteronet och det kanske inte innebär nånting egentligen gällande om man är gravid eller inte haha! 

vart i cykeln är du nu?
  • Symetrical
    evelinagra1 skrev 2022-06-14 09:44:23 följande:
    Vet inte ens om man kan se det så tidigt egentligen behöver man ju tempa fler dagar för att äl ska bekräftas men jag har för dåligt tålamod för att vänta haha?  kan jag ha haft ägglossning igår? Tempen låg på 36.20 imorse. Eller ska man försöka få till det idag också? 
    Jag skulle tippa på att äl inföll igår, men har du fortfarande fertilt sekret och öppen tapp är det ju bara att köra på ;)
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles