• Mandelblomman

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Ny tjej i tråden här! Jag och min sambo bestämde oss förra sommaren för att försöka skaffa barn. Slutade på p-piller i slutet av juli 2021 och sen dess har jag haft vääldigt oregelbundna och långa cykler (min senaste var 63 dagar). Att tajma in ägglossning har alltså inte varit det lättaste MEN imorse slog min graf om till bekräftad ägglossning den 1a maj. 

Så vad tror vi utifrån min nuvarande graf? Finns det en chans kanske? ?? 

• Mandelblomman
    Symetrical: Vi håller tummarna! Ja det är superskönt att cykeln antagligen kommer blir kortare den här gången. Innan tappade man nästan hoppet litegrann, men nu ser jag bara positivt på det! Oskyldig
  • Mandelblomman
    Kungsbacka skrev 2022-05-09 16:38:26 följande:
    Hur går det för dig? Blev så nyfiken! Är temperaturerna fortsatt höga? Håller tummarna för dig :)
    Vad gulligt av dig! Temperaturerna är forsatt över linjen. Imorse var min temperatur på 36.60 Skrattande BIM är på lördag. Så vi håller tummarna!
  • Mandelblomman
    Kungsbacka skrev 2022-05-10 22:35:58 följande:
    Åh kul att vi har samma bim dag! Alltså aaah jag vet! Blir också helt tokig och vill testa nu nu nu, men vill samtidigt inte få upp hoppet för mycket. Svår balans det där! Vilka tester kör du med? Jag har några stickor av rfsu här hemma, men har hört i andra trådar att de inte är så bra? Funderar på om jag ska köpa andra istället? 
  • Mandelblomman

Kungsbacka: Kunde inte citera ditt svar så får skriva såhär istället! Åh förstår att du känner dig lite försiktig med att använda såna test. Det är aldrig kul med missfall?<3 Jag hoppas också det blir plus för oss båda den här cykeln! Tänk vilken lycka!

Idag är jag på ÄL+10 och jag vet inte riktigt när jag ska testa. Känns typ bäst att testa samma dag som mensen beräknas komma, men är ju galet nyfiken redan nu! Det här är ju första försöket som vi prickat in min ägglossning. Tidigare när vi försökt har ägglossning varit mycket senare än vad vi har trott, så den här gången är väldigt annorlunda! 

• Mandelblomman

Jag fick också en dipp på ÄL+4, men tempen steg dagen efter och har fortsatt göra det. Har aldrig varit med om det förut...

• Mandelblomman

Amandakollb: Idag är jag på ÄL+7 men har en känsla av att det inte kommer bli något. Dock känns den här cykeln annorlunda än förra, så vi får se Skrattande

Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles