• Mojsan09

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Vad tror ni om denna kurvan, kan det vara en implantationdipp där på CD 22?

• Mojsan09
    Symetrical skrev 2022-05-10 06:39:24 följande:
    Det skulle det kunna vara! :D
    Ser att du tagit tempen avvikande tider äl+ 3 och 11. Var det tidigare eller senare? Tipsar än en gång om att använda omräknare för att få mer ackurat mätning de dagar man tempar innan eller efter vanliga tiden :)
    https://www.whenmybaby.com/basalbodytemperature.php
    Tack för länken! Äl+3 var 1,5 timme senare, medans äl +11 var en timme tidigare. Så då räknar man bara ut den justerade tempen och lägger in den istället? Brukar du göra någon notering om det?
  • Mojsan09

Lade in de justerade temperaturerna, det jämnade ut kurvan lite. Var dock ingen implantationsdipp, fick mensen idag Rynkar på näsan

• Mojsan09

Är osäker på om jag haft äl eller inte. NC säger att jag mest troligen hade det CD13, men FF har fortfarande inte markerat ut äl. Någon som vet hur det kommer sig, har ju haft tre dagar med högre temp?

• Mojsan09
    Symetrical skrev 2022-05-27 19:43:43 följande:
    Jag tror att ff gärna vill ha något mer att gå på (ältest, fertilt sekret eller tappens position) innan den vågar sätta äl. Fortsätter tempen ligga högt eller öka ytterligare tror jag dock att ff lär sätta ut äl på typ cd 14 så småningom Glad
    Ja, så är det säkert! Måste bli bättre på att observera och notera andra symptom helt enkelt.
  • Mojsan09
    Symetrical skrev 2022-05-28 07:52:31 följande:
    Lättare sagt än gjort ibland! xP
    Vad låg tempen på idag? Och vad säger ff?
    Den har gått ner till 36,32 idag, så ingen markerad äl ännu?

• Mojsan09
    Symetrical skrev 2022-05-28 12:35:47 följande:
    Dock ganska vanligt med en dipp 3-4 dagar efter äl, så jag tror fortfarande på cd 14 :)
    Den höga tempen på cd 8 kan ju också ställa till det lite.. Obestämd
    Ja, det är sant, nu testade jag att exkludera cd 8, men det gjorde ingen skillnad..,
  • Mojsan09

Symetrical skrev 2022-05-30 14:53:07 följande:
    Hur ser grafen ut nu då? Fortfarande ingen äl utsatt?
    Nej, fortfarande inte utsatt, men jag tror nog att jag ändå haft äl? Nästa cykel blir det både äl-tester och bättre koll på fertilt sekret, så att jag slipper denna osäkerhet.
  • Mojsan09
    Symetrical skrev 2022-05-31 12:34:50 följande:
    Tycker absolut att det ser ut som att äl varit! Fortsätter tempen stiga kan du ju till och med vara gravid ;)
    Börjar tro att jag kanske ägglossade redan på CD11 och att det snart är dags för mens, känner av pms-symptom Rynkar på näsan
    Symetrical skrev 2022-05-31 12:41:07 följande:
    Tack snälla du! Glad Körde på d-vitamin boost den här cykeln och min kropp verkar ha fått en smärre chock av det, för jag har fortsatt ha fertilt sekret även efter äl. Brukar få som hugg och brännande känsla i livmodern typ 5-6 dagar efter äl, när slemhinnan gör sig redo för att tacka för sig, men inte redan några få dagar efter som den här gången xD
    Märkligt med fertilt sekret även efter äl, det ska väl i princip upphöra helt så fort man haft äl?
  • Mojsan09
    Symetrical skrev 2022-05-31 13:24:52 följande:
    Ser faktiskt ut som att du kan ha gjort det.. men brukar du ägglossa så tidigt? Obestämd Pms-symptom är ju dock väldigt lika gravidsymptom Flört
    Tidigare brukade jag ha äl på CD12 +-2 dagar enligt NC, men trodde den stabiliserats på runt CD 14 efter att jag bla slutat med kaffe, men verkar ha bre så nu.

Minns inte själv att jag hade pms-lika symptom i mina tidigare graviditeter, men så är det kanske. Skulle dock bli extremt förvånad om jag är gravid nu.
  • Mojsan09
    okändokänd2 skrev 2022-06-03 12:16:12 följande:
    Vad tror ni om äl? Stämmer de som nc lagt in? :)
    inte haft några symptom på äl Men det brukar jag ej ha.
    Ja, eller på CD 29 kanske?
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles