• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • Skåne97
    Symetrical skrev 2022-08-18 13:11:33 följande:
    Vissa har fortsatt hög temp under mensen, men jag tycker absolut att den borde sjunka närmaste dagarna om du inte är gravid..!? Var mensen precis som vanligt? Har du tagit något test? Det finns ju de som får genombrottsblödning och tar det för mens när de egentligen är gravida Glad
    Jag misstänker att jag hade en kemisk graviditet förra cykeln, för jag fick supersvagt på gravtest som sen var blankt två dagar efter. Blödningen tog även ny fart cd 5 och min temp sjönk inte förrän dagen därpå. Grafen ser helt knäpp ut tack vare det! xD
    Min mens var inte alls som den brukade. Jag började blöda 03 på lördag morgon och blödde då i 1.5 dygn, dvs till 15ca på söndagen när det hade blivit mindre och mindre. Efter det blödde jag inte mer förrän 12h senare när det kom lite blod på måndag eftermiddag, så pass att det bara hade behövts mer än trosskydd och sen kom det inte mer och har inte gjort sen dess. Dock har jag sedan dess fortsatt haft svag mensvärk vilket jag även har  i denna stund. 

Min mens brukar i regel vara 4 dagar. Har hänt några gånger att den är 5 dagar och kanske 2 gånger att den är tre, dvs ytterst sällan men aldrig så lite som 1.5 dygn och att det pausas innan det kommer lite igen? 

Tog förövrigt ett gravtest igår morse som var neg så vet inte vad jag ska tro händer med kroppen Rynkar på näsan
  • Chilins

En fundering.. jag vaknade 1,5 timme för tidigt idag och frös extremt mycket, vi hade haft fönstret öppet. Jag tempade och den visade 36,25. Somnade om. Vaknade på ?rätt tid? av väckarklockan. hade haft täcket på hela tiden tills dess så jag kände mig lite vanligt varm. Tempen: 36,45 - fortsatt på samma linje som tidigare. vilken temp ska jag registrera? till saken hör att när jag tidigare vaknat såhär tidigt och tempat och sen tempat igen brukar tempen inte ändrats utan kan snarare sjunka om jag sovit mindre. Vad tror ni? 

• Symetrical
    Chilins skrev 2022-08-18 19:33:36 följande:
    Det här var dagens? på morgonurin 
    Men jag ser en skugga på detta med! Tog du något idag? Ta i eftermiddag annars, för som sagt var kanske du har högre hcg-koncentration i urinen då Glad
    Chilins skrev 2022-08-19 06:29:30 följande:

En fundering.. jag vaknade 1,5 timme för tidigt idag och frös extremt mycket, vi hade haft fönstret öppet. Jag tempade och den visade 36,25. Somnade om. Vaknade på ?rätt tid? av väckarklockan. hade haft täcket på hela tiden tills dess så jag kände mig lite vanligt varm. Tempen: 36,45 - fortsatt på samma linje som tidigare. vilken temp ska jag registrera? till saken hör att när jag tidigare vaknat såhär tidigt och tempat och sen tempat igen brukar tempen inte ändrats utan kan snarare sjunka om jag sovit mindre. Vad tror ni? 

Jag tror absolut på tempen vanliga tiden! För mig spelar det mindre roll hur länge jag sovit, utan det viktiga är att det är rätt tid. Den stämmer också ganska bra om man har i åtanke att tempen brukar vara ca 0,1 grad lägre per timme tidigare man tempar och 0,1 grad högre på timme senare.
    Med andra ord hade jag absolut fört in 36,45 :))
  • Chilins
    Symetrical skrev 2022-08-19 07:10:24 följande:
    Men jag ser en skugga på detta med! Tog du något idag? Ta i eftermiddag annars, för som sagt var kanske du har högre hcg-koncentration i urinen då Glad
    Chilins skrev 2022-08-19 06:29:30 följande:

Jag tror absolut på tempen vanliga tiden! För mig spelar det mindre roll hur länge jag sovit, utan det viktiga är att det är rätt tid. Den stämmer också ganska bra om man har i åtanke att tempen brukar vara ca 0,1 grad lägre per timme tidigare man tempar och 0,1 grad högre på timme senare.
    Med andra ord hade jag absolut fört in 36,45 :))

det är klart jag tog ett test.. man kan inte hålla sig :) ber om ursäkt för att jag bombar denna tråd med gravtest där det knappt syns något Skrattande tror bilden hamnade överst. Jag undrar om babyplan alltid avger ett sånt här streck men tycker det här strecket är lite mera likt det jag tog på eftermiddagen tidigare i veckan, dock är strecket Ofärgat även i verkligheten. Det är mera som en skugga, om ni ens ser det :) 

tack för din förklaring om temp!! Det förklarar e del för mig att det brukar vara 0,1 grad högre per timme. Då lägger jag in 36,45 :) 

• Symetrical
    Skåne97 skrev 2022-08-18 19:46:58 följande:
    Min mens var inte alls som den brukade. Jag började blöda 03 på lördag morgon och blödde då i 1.5 dygn, dvs till 15ca på söndagen när det hade blivit mindre och mindre. Efter det blödde jag inte mer förrän 12h senare när det kom lite blod på måndag eftermiddag, så pass att det bara hade behövts mer än trosskydd och sen kom det inte mer och har inte gjort sen dess. Dock har jag sedan dess fortsatt haft svag mensvärk vilket jag även har  i denna stund. 

Min mens brukar i regel vara 4 dagar. Har hänt några gånger att den är 5 dagar och kanske 2 gånger att den är tre, dvs ytterst sällan men aldrig så lite som 1.5 dygn och att det pausas innan det kommer lite igen? 

Tog förövrigt ett gravtest igår morse som var neg så vet inte vad jag ska tro händer med kroppen Rynkar på näsan
    Aha, okej! Kan kanske vara att du fick en kemisk graviditet och det är därför tempen håller sig fortsatt hög och även därför mensen betedde sig märkligt.. Obestämd 
    Hur låg tempen idag? Fortsatt hög?
  • Andrea929

Symetrical: 

Haha fällknivsmode xD! Besvärligt med sån smärta. samtidigt kan du ju lita på kroppens signaler när du vet precis hur den funkar. 

Chilins:

Jag ser också en skugga på dina stickor! Har du möjlighet att testa med andra test och jämföra?

• amandakollb
    Chilins skrev 2022-08-19 07:14:28 följande:

det är klart jag tog ett test.. man kan inte hålla sig :) ber om ursäkt för att jag bombar denna tråd med gravtest där det knappt syns något Skrattande tror bilden hamnade överst. Jag undrar om babyplan alltid avger ett sånt här streck men tycker det här strecket är lite mera likt det jag tog på eftermiddagen tidigare i veckan, dock är strecket Ofärgat även i verkligheten. Det är mera som en skugga, om ni ens ser det :) 

tack för din förklaring om temp!! Det förklarar e del för mig att det brukar vara 0,1 grad högre per timme. Då lägger jag in 36,45 :) 

Jag ser också en skugga tror jag! Vilken cd är du på idag? :) hur är tempen? 
  • amandakollb

Idag tog jag ett till test och tror det har ökat liiiiite sen i förrgår när Jag tog senaste testet. Dock blir jag fundersam, borde inte testet vara starkare? Tror jag är på bim idag, äl+14 
  • Chilins
    Andrea929 skrev 2022-08-19 10:17:57 följande:

Symetrical: 

Haha fällknivsmode xD! Besvärligt med sån smärta. samtidigt kan du ju lita på kroppens signaler när du vet precis hur den funkar. 

Chilins:

Jag ser också en skugga på dina stickor! Har du möjlighet att testa med andra test och jämföra?

Jag har bara ett digitalt som jag tänkte spara till om det blir tydligare Så kan jag ta det? det här är ju känsliga stickor som ska mäta på 10 miU men har ingen erfarenhet av babyplan så blir rädd att det alltid är en skugga på deras test.. tack för att du ser dock Skrattande ibland tänker jag att jag blivit helt galen? 
  • Chilins
    amandakollb skrev 2022-08-19 10:27:21 följande:
    Jag ser också en skugga tror jag! Vilken cd är du på idag? :) hur är tempen? 
    Tack Hjärta jag är på CD11 och tempen ligger såhär: 
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles