• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • Symetrical
    amandakollb skrev 2022-08-24 10:29:03 följande:
    visst hade du bim ihelgen? hur går det för dig? :) 
    Hade bim idag (på grund av sen äl) och mensen kom tillsammans med tempdipp. Dock väldigt väntat då maken var magsjuk under äl xD
    Laddar om för nästa försök nu som infaller precis när vi skall till spa på tu man hand ;)
  • amandakollb
    Symetrical skrev 2022-08-24 13:41:05 följande:
    Hade bim idag (på grund av sen äl) och mensen kom tillsammans med tempdipp. Dock väldigt väntat då maken var magsjuk under äl xD
    Laddar om för nästa försök nu som infaller precis när vi skall till spa på tu man hand ;)
    okej det låter ju super :D skönt att den kom som beräknat och det inte blev förskjutet! när ungefär blir äl? 
  • Sucken

Cykeldag 35 och fortfarande ingen ÄL. Förstod att det skulle bli problem efter p-pillren då jag har pcos, men hade ändå hoppats att få en ägglossning eller mens vid det här laget. Vet att man inte ska stressa, men har redan börjat googla mig fram efter ägglossningsstimulerande. Undra hur länge man kan vänta innan man ber gyn om hjälp? Haha, jag vet att det kan ta tid efter p-piller, men hade väldigt oregelbunden mens innan p-pillren också. Frågan är bara om det blivit bättre på 15 år eller om det är samma jäkelskap nu. =p

• Linneaeli
    Sucken skrev 2022-08-26 12:23:03 följande:

Cykeldag 35 och fortfarande ingen ÄL. Förstod att det skulle bli problem efter p-pillren då jag har pcos, men hade ändå hoppats att få en ägglossning eller mens vid det här laget. Vet att man inte ska stressa, men har redan börjat googla mig fram efter ägglossningsstimulerande. Undra hur länge man kan vänta innan man ber gyn om hjälp? Haha, jag vet att det kan ta tid efter p-piller, men hade väldigt oregelbunden mens innan p-pillren också. Frågan är bara om det blivit bättre på 15 år eller om det är samma jäkelskap nu. =p

Hade kontakt med barnmorska då min mens var 60 dagar sen, det enda svaret jag fick var tyvärr att man inte kan få någon hjälp förrän mensen är 6 månader sen!!! Min mens kom sen tack och lov men vet hur det känns att bara gå runt och vänta.. 
    Men att kontakta gyn och få en undersökning skadar ju aldrig! 
  • Sucken
    Linneaeli skrev 2022-08-26 16:47:01 följande:
    Hade kontakt med barnmorska då min mens var 60 dagar sen, det enda svaret jag fick var tyvärr att man inte kan få någon hjälp förrän mensen är 6 månader sen!!! Min mens kom sen tack och lov men vet hur det känns att bara gå runt och vänta.. 
    Men att kontakta gyn och få en undersökning skadar ju aldrig! 
    Tycker det är konstigt om man inte får hjälp förrän efter 6 månader, då det är dåligt att inte blöda ut emellanåt. Tur det gick bra för dig iaf! Mm, har det gått 60 dagar lär jag nog ringa och fråga om hjälp iaf. Är ju helt omöjligt att få chansen att bli gravid om man inte har ägglossning. Men får försöka vara positiv. Har ju "bara" gått 35 dagar än så länge. :)
  • Symetrical
    amandakollb skrev 2022-08-24 13:49:35 följande:
    okej det låter ju super :D skönt att den kom som beräknat och det inte blev förskjutet! när ungefär blir äl? 
    Borde bli 10 eller 11/9, vilket är vår bröllopsdag. Vore lite kul om det tog sig just då Flört

Hur mår du nu? Glad
  • Sucken

Är på cykeldag 40 och har varken fått ägglossning eller mens än. Kändes som att kroppen ville ägglossa kring dag 21-22, men att det inte gick vägen. Sen har jag inte haft några tecken efter det. Jag hoppas det händer någonting snart... Hur går det för er andra?
  • amandakollb
    Symetrical skrev 2022-08-26 19:32:08 följande:
    Borde bli 10 eller 11/9, vilket är vår bröllopsdag. Vore lite kul om det tog sig just då Flört

Hur mår du nu? Glad
    åh kul! jaa men verkligen, fin bröllopsdagspresent :D

jomen bra ändå! inga speciella symtom förutom lite svullen mage och lättare andfådd typ. har bokat in tidigt ultraljud om 2 veckor så längtar till det! 
  • Symetrical
    Sucken skrev 2022-08-31 15:09:11 följande:
    Är på cykeldag 40 och har varken fått ägglossning eller mens än. Kändes som att kroppen ville ägglossa kring dag 21-22, men att det inte gick vägen. Sen har jag inte haft några tecken efter det. Jag hoppas det händer någonting snart... Hur går det för er andra?

Men vad segt! Skrikandes

Själv är jag på cd 8, så sådär spännande just nu Tungan ute

• Symetrical
    amandakollb skrev 2022-08-31 16:30:31 följande:
    åh kul! jaa men verkligen, fin bröllopsdagspresent :D

jomen bra ändå! inga speciella symtom förutom lite svullen mage och lättare andfådd typ. har bokat in tidigt ultraljud om 2 veckor så längtar till det! 
    Det förstår jag verkligen! Skrattande Vilken vecka är du i då?
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles