• LJM91

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Är det någon som har upplevt implantationsdipp i kurvan när ni har varit gravida? Brukar ligga på runt 36,7-36,8 i lutealfasen, prick en vecka efter ÄL gick tempen ner till 36,5 och därefter upp till 36,8 igen. Har googlat men inte blivit så mycket klokare :P

• LJM91
    EIJ90 skrev 2021-09-21 20:12:38 följande:

Jag hade en dipp när jag var gravid med sonen. Äl+8 sjönk temp från 36,6 till 36,3 (precis på min CL). Fick även en rosa flytning. Dagen efter var tempen uppe på 36,6 igen.

Tack för ditt svar, får hålla tummarna :)
  • LJM91
    S23 skrev 2021-09-21 21:59:00 följande:

Dippade på dag 8 efter äl från 36,58 till 36,21. Tempen gick sedan ipp till 36,44 och 36,40. Plussade dag 10 efter äl så efter detta har jag inte tempat och vet förför inte hur tempen fortsatte stegra

Är på ÄL+10 idag så funderar på att testa snart.. Men har lutealfas på 15 dagar så kanske är lite för tidigt fortfarande?
  • LJM91
    Bez skrev 2021-09-22 09:43:11 följande:

Hej har BIM idag men började blöda lätt igår och fortsätter nu idag, dock gick tempen upp igår istället för ner och idag fortsatt hög? Tog ett negativt gravtest igår så känns inte som jag vore gravid men borde inte tempen sjunka om det är mensen som har kommit?

Min temp går alltid ner samma dag som mensen kommer, ibland dagen innan eller dagen efter, aldrig senare än så. Du kanske är gravid och har genombrottsblödning? Jag hade testat igen om några dagar, håller tummarna :)
  • LJM91
    EIJ90 skrev 2021-10-16 07:28:33 följande:

Har nån varit med om stor skillnad i temp beroende på om man sovit med öppen mun?

Jag vaknade vid 3:30 inatt pga sonen och tog temp 36,29. Helt täppt i näsan och torr i munnen så har sovit med öppen mun. Tog nässpray, somnade om och vaknade sen vid 6. Då var temp 36,65.

Min CL är 36,30.

Fått positivt på graviditetstest. Är det kört eller kan den låga tempen bero på för tidigt på natten eller för att jag sovit med öppen mun. Så jobbigt!

Den låga tempen kan absolut bero på att du sov med öppen mun, och även att du tempade så tidigt på morgonen. Min temp kan skilja med flera tiondelar bara beroende på tiden jag tempar. Jag hade räknat med att 36,65 är den som stämmer :)
  • LJM91

Någon som har varit med om att tempen dippar dramatiskt under linjen i lutealfasen? Jag ligger på ca 36,1-36,4 i follikelfasen och oftast 36,5-36,9 i lutealfasen, hade ÄL i helgen och har haft hög temp sen dess. Idag droppade tempen till 36,1 vilket aldrig har hänt tidigare, visst att tempen kan ha varit nere och nosat på linjen om jag har sovit färre timmar än vanligt, men aldrig såhär långt under. Någon som känner igen sig?

• LJM91
    piiiggeliiin skrev 2021-10-28 20:39:31 följande:

Jag har haft exakt samma natten till igår och idag gick den upp igen.. vet en tjej som haft det precis innan hon vart gravid och la upp precis samma fråga i forumet.. så jag hoppas att det är ett gott tecken! 

Åh håller tummarna för oss båda!
  • LJM91

Jag hade lika låg temp idag.. funderar på om jag kanske inte har haft ägglossning än och att den höga tempen berodde på något annat. Men hög temp tre dagar på rad utan någon tydlig orsak känns lite osannolikt?

• LJM91
    piiiggeliiin skrev 2021-10-29 15:39:32 följande:

Hmm har du tagit tempen samma tid eller tidigare? Nä alltså temphöjning i tre dagar bekräftar ju ÄL..

Jag vet att jag kan få lägre temo om jag:

- Tempar upp mot en timma tidigare än vad jag brukar

- Sovit färre timmar än vanligt

- Sovit med öppen mun

- Sovit med mindre täcke (typ vaknar lite nerkyld pga att täcket åkt av).

När jag får låg temp så brukar jag ta om temperaturen tre ggr bara för att se om den verkligen stämmer eller om jag råkat hålla tempen lite fel i munnen.

Jag har vaknat tidigare än vanligt dessa två dagarna som tempen har varit låg, men det gör jag ibland utan att tempen sjunker så pass lågt som den har gjort. Jag börjar jobba olika tid varje dag så vaknar i princip aldrig samma tider :P men i morse vaknade jag faktiskt utan täcke så det kanske också har påverkat. Får se vad tempen blir imorgon!
  • LJM91

36,17 idag, förstår ingenting.. NC slog om till sannolikt ej fertil och tog bort att ägglossningen är bekräftad. Är väl bara att vänta och se vad som händer antagligen, men är orolig att något kan vara fel :(

Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles