• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • nathalie85
    EJT skrev 2024-07-10 13:10:51 följande:
    Så trist att de slutat med det alternativet. Nu behöver jag betala 399 kr för en termometer om jag ska skapa konto och teckna månadsvist abonnemang. De bjussar på termometer om man köper årsabonnemang, men det vill jag inte göra. 

Får fortsätta med Flo och Fertility Friend som jag redan kör!
    jag har haft flo innan, har kvar den gratis versionen, skiljer ofta en dag på äl enligt NC, så inte egentligen så stor betydelse 😂
  • Anonym (AO)

Första försöket med fjärde barnet.

Ej bekräftad ÄL än. BIM -5 & testade negativt.
    Status: Lätt illamående, stickningar i brösten & molvärk.

• Whatev

Jag använde NC Prevent i typ 8 mån, switchade till Plan och blev gravid på tredje försöket. NC är ju långt ifrån perfekt men hjälpte mig verkligen att få bättre fertilietsförståelse 😊

• Anonym (AO)

Ser jag i syne? Testet jag trodde var negativt ser ut såhär nu.
    BIM-5
  • EJT
    Anonym (AO) skrev 2024-07-11 18:23:22 följande:
    Ser jag i syne? Testet jag trodde var negativt ser ut såhär nu.
    BIM-5
    Utan tvekan positivt! Grattis!!
  • EJT
    nathalie85 skrev 2024-07-10 14:54:39 följande:
    jag har haft flo innan, har kvar den gratis versionen, skiljer ofta en dag på äl enligt NC, så inte egentligen så stor betydelse 😂
    Så bra! Brukar ÄL ligga en dag senare på NC eller? ☺️
  • Anonym (AO)
    EJT skrev 2024-07-11 18:56:36 följande:
    Utan tvekan positivt! Grattis!!
     Ska ta ett digitalt imorgon 😭♥️
  • Anonym (AO)
    Tog ett digitalt och det står ej gravid så det måste varit ett spökstreck/kemiskt positivt.
    Får eventuellt testa med morgonurin imorgon och sen vänta till BIM (är på bim -5 idag)
    Har liksom symptom: lätt illamående, molvärk & stickningar i brösten
  • Anonym (Ii)
    Anonym (AO) skrev 2024-07-12 14:04:57 följande:
    Tog ett digitalt och det står ej gravid så det måste varit ett spökstreck/kemiskt positivt.
    Får eventuellt testa med morgonurin imorgon och sen vänta till BIM (är på bim -5 idag)
    Har liksom symptom: lätt illamående, molvärk & stickningar i brösten
    Så tråkigt! De tidiga clearblue är så fruktansvärda, inte första gången jag sett det hända 💔 så jobbigt att få upp förhoppningarna när det visar sig vara falskt.
  • Anonym (AO)
    Anonym (Ii) skrev 2024-07-12 14:08:55 följande:
    Så tråkigt! De tidiga clearblue är så fruktansvärda, inte första gången jag sett det hända 💔 så jobbigt att få upp förhoppningarna när det visar sig vara falskt.

Första gången jag tog ett sånt, aldrig mer :(

Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles