• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • nathalie85

Blir bara mera fundersam. 
    Vad kan det vara som pågår? hade fertilt sekret typ dag 9-13? men missade nog min LH peak. Kan jag trots detta ha äl idag? tyckte jag kände av det igår, men liten temp drop idag? sov iof borta och det var rätt kallt. Man blir ju galen :(.

• Anonym (Ii)
    nathalie85 skrev 2024-07-28 07:14:33 följande:

Blir bara mera fundersam. 
    Vad kan det vara som pågår? hade fertilt sekret typ dag 9-13? men missade nog min LH peak. Kan jag trots detta ha äl idag? tyckte jag kände av det igår, men liten temp drop idag? sov iof borta och det var rätt kallt. Man blir ju galen :(.

Jag tror den kan vara idag, det är inte helt ovanligt att ha en drop innan höjningen. Sen är det inte superovanligt heller att ha en anovultorisk cykel emellanåt eller att ägglossning skjuts fram och lyckas längre fram ☺️ försök att inte stressa över tempen ☺️
  • nathalie85
    Anonym (Ii) skrev 2024-07-28 07:27:28 följande:
    Jag tror den kan vara idag, det är inte helt ovanligt att ha en drop innan höjningen. Sen är det inte superovanligt heller att ha en anovultorisk cykel emellanåt eller att ägglossning skjuts fram och lyckas längre fram ☺️ försök att inte stressa över tempen ☺️
    Tack för svar:) 
    Okej, kanske den sker nu då. Med tanke på alla flytningar och känningar borde den ju kommit/ komma.  Jag  hoppas verkligen inte att det är en anovulatorisk, jag är närmare 30, och har velat försöka ett längre tag😂 sambon velat vänta, så försök nr 1 skulle få vara utan problem( eller ja han gav med sig dag 13 i cykeln typ😄, därför
    så lite hjärtan )

Sen tycker jag det e konstigt med LH testen. om den e först idag borde jag nog ha fått en peak på fredagen? om jag då inte missade den när jag inte testade mitt på dagen?

och angående sekret? e ju svårt att veta nu när man haft oskyddat sex😅
  • Anonym (Ii)
    nathalie85 skrev 2024-07-28 07:32:44 följande:
    Tack för svar:) 
    Okej, kanske den sker nu då. Med tanke på alla flytningar och känningar borde den ju kommit/ komma.  Jag  hoppas verkligen inte att det är en anovulatorisk, jag är närmare 30, och har velat försöka ett längre tag😂 sambon velat vänta, så försök nr 1 skulle få vara utan problem( eller ja han gav med sig dag 13 i cykeln typ😄, därför
    så lite hjärtan )

Sen tycker jag det e konstigt med LH testen. om den e först idag borde jag nog ha fått en peak på fredagen? om jag då inte missade den när jag inte testade mitt på dagen?

och angående sekret? e ju svårt att veta nu när man haft oskyddat sex😅

jag förstår dig, men det räcker typ med varannan/ tredje dag för att ha allt på plats. Det finns tid för er framåt också, det kommer bli bra vilken månad det än blir. Det kommer ändå hända när det händer, det är bra att veta att även om man får till det perfekt under ägglossning så kan det ta ett år innan det vill sig ☺️ 

lh testen är helt klart mycket lättare att hitta peak på om man testar mitt på dagen ☺️

Håller med, helt omöjligt att se sekret när man samtidigt har rester 🙈 Jag hade aldrig sekret som märktes av så mycket, men som tydligen fanns där när jag var på undersökning i samband med ägglossning.

• nathalie85
    Anonym (Ii) skrev 2024-07-28 07:56:10 följande:

jag förstår dig, men det räcker typ med varannan/ tredje dag för att ha allt på plats. Det finns tid för er framåt också, det kommer bli bra vilken månad det än blir. Det kommer ändå hända när det händer, det är bra att veta att även om man får till det perfekt under ägglossning så kan det ta ett år innan det vill sig ☺️ 

lh testen är helt klart mycket lättare att hitta peak på om man testar mitt på dagen ☺️

Håller med, helt omöjligt att se sekret när man samtidigt har rester 🙈 Jag hade aldrig sekret som märktes av så mycket, men som tydligen fanns där när jag var på undersökning i samband med ägglossning.

Jo jag vet att varannandag påriktigt räcker. men jag är lite all or nothing😅
    Jag har flera barn sen innan ( yngsta med denna sambo, och han är nu 1,8 år).
    Har alltid blivit gravid lätt, men fyller snart 39 och är skit noijig? 
  • Anonym (Ii)
    nathalie85 skrev 2024-07-28 08:01:04 följande:
    Jo jag vet att varannandag påriktigt räcker. men jag är lite all or nothing😅
    Jag har flera barn sen innan ( yngsta med denna sambo, och han är nu 1,8 år).
    Har alltid blivit gravid lätt, men fyller snart 39 och är skit noijig? 
    Tror det kan vara olika vad som är bäst, vi hade sex alla dagar massa ägglossningar och sen när vi glesa ut så funkade det. Åh förstår, du skrev närmare 30 ovan, men det finns tid än ändå ❤️
  • nathalie85
    Anonym (Ii) skrev 2024-07-28 08:10:02 följande:
    Tror det kan vara olika vad som är bäst, vi hade sex alla dagar massa ägglossningar och sen när vi glesa ut så funkade det. Åh förstår, du skrev närmare 30 ovan, men det finns tid än ändå ❤️
    Ok då blev det fel. 39 i år:)
  • nathalie85
    Anonym (Ii) skrev 2024-07-28 08:10:02 följande:
    Sen könner jag att man börjar överanalysera dessa NC kurvor. Skulle jag ej följa appen skulle jag vara säker att jag haft ÄL redan.? Så e lite fundersam att stämmer det alltid 100% vad appen säger.. att kanske annat också kan påverka temp. Typ om det är varmt , kallt osv? jag vet inte
  • Anonym (Ii)
    nathalie85 skrev 2024-07-28 08:30:54 följande:
    Sen könner jag att man börjar överanalysera dessa NC kurvor. Skulle jag ej följa appen skulle jag vara säker att jag haft ÄL redan.? Så e lite fundersam att stämmer det alltid 100% vad appen säger.. att kanske annat också kan påverka temp. Typ om det är varmt , kallt osv? jag vet inte

Ja det är lätt att bli besatt av den 😂 När man väl sett höjningen kan man strunta i hur det ser ut fram till bim, tempen kan ju ligga högt hela vägen utan att det är något och svaja och bli plus. 

Tror att vad man ätit och hur länge man sover osv kan påverka lite också ☺️

• nathalie85
    Anonym (Ii) skrev 2024-07-28 09:15:12 följande:

Ja det är lätt att bli besatt av den 😂 När man väl sett höjningen kan man strunta i hur det ser ut fram till bim, tempen kan ju ligga högt hela vägen utan att det är något och svaja och bli plus. 

Tror att vad man ätit och hur länge man sover osv kan påverka lite också ☺️

Alltså jag här igen?
    Vad är det som händer? ingen tydlig stegring nu heller:(  akan jag ändå haft äl? Sekretet har torkat upp också? loosing it:(
    haft alla äl symptom som vanligt?
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles