• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • Anonym (Hmm)

Mycket märklig graf nu 🤔 enda anledningen till att den säger ägglossning är för att jag hade ett positivt test. 
  • Anonym (Sladdis2025)
    Hjälp!

enligt testerna har jag haft ÄL typ 26-27 juli men när jag mäter temp ligger jag på typ 36,29 är väl orimlig temp mellan ÄL och mens? 

kollat allas grafer och ingen verkar ju ligga så lågt efter ÄL och innan mens bara just efter mens typ?
    förstår inget?

• Anonym (Ii)
    Anonym (Sladdis2025) skrev 2024-08-02 07:46:16 följande:
    Hjälp!

enligt testerna har jag haft ÄL typ 26-27 juli men när jag mäter temp ligger jag på typ 36,29 är väl orimlig temp mellan ÄL och mens? 
    kollat allas grafer och ingen verkar ju ligga så lågt efter ÄL och innan mens bara just efter mens typ?
    förstår inget?

Mäter du direkt när du vaknar långt in under tungan? 

Om man sover med öppen mun kan det vara svårt att få rätt temp. Enstaka mätningar ska man försöka att inte lägga för stor vikt vid, utan bara kurvan i stort ☺️

• Anonym (Sladdis2025)
    Anonym (Ii) skrev 2024-08-02 08:08:26 följande:

Mäter du direkt när du vaknar långt in under tungan? 

Om man sover med öppen mun kan det vara svårt att få rätt temp. Enstaka mätningar ska man försöka att inte lägga för stor vikt vid, utan bara kurvan i stort ☺️

Sant! Japp mäter direkt och längst in! Men som du säger man får kolla längre fram. Var 36.56 idag så får ha tålamod 😅
  • Anonym (Undrar)
    nathalie85 skrev 2024-08-01 12:57:02 följande:

testa. Ser
    väl lovande ut :)

Testade igår vid 14.30 och fick negativ och idag gick tempen ner :/ 
  • Anonym (Undrar)

Jag börjar se ett mönster i mina ägglossningar och tror att dipparna jag får runt cykeldag 19 varje månad är när ägglossningen faktiskt sker alltså att ägget är släppt och att LH testerna bara visar stegringen  Förvånad jag har alltid trott det skulle kunna indikera på implantationskippa men vid mina tidigare graviditeter som slutat med MA eller missfall har jag alltid blivit tillbaka flyttad och plussat tidigare än vilken vecka jag trott jag varit i och även fått nidblödning som jag trott varit mens.  
    vad tror ni kan jag vara något på spåren? 

Anonym (Undrar) skrev 2024-08-01 12:01:58 följande:

Hej är det någon som haft liknande och plussat? BIM är imorgon och jag har haft små känningar som ont i svanken, huvudvärk, extremt trött, influensa känsla under ett par dagar, känslan av att vara bakis och super hungrig hela tiden som ett starkt sug i magen som kommer och går men noll matlust och reagerar på dofter sedan två dagar tillbaka. Ytters lite molvärk och ingen sportig som jag annars brukar få ett par dagar innan mensen dyker upp. 
  • Anonym (Undrar)

Menar så klart efter 19 och att 24 timmar rummet ligger på dag 20/21

Anonym (Undrar) skrev 2024-08-02 17:01:42 följande:

Jag börjar se ett mönster i mina ägglossningar och tror att dipparna jag får runt cykeldag 19 varje månad är när ägglossningen faktiskt sker alltså att ägget är släppt och att LH testerna bara visar stegringen  Förvånad jag har alltid trott det skulle kunna indikera på implantationskippa men vid mina tidigare graviditeter som slutat med MA eller missfall har jag alltid blivit tillbaka flyttad och plussat tidigare än vilken vecka jag trott jag varit i och även fått nidblödning som jag trott varit mens.  

• nathalie85
    Anonym (Undrar) skrev 2024-08-02 17:01:42 följande:

Har läst att det är
    en vanlig estrogen surge. Jag har haft så nu flera cyclar ca 4-5dpo. idag senast. Nu hoppas jag tempen stiger och hålls höjd, för första mini försöket nu😀
    Känns som om man bara borde temps fram till äl, jag blir iaf helt galen av detta analyserande?
  • Anonym (Undrar)

Kan du utvckla vad en estrogen surge är? Oskyldig Jag har alla mina symptom kvar och idag började brösten ömma rejäl. det surrar och bubblar i magen som det gjort vid tidigare pluss och jag fick nyss lite persikofärga färg på toalett pappret så håller tummarna att jag kanske har en implantationsdipp nu istället Förvånad

nathalie85 skrev 2024-08-02 17:16:57 följande:
    Har läst att det är
    en vanlig estrogen surge. Jag har haft så nu flera cyclar ca 4-5dpo. idag senast. Nu hoppas jag tempen stiger och hålls höjd, för första mini försöket nu😀
    Känns som om man bara borde temps fram till äl, jag blir iaf helt galen av detta analyserande?
  • nathalie85
    Anonym (Undrar) skrev 2024-08-02 18:01:48 följande:

Kan du utvckla vad en estrogen surge är? Oskyldig Jag har alla mina symptom kvar och idag började brösten ömma rejäl. det surrar och bubblar i magen som det gjort vid tidigare pluss och jag fick nyss lite persikofärga färg på toalett pappret så håller tummarna att jag kanske har en implantationsdipp nu istället Förvånad

Jag vet inte,
    men har frågat om just dessa dippar i fb gruppen official natural cykel och fick svar/ sett andra få svar estrogen surge. Är
     äl en hormon förändring i luteal fasen .Skall se om jag hittar nåt :) 

Hur många dagar dpo kommer dina och hur många dagar är det nu sen äl? 
  • nathalie85
    Anonym (Undrar) skrev 2024-08-02 18:01:48 följande:

snabb search; alltså verkar som om det e östrogen dipp när progesteronet tar över ? 
  • Anonym (Undrar)

Mina brukar med komma 3-5 dagar efter ägglossning. 
    idag är det 16 dagar sedan ägglossning enligt NC och jag är på BIM +2 och tempen hade idag gått upp lite igen fortfarande ingen mens men börjar få molvärk nu som om mensen ska komma när som Obestämd

nathalie85 skrev 2024-08-02 19:02:04 följande:
    Jag vet inte,
    men har frågat om just dessa dippar i fb gruppen official natural cykel och fick svar/ sett andra få svar estrogen surge. Är
     äl en hormon förändring i luteal fasen .Skall se om jag hittar nåt :) 

Hur många dagar dpo kommer dina och hur många dagar är det nu sen äl? 
  • Anonym (AO)

BIM -3 idag.
    Tog fel test imorse och fick utslag.

Är jag gravid då? Det är ett ägglossningstest från testlagret.

Ska köpa gravtest imorgon.
    Testade nämligen med clearblue early igår och det gav inget utslag.

Vad tror ni?
  • Anonym (Anonym.A)

Hej! Någon som har koll på hur långtid det brukar ta innan NC bekräftar ägglossning? Jag själv tycker att jag haft en ganska stadig tempoökning De senaste dagarna? Vad tror ni? Vad tänker ni när ni ser min tempkurva? ☺️
  • Eost
    Drömmenomentrio skrev 2024-10-06 17:04:35 följande:

Vad tror vi om min graf? Ivrig..
    Hur har det gått för dig? 😃
  • Mariajohanna

Hej! 

Min första post här men uppskattar att läsa era inlägg Skrattande

Precis börjat med NC igen efter första barnet. Fick tillbaka mensen när sonen var ca 14 mån dvs 6-7 mån sedan. Sen dess har den varit regelbunden precis som alltid förr, ca 28 dagar. 

Har tempat nu senaste cykeln och förstår ingenting av kurvan. 

Tycker mig ha tolkat positivt ÄL test dag 17, men ingen temphöjning. Är idag på cykeldag 29. 

kan avsaknad av höjd temp bero på samsovning och uppvak under senare delen av natten? Eller har jag troligen haft en anovatorisk cykel? tror ni det är värt att ta ett gravtest eller ska jag vänta? 

• Mariajohanna
    Mariajohanna skrev 2024-10-19 21:20:56 följande:

Hej! 

Min första post här men uppskattar att läsa era inlägg Skrattande

Precis börjat med NC igen efter första barnet. Fick tillbaka mensen när sonen var ca 14 mån dvs 6-7 mån sedan. Sen dess har den varit regelbunden precis som alltid förr, ca 28 dagar. 

Har tempat nu senaste cykeln och förstår ingenting av kurvan. 

Tycker mig ha tolkat positivt ÄL test dag 17, men ingen temphöjning. Är idag på cykeldag 29. 

kan avsaknad av höjd temp bero på samsovning och uppvak under senare delen av natten? Eller har jag troligen haft en anovatorisk cykel? tror ni det är värt att ta ett gravtest eller ska jag vänta? 

? och kurvan då såklart! 
  • Anonym (anonym)

Hej, en liten fråga om grafer.. får alla inplantionsdipp? 

Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles