• Symetrical

Tråden för oss som använder NaturalCycles

hittN skrev 2022-03-01 13:56:38 följande:

Någon som varit med om att få bekräftad ÄL i appen (tempstegring) utan att ha haft ÄL? 

Jag var på VUL både innan och efter förmodad ÄL där det konstaterades att ÄL inte skett. Hänt mig 2 cykler i rad nu. Trodde tempstegring alltid var bekräftelse på ÄL?! 

Det skulle jag absolut säga att det är, då det är progesteronet som ökar efter äl som höjer tempen. Hur mycket har din temp stigit senaste månaderna? Och tar du tempen samma tid varje dag? Du kan väl lägga in dina två senaste grafer?
  • Symetrical
    hittN skrev 2022-03-01 14:58:31 följande:

jag tar tempen samma tid varje morgon och har gjort i strax över 1 år nu. Graferna ser alltid ut ungefär såhär så det är inget som sticker ut de två senaste månaderna. I december fick jag ett MA så det är därför den cykeln är längre än normalt (och inte konstigt om det hade varit utebliven ägglossning pga det). Den andra grafen är nuvarande månad.

visst ser det ut som jag haft ägglossning? Hur kan 4 olika läkare missa ägglossning på VUL vid 4 olika tillfällen i så fall? blir galen. 

Kör bara FF sen ett par månader tillbaka, hoppas det är ok att dela här ändå. 

Det ser onekligen ut som äl! Mycket märkligt ;-/ 
    Jag föredrar också FF, tycker att den är mycket lättare att tolka. Frågade du läkaren ang tempökningen? om det kan ske utan äl?
  • Symetrical
    hittN skrev 2022-03-01 21:32:36 följande:
    Jag frågade den sista läkaren jag träffade som inte kunde bekräfta att ÄL skett denna cykeln. Hon var dock rätt disträ och sa bara ?det är hormoner du vet? så kändes inte som hon hade så bra koll osv. Men ska fråga nästa gång och försöka få en ordentlig förklaring. gör IVF och väntar på att få göra FET vilket blev inställt denna månaden för de påstod att jag ej haft ÄL. Så jag är lite frustrerad. Men nu vill de att jag ska börja ta letrozol nästa cykel.
    Hmm.. låter onekligen lite nonchalant ;-/
    Hoppas letrozol gör susen, det gjorde det för mig när jag hade vajsing med cykeln
  • Symetrical
    evelinagra1 skrev 2022-03-02 09:03:25 följande:

Ägglossningen bekräftades först på lördagen och sedan flyttades den till söndag, lördag stämmer mer med kroppens signaler men vad tror ni? Egentligen spelar det ingen roll kan inte göra något åt det nu ändå men intressanta att veta 

Jag tror absolut äl skedde under lördagen! Hade varit intressant att se om ff spått annorlunda än nc. Är tämligen säker på att den hade spått äl till på lördagen
  • Symetrical
    hittN skrev 2022-03-02 20:42:10 följande:

Nu har jag svaret på min egen fråga. Jag plussade idag så visst hade jag ägglossning ???? Helt galet! Ska alltid följa magkänslan! 

Men va!? Gud vad kul, grattis! Hur tusan kan läkaren inte ha sett att du hade äl då!? :-S men strunt samma! Grattis igen!
  • Symetrical
    LJM91 skrev 2022-03-03 12:27:08 följande:
    Någon som har några tankar kring min cykel? Har gått 20 dagar efter ägglossning (har 16 dagars lutealfas), inga tecken på att mensen är på gång och fyra graviditetstest har visat negativt, det senaste i morse.. Den uteslutna tempen på CD38 var väldigt låg men sov knasigt och vaknade iskall utan täcke så därför tog jag bort den. Ägglossningen kan ju ha skett den dagen men då är jag ändå 18 dagar efter ägglossning idag..
    Men oj vilken hoppig graf! :-P Tar du tempen samma tid varje dag? Tog du ältest?
  • Symetrical
    LJM91 skrev 2022-03-03 16:28:20 följande:

Tog ägglossningstest men slutade typ CD32, då jag tänkte att ägglossningen förmodligen skulle utebli. Med facit i hand skulle jjag såklart fortsatt!

Förstår frustrationen! Jag hade också sjukt lång cykel när vi försökte med tvåan :-S
    Kan tipsa om den här sidan https://www.whenmybaby.com/basalbodytemperature.php Är grymt bra om man inte tempar samma tid varje dag, blir ett mycket jämnare mönster då
  • Symetrical
    evelinagra1 skrev 2022-05-01 12:22:04 följande:
    Min graf är så konstig denna månaden? Har jag verkligen haft ägglossning eller vad tror ni?
    lägger in en bild på denna och förra cykeln 
    Ser onekligen tveksamt ut.. känns som att tempen borde ökat mer om äl skett. Tempar du samma tid som vanligt? Märkligt ändå att nc bekräftat äl trots fortsatt låg temp Obestämd
  • Symetrical
    Paeonia123 skrev 2022-05-01 10:42:53 följande:

Hej! :) Någon här som fått en tempdipp innan bim och varit gravida i alla fall? Jag ska ha mens idag men inte fått än och brukar alltid få på morgonen. 
    Kände massa pirr i livmodern i onsdags (4 dagar sedan) och hoppades på att det var ägget som fäste. Gjorde gravtest imorse men det var negativt :( Jag kommer fortsätta hoppas ända tills mensen kommer. 
    Skickar med en bild på föregående tempkurva och nuvarande.

Jag skulle tro att äl skedde en dag senare än nc spår och isf är du ju på äl +10 idag. Har du så kort lutealfas? Kan ju vara en implantationsdipp annars, men isf bör tempen stiga markant imorgon :)
  • Symetrical
    Paeonia123 skrev 2022-05-01 13:58:10 följande:

Symetrical; Jag misstänker också att ägglossning kan ha varit en dag senare än vad nc spår för då hade jag ägglossningsflytningar. Japp, superkort lutealfas. Tänker och hoppas också att det KAN vara en implantationsdip. Jag håller hoppet uppe :) blir spännande att se tempen imorgon, eller inte :) 

Jag har också 10 dagars lutealfas, men är ändå glad, för efter första barnet var den bara 6-7 dagar! >_<
    Mycket spännande! Du måste uppdatera oss asap :D
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles