• Symetrical

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Mojsan09 skrev 2022-05-28 11:00:37 följande:
    Den har gått ner till 36,32 idag, så ingen markerad äl ännu?
    Dock ganska vanligt med en dipp 3-4 dagar efter äl, så jag tror fortfarande på cd 14 :)
    Den höga tempen på cd 8 kan ju också ställa till det lite.. Obestämd
  • Symetrical
    Mojsan09 skrev 2022-05-28 19:39:13 följande:
    Ja, det är sant, nu testade jag att exkludera cd 8, men det gjorde ingen skillnad..,
    Hur ser grafen ut nu då? Fortfarande ingen äl utsatt?
  • Symetrical
    Finmamma skrev 2022-05-28 19:46:55 följande:

Tack för hjälpen! Uppskattas. 

bifogar min tempkurva. Känner mig jättekonstig, tror nästan att jag vågar tro att jag är gravid. Har varit gravid för många gånger för att inte veta men har inte testat mig än. 

mojsan09, tror också du hade ÄL på dag 14. 

Ser onekligen lovande ut! När tänker du testa? Drömmer
  • Symetrical
    amandakollb skrev 2022-05-30 10:38:10 följande:
    blev gravid på tredje försöket med letrozol :) hoppas på samma tur denna omgång! 
    härligt!! när blir bim? tar du letrozol nu också? du har säkert skrivit om det haha men har glömt! 

Det håller vi tummarna för! Glad

Jag har bara 10 dagars lutealfas, så bim blir på om en vecka, på Sveriges nationaldag Tungan ute
    Nej, det gjorde jag bara inför tvåan pga att min cykel blev helt knäpp efter graviditet, amning och minipiller. Trean blev oplanerat till på ett ligg typ 3-4 dagar innan äl och nu efter att jag tog ut hormonspiralen har jag tacksamt nog haft 27-28 dagars cykel varje gång med äl på cd 17-18. 

• Symetrical
    evelinagra1 skrev 2022-05-30 10:41:35 följande:
    Är det vanligt att ägglossning inte sker? Verkar inte bli någon ägglossning här..
    Man har ju ca 1-2 äl-fria cykler per år, så kan ju vara en sån, alt att äl kommer senare. Vilken cd brukar du ha äl på? :)
  • Symetrical
    evelinagra1 skrev 2022-05-30 15:33:58 följande:
    Ja okej! brukar ha mellan 16-20 typ oftast 17-20 någonstans 
    Känns det som att äl är på g? Har du fertilt sekret? Känningar? Ser ju ut på dagens tempdipp som att äl kanske är i skrivandet stund! Skrattande
  • Symetrical
    evelinagra1 skrev 2022-05-30 17:01:12 följande:
    Jag vet inte, vi har nyligen haft sex så svårt att avgöra om det är fertiltsekret eller inte, känner av lite i magen men testen är näst intill helt blanka, men får väl se vad testet visar imorgon :) 
    Okej, håller tummarna för stegring på ältest snart! :)
  • Symetrical
    Mojsan09 skrev 2022-05-30 18:54:44 följande:

Nej, fortfarande inte utsatt, men jag tror nog att jag ändå haft äl? Nästa cykel blir det både äl-tester och bättre koll på fertilt sekret, så att jag slipper denna osäkerhet.
    Tycker absolut att det ser ut som att äl varit! Fortsätter tempen stiga kan du ju till och med vara gravid ;)
  • Symetrical
    amandakollb skrev 2022-05-31 10:30:05 följande:
    okej vad skönt! wiho snart ändå! håller alla tummar och tår :D 
    Tack snälla du! Glad Körde på d-vitamin boost den här cykeln och min kropp verkar ha fått en smärre chock av det, för jag har fortsatt ha fertilt sekret även efter äl. Brukar få som hugg och brännande känsla i livmodern typ 5-6 dagar efter äl, när slemhinnan gör sig redo för att tacka för sig, men inte redan några få dagar efter som den här gången xD
  • Symetrical
    Mojsan09 skrev 2022-05-31 13:06:02 följande:
    Börjar tro att jag kanske ägglossade redan på CD11 och att det snart är dags för mens, känner av pms-symptom Rynkar på näsan
    Symetrical skrev 2022-05-31 12:41:07 följande:
    Tack snälla du! Glad Körde på d-vitamin boost den här cykeln och min kropp verkar ha fått en smärre chock av det, för jag har fortsatt ha fertilt sekret även efter äl. Brukar få som hugg och brännande känsla i livmodern typ 5-6 dagar efter äl, när slemhinnan gör sig redo för att tacka för sig, men inte redan några få dagar efter som den här gången xD
    Märkligt med fertilt sekret även efter äl, det ska väl i princip upphöra helt så fort man haft äl?
    Ser faktiskt ut som att du kan ha gjort det.. men brukar du ägglossa så tidigt? Obestämd Pms-symptom är ju dock väldigt lika gravidsymptom Flört

Eller hur!? Hade vattniga flytningar dagen efter jag tror ägget släppte, men det är ju i sig inte så konstigt, eftersom ägget är livsdugligt i upp till 24 timmar efter att det släppt. Sen dagen därpå hade jag bara krämigt sekret, men sen på äl +2 kom det lite äggviteflytningar igen och sen dess har jag haft krämiga/vattniga flytningar, så inte klockrent fertila, men mycket vattnigare än vanligt. Sådär så det känns som att man kissar på sig lite ibland xD
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles