• Symetrical

Tråden för oss som använder NaturalCycles

amandakollb skrev 2022-05-20 07:43:43 följande:
    Tempen droppade idag så blir nog mens idag eller imorgon skulle jag gissa! hann typ ändå börja tänka om jag skulle va gravid osv, men känns faktiskt ändå bra att det inte blev för vi hade gått miste om så mycket pengar då från jobbet haha, så nu kör vi helhjärtat nästa gång och första försöket!! 
    Förstår den dubbla känslan! Då håller vi tummarna för juni! Skrattande
  • Symetrical
    Paeonia123 skrev 2022-05-20 11:11:17 följande:
    Känns som att ägglossning borde ha skett CD11 eller CD14. Vad tror ni? :) blev lite guppig temperaturstegring denna gång :)
    Cd 11 tror jag inte, men kanske cd 14. Beror lite på andra faktorer. Har du haft något fertilt sekret och isf vilken/vilka dagar? Positivt ältest någon dag? Vilken cd brukar du ha äl på? :)
  • Symetrical
    Paeonia123 skrev 2022-05-20 16:17:44 följande:

Jag hade mest fertilt sekret CD 12, 14 och lite på CD16. Inga Äl-tester denna gång, känner att jag inte litar fullt ut på dom.

Har inte haft sån superkoll på vilken dag ägglossning har inträffat, har varit lite olika, tidigare kom mensen exakt på dagen men detta verkar ha ändrat sig. Har iaf en lutealfas på 10 dagar. 

Okej, men då skulle jag tippa på äl på cd 14 alt natten mellan cd 16-17, vilket ju nc verkar vara inne på. Har du tempat länge? Isf kan du ju gå tillbaka och kolla både vilken cd äl infallit senaste cyklerna, samt hur långa de varit..? Och vet du att lutealfasen är 10 dagar är det ju lätt att räkna ut vilken dag du brukar få äl på om du bara veta längden på cykeln :)
  • Symetrical
    amandakollb skrev 2022-05-21 12:13:13 följande:
    Ja exakt :D tempen sjönk ytterligare idag men fortf ingen mens eller spotting i sikte.. tog faktiskt ett test imorse bara för att utesluta och det var ju negativt men fattar inte vart mensen är?! Nu vill jag bara att den ska komma så vi kan börja på ny cykel!  Äl+14 idag. 
    Det vanligaste ä ju dock 14 dagars lutealfas och om du har det borde mensen komma senast imorgon :)
  • Symetrical
    amandakollb skrev 2022-05-23 08:32:05 följande:
    jag fick mens inatt så ÄL+16, lång cykel blev det! skönt med ny cykel och nu blir det all in på detta försök :D hur går det för dig? 
    Okej, men då vet du nu att din lutealfas är 15 dagar Glad
    Jag är på cd 14 och har blrjat få fertilt sekret och känningar sen nån dag tillbaka, så skulle tippa på äl om 3-4 dagar. Brukar få det på cd17-18, så verkar bli samma den här cykeln. Mannen är dock sjuk där hemma, så hoppas att han hinner bli frisk tills nersläpp! FlörtTungan ute
  • Symetrical
    amandakollb skrev 2022-05-23 12:43:44 följande:
    jamen precis, bra att veta=)
    okej härligt! hoppas han blir frisk snart så ni kan köra på haha! 

vi har inte bestämt om vi ska kontakta vården detta försök, isåfall blir det uppföljning med ultraljud och ovitrelle och då kommer det nog bli kortare cykel. 

funderar även på att inte tempa varje dag, utan börja igen i god tid när det börjar närma sig fertila dagarna. 
    Jaha, ni är inne på att kontakta dem? Har ni försökt länge?

Det räcker ju gott och väl, om du inte vill tempa hela cykeln Glad
  • Symetrical
    amandakollb skrev 2022-05-26 20:01:45 följande:
    Nej detta blir första försöket :) vi har redan kontakt med dem så skulle ribga dit när jag får mens så bokar de in vul men nu kör vi nog på en omgång utan deras hjälp och så hör jag av mig nästa cykel om det inte tar sig :) 
    Jaha, okej! Tänkte att man ju brukar Ha försökt länge innan man tar kontakt med vården, men ni kanske har någon annan bakomliggande anledning..?
    Spännande med första försöket i alla fall! Glad
  • Symetrical
    amandakollb skrev 2022-05-27 09:21:56 följande:
    hade väldigt sällan mens så vi hörde av oss ganska direkt till vården pga det (inför barn 1) och fick då veta att jag har pco, så fick hjälp med letrozol och ovitrelle, och nu inför andra barnet så hörde vi av oss direkt för antar att det hade blivit samma sak. Det gick jättebra för dem att hjälpa (går privat) men vi betalar ju för det nu :) Dock bestämde vi att vi kör en eller två cykler med bara letrozol själva och se hur det går (då betalar vi inget), annars hör vi av oss till dem och bokar in vul så jag får ovitrelle o så:) 
    Låter ju som en bra plan! Jag åt också letrozol när vi försökte med barn nr 2. Tog sig på andra cykeln då :)
    Hur lång tid tog det att bli gravid med första? Åt du letrozol många cykler?
    Här tog tempen ett skutt upp idag, så skulle tro att ff sätter ut äl till igår om ett par dagar Cool
  • Symetrical
    Mojsan09 skrev 2022-05-27 16:02:57 följande:

Är osäker på om jag haft äl eller inte. NC säger att jag mest troligen hade det CD13, men FF har fortfarande inte markerat ut äl. Någon som vet hur det kommer sig, har ju haft tre dagar med högre temp?

Jag tror att ff gärna vill ha något mer att gå på (ältest, fertilt sekret eller tappens position) innan den vågar sätta äl. Fortsätter tempen ligga högt eller öka ytterligare tror jag dock att ff lär sätta ut äl på typ cd 14 så småningom Glad
  • Symetrical
    Mojsan09 skrev 2022-05-27 20:37:34 följande:
    Ja, så är det säkert! Måste bli bättre på att observera och notera andra symptom helt enkelt.
    Lättare sagt än gjort ibland! xP
    Vad låg tempen på idag? Och vad säger ff?
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles