• Symetrical

Tråden för oss som använder NaturalCycles

amandakollb skrev 2022-05-31 13:24:46 följande:
    haha vad härligt :D har funderat på om jag skulle testa något tillskott men vet inte om det krockar med letrozolen så kommer nog att skippa de. men toppen om det funkar ju! 
    Nej, men det är nog klokt att bara hålla sig till letrozolen då :)
    Förvisso, men så blöh som jag mått senaste två dagarna vette tusan om det är värt det xP
  • Symetrical
    C90 skrev 2022-06-01 17:39:37 följande:

Vad tror ni om detta? 

Tveksamt om du hade äl när nc satt ut den. Hade det inte varit för alla dina tidigare höga tempar hade den känts klockren, men din temp har ju legat på ungefär samma nivå även innan förmodad äl som nu.. Obestämd
    Hade du positivt ältest där i krokarna, fertilt sekret eller andra känningar? Och hur kommer det sig att du inte haft mens på nästan tre månader? Förvånad
  • Symetrical
    C90 skrev 2022-06-01 19:11:00 följande:
    Slutade med p piller I Januari. Hade min första mens på över 1 år i februari sen har den uteblivit. Vet ej varför?

Nej min temp har varit låg i nästan 3 månader med några få toppar. Legat runt 36.20 nu ligger den mer på 36.40 

Jag hade starkt positivt ältest, rikliga och krämigt sekret så är ganska säker på att jag hade ÄL då. 
    Men då så! Krämigt sekret är dock inte fertilt, men det kanske kom efter..? Oavsett ser det ut som att du kan ha haft en fin implantationsdipp för ett par dagar sedan. Håller tummarna för det!
  • Symetrical
    amandakollb skrev 2022-06-13 13:26:58 följande:
    Verkar vara på ÄL+4 idag men vad hände med tempen imorse?! världens dipp. Någon som varit med om de eller vet vad det innebär? Tänk direkt att det inte är något bra.. 
    Det är ganska vanligt att få en dipp på äl +3-4 pga att östrogenet då möter progesteronet. Den stiger säkert imorgon igen Cool
  • Symetrical
    amandakollb skrev 2022-06-14 06:52:14 följande:
    Den steg imorse igen Som tur var! Okej då förstår jag, har aldrig haft så tidigare tror jag så blev nojig. kan man säga något om cykeln utifrån det? Antar inte? :) 
    Njae, tveksamt. Implantationsdippar brukar ske tidigare äl +5, men vem vet!?! Flört Tiden får som vanligt utvisa! 
  • Symetrical
    evelinagra1 skrev 2022-06-14 09:44:23 följande:
    Vet inte ens om man kan se det så tidigt egentligen behöver man ju tempa fler dagar för att äl ska bekräftas men jag har för dåligt tålamod för att vänta haha?  kan jag ha haft ägglossning igår? Tempen låg på 36.20 imorse. Eller ska man försöka få till det idag också? 
    Jag skulle tippa på att äl inföll igår, men har du fortfarande fertilt sekret och öppen tapp är det ju bara att köra på ;)
  • Symetrical
    amandakollb skrev 2022-06-14 09:49:53 följande:
    ah känns snarare som att det var en sån dipp du pratade om, då östrogenet möter progesteronet och det kanske inte innebär nånting egentligen gällande om man är gravid eller inte haha! 

vart i cykeln är du nu?
    Är på cd 12. Börjat få lite känningar och w, så äl borde infalla om en 4-5 dagar :)
  • Symetrical
    evelinagra1 skrev 2022-06-14 15:22:00 följande:

Symetrical : inget fertilt sekret idag, tappen brukar jag inte känna på så det vet jag inte :) men då har nog ägglossningen varit iallafall! Får vi till det idag också så är det ju inget negativt men då är det iallafall inte hela världen om det inte skulle bli något ;) 

Då hade jag stängt fabriken för den här gången, men ligg ni om andan faller på ;)
  • Symetrical
    amandakollb skrev 2022-06-17 07:18:19 följande:

Härligt! Typ idag då?:D har ni fått till det bra Med sex? 

åh min temp fortsätter va rätt ojämn, igår på ÄL+7 gjorde den en dipp igen :( vad tror du? 

Dippen igår kan ju mycket väl ha varit en implantationsdipp, eftersom den ökade idag igen! Skrattande Hur känns det i kroppen? 

Här går det lite segt. Cd 15 idag och fortfarande svagt ältest. Ff tror äl på måndag och det känns ganska troligt. Dock börjat få mer känningar idag och lite ew, så får se om det kickar igång ordentligt nu Cool Får försöka få till lite ligg i helgen, trots att svärisarna är på besök xD

• Symetrical
    amandakollb skrev 2022-06-17 09:32:24 följande:
    googlade lite på det men ÄL+7 är i tidigaste laget va? :( det jag läste var att det brukar vara vid ÄL9-10 typ? 

okej jag fattar, hoppas det kommer igång :D hahha jobbigt när svärisarna är på besök, det var de när jag hade min fertila period också, så fick ligga på med svärisarna i rummet bredvid och dotter i spjälsäng några meter bort haha! 
    Hahaha. Spännande detta xP
    Äl+7 är absolut inte för tidigt! Allt mellan äl +5-10 är helt normalt! När jag blivit gravid har jag oftast fått en dropp kring äl+6-7 :)
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles