• Chilins

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Känner mig lite ledsen. Första gången Jag skriver här. Har missfall i historiken och första ordentliga försöket efter det har gjorts, är på äl+8 och tempen åker upp och ned. Först en rejäl dipp under coverline på äl+5 och idag, äl+8, är den låg men fortfarande över coverline. tempen höjdes däremellan. Är det kört nu? 

• Chilins
    Symetrical skrev 2022-06-21 13:12:55 följande:
    Vad jobbigt med mf, det är aldrig kul Gråter
    Däremot tycker jag absolut inte att du skall tänka att det är kört med din nuvarande temp Glad
    Kan du inte posta grafen?
    Tack för ditt svar? tempen är låg idag också. Lägger upp grafen här och är tacksam för svar :) observera att detta är min första cykel efter missfall som avslutades med skrapning, så jag har inte en sån här lång cykel normalt men gjorde ägglossningstest för att upptäcka ägglossning direkt ändå. Har molande värk till och från långt ner på vänster sida, som känns extra mycket om jag sträcker på mig.. men är helt inställd på mens? 
  • Chilins
    Symetrical skrev 2022-06-21 13:12:55 följande:
    Vad jobbigt med mf, det är aldrig kul Gråter
    Däremot tycker jag absolut inte att du skall tänka att det är kört med din nuvarande temp Glad
    Kan du inte posta grafen?

En sak att lägga till är att min temp normalt inte är högre än 36.15-36.20 innan ägglossning, den är inte såhär svajig som den ser ut nu. antar att det är pga missfallet som kroppen inte förstod vad som hände 

• Chilins
    Symetrical skrev 2022-06-21 14:34:30 följande:
    Chilins skrev 2022-06-21 13:29:06 följande:

En sak att lägga till är att min temp normalt inte är högre än 36.15-36.20 innan ägglossning, den är inte såhär svajig som den ser ut nu. antar att det är pga missfallet som kroppen inte förstod vad som hände 

Det låter rimligt. Tempen är ju ofta lite högre och instabilare efter ett mf.. :/
    Vilken dag fick du positivt ältest? Jag tycker nämligen som att det snarare ser ut som äl cd 28, om man bara skall se till tempen.. Alldeles oavsett tycker inte jag att du skall avskriva en graviditet för att tempen dippar lite på äl +8-9. Den kan mycket väl öka igen! :)
    Hur lång lutealfas brukar du ha?
    Tack för att Du orkar svara :) jag fick positivt äl-test dag 27. Jag brukar ha 14 dagars lutealfas. Har pendlat lite mellan att få mens på dag 14 eller dag 15.. tycker inte du att tenorm dippat lite väl mycket? bim enligt nc är på måndag.. :) så det är ju ?mycket? tid kvar 
  • Chilins
    Symetrical skrev 2022-06-21 14:56:23 följande:

Men självklart! Glad

Nej, jag tycker inte den dippat alltför mycket. Tror absolut att din äl va cd 28 om du fick positivt ältest cd 27. Jag tycker ofta att nc sätter äl nån dag fel och det håller ff med mig om. Egentligen spelar ju inte det så stor roll, men bim borde oavsett inte vara före söndag, så precis som du skriver är det lång tid kvar. Du får hålla mig uppdaterad närmsta dagarna!
    /tempnörden

tack snälla du :) det ger mig lite hopp. jag kanske skriver meddelande privat om det går bra? :) 

• Chilins
    LJM91 skrev 2022-06-21 18:43:42 följande:

Chilins, när jag var gravid för flera år sedan var min temp nere och dippade flera gånger i lutealfasen, nästan så den gick under cover line två gånger. Så det behöver inte betyda något att tempen dippar :) håller tummarna för dig!

Tack snälla du. Det känns lite bättre nu. Jag har bestämt mig för att ta ett tidigt test imorgonbitti. Oavsett vad det nu kan visa. Tycker den här ovissheten är helt fruktansvärd. Var nog inte beredd på att jag skulle känna så starkt att det måste ha tagit sig nu. vill bara bli gravid igen. Känner igen dig från försöka bli gravid i höst tråden tror jag? :) hur går det för dig? (Kram) 
  • Chilins
    LJM91 skrev 2022-06-21 20:11:25 följande:
    Uppdatera oss imorgon bitti om du känner för det :) ja det stämmer att jag hänger i den tråden också, det går inte så bra för mig. Sjunde försöket nu, och min menscykel blir bara längre och längre. Idag är jag på CD47 och har fortfarande inte ägglossat. Pratade med gynmottagningen för ett tag sedan men vi får ingen hjälp förrän det har gått ett år även om mina cykler är så långa.. Känns ganska hopplöst just nu faktiskt :( Jag tror att jag blev gravid på vårt andra försök men fick ett supertidigt missfall, fick väldigt svaga streck på testen och blödde som en vanlig mens två dagar senare. Det ger mig i alla fall lite hopp att vi kanske lyckas igen?
    Men så himla tufft det låter :( du verkar vara en sån himla stark person. det här med att skaffa barn är mycket jobbigare och svårare än vad jag någonsin kunnat föreställa mig? när började ni försöka? jag har gått igenom 1 utomkvedshavandeskap och 1 missfall så vi får ingen hjälp alls.. det går ju för oss säger dom. det har gått  men det går ju inte så bra och vi sitter ju här barnlösa än idag.. håller verkligen tummarna att du får ägglossa snart.. kan inte föreställa mig den frustrationen.. :( 
  • Chilins
    LJM91 skrev 2022-06-21 21:03:20 följande:
    Tack snälla, och detsamma till dig! Förstår att det är frustrerande att bara få höra att det ju går, när man bara hamnar på ruta ett igen. Vi började försöka i augusti förra året, så snart har det ändå gått ett år. Håller med om att den här processen är betydligt jobbigare än vad jag trodde, jag hade någon naiv bild av att det bara skulle vara att sluta med preventivmedel så var saken biff sedan. Speciellt eftersom jag blev oplanerat gravid för ett par år sedan, var helt säker på att det bara skulle krävas ett eller två försök. Om jag bara hade vetat vad som låg framför mig, jösses..
    Då har vi försökt lika länge? ska ni försöka få hjälp efter sommaren? det är ju Väldigt både och, en del är ju såklart väldigt tacksam för att ett plus dykt upp men samtidigt så hjälper ju inte det.. barnlängtan är ju så extrem. jag gick omkring i samma villfarelse som dig, det är ju bara att sluta med p-piller? utomkvedshavandet kom dessutom på första försöket? så jag trodde verkligen att det här kommer gå bra. Ack så fel jag hade.. men när vi får våra små familjemedlemmar sen kommer allt vara värt det. Det är det som håller mig uppe 
  • Chilins

Uppdatering: negativt graviditetstest (precis vad jag förväntade mig såklart, det är ju flera dagar kvar till bim) tempen hade ökat något. 36,52. Jag måste ställa mig in på att det inte gick den här gången för att inte bli så besviken. Känns skönt att ha gjort testet på något sätt trots att det inte fanns en tillstymmelse till positivt. 

• Chilins
    Symetrical skrev 2022-06-22 07:31:00 följande:
    Nu vill inte jag ge falska förhoppningar, men som du själv skriver är äl +10 tidigt att få plus! Om det ev dessutom var en implantationsdipp du hade igår och i förrgår får du nog vänta ytterligare ett par dagar innan hcg ökat till mätbar nivå :)
    Vad var det för test du gjorde? Oavsett bådar det gott att tempen ökade idag igen! :D
    Kan inte låta bli att bli glad när du skriver så :) försiktigt glad men ändå. det var faktiskt ett digitalt clearblue, ett sånt där ultratidigt så det ska känna av 10 miu/ml. Jag plussade förra gången på äl+11 med ett sånt test. 
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles