• Chilins

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Hej på er! Skulle vilja ha hjälp att analysera min tempkurva lite. Jag är på äl+10 idag och tidiga graviditetstest från Babyplan är negativa. Jag har aldrig haft en sån här jämn kurva förr, vad tror ni? Är detta bra eller dåligt? Vad har ni för erfarenheter av såna här kurvor? 
  • Chilins
    Symetrical skrev 2022-08-18 19:18:31 följande:
    För min del har jämn kurva ofta indikerat graviditet, dock varierar ju det såklart från person till person! Generellt skulle jag säga att avviker det från ens vanliga icke gravida kurva bådar det gott Glad
    Är testen helt blanka? Kan du inte posta bild? Oavsett är ju äl +10 fortfarande väldigt tidigt Solig

Tack för ditt svar :) jag har gjort flera test.. äl+8 var en grå skugga men sen har det inte varit mycket att hurra över. Bifogar bild från äl+8 (nederst) och igår äl+9 (Övre) 

• Chilins
    Symetrical skrev 2022-08-18 19:27:02 följande:
    Så lite så! :))

Nedre tycker jag ser positivt ut, om än svagt! Men det var ingen färg i det, eller? Tog du testen samma tid på dygnet? Många får ju faktiskt starkare positivt på eftermiddag/kväll än på morgonen. Övre kan jag faktiskt ana en skugga på med!
    Det som har skuggan var på eftermiddagen/kvällen och det andra dagen efter på morgonurin.. har du någon erfarenhet av test från babyplan? :) brukar dom vara helt blanka? det var ingen färg i det :( typ bara grått.. fy vad det här är drygt alltså!! haha :) vi har försökt i ett år snart? :( 
  • Chilins

En fundering.. jag vaknade 1,5 timme för tidigt idag och frös extremt mycket, vi hade haft fönstret öppet. Jag tempade och den visade 36,25. Somnade om. Vaknade på ?rätt tid? av väckarklockan. hade haft täcket på hela tiden tills dess så jag kände mig lite vanligt varm. Tempen: 36,45 - fortsatt på samma linje som tidigare. vilken temp ska jag registrera? till saken hör att när jag tidigare vaknat såhär tidigt och tempat och sen tempat igen brukar tempen inte ändrats utan kan snarare sjunka om jag sovit mindre. Vad tror ni? 

• Chilins
    Symetrical skrev 2022-08-19 07:10:24 följande:
    Men jag ser en skugga på detta med! Tog du något idag? Ta i eftermiddag annars, för som sagt var kanske du har högre hcg-koncentration i urinen då Glad
    Chilins skrev 2022-08-19 06:29:30 följande:

En fundering.. jag vaknade 1,5 timme för tidigt idag och frös extremt mycket, vi hade haft fönstret öppet. Jag tempade och den visade 36,25. Somnade om. Vaknade på ?rätt tid? av väckarklockan. hade haft täcket på hela tiden tills dess så jag kände mig lite vanligt varm. Tempen: 36,45 - fortsatt på samma linje som tidigare. vilken temp ska jag registrera? till saken hör att när jag tidigare vaknat såhär tidigt och tempat och sen tempat igen brukar tempen inte ändrats utan kan snarare sjunka om jag sovit mindre. Vad tror ni? 

Jag tror absolut på tempen vanliga tiden! För mig spelar det mindre roll hur länge jag sovit, utan det viktiga är att det är rätt tid. Den stämmer också ganska bra om man har i åtanke att tempen brukar vara ca 0,1 grad lägre per timme tidigare man tempar och 0,1 grad högre på timme senare.
    Med andra ord hade jag absolut fört in 36,45 :))

det är klart jag tog ett test.. man kan inte hålla sig :) ber om ursäkt för att jag bombar denna tråd med gravtest där det knappt syns något Skrattande tror bilden hamnade överst. Jag undrar om babyplan alltid avger ett sånt här streck men tycker det här strecket är lite mera likt det jag tog på eftermiddagen tidigare i veckan, dock är strecket Ofärgat även i verkligheten. Det är mera som en skugga, om ni ens ser det :) 

tack för din förklaring om temp!! Det förklarar e del för mig att det brukar vara 0,1 grad högre per timme. Då lägger jag in 36,45 :) 

• Chilins
    Andrea929 skrev 2022-08-19 10:17:57 följande:

Symetrical: 

Haha fällknivsmode xD! Besvärligt med sån smärta. samtidigt kan du ju lita på kroppens signaler när du vet precis hur den funkar. 

Chilins:

Jag ser också en skugga på dina stickor! Har du möjlighet att testa med andra test och jämföra?

Jag har bara ett digitalt som jag tänkte spara till om det blir tydligare Så kan jag ta det? det här är ju känsliga stickor som ska mäta på 10 miU men har ingen erfarenhet av babyplan så blir rädd att det alltid är en skugga på deras test.. tack för att du ser dock Skrattande ibland tänker jag att jag blivit helt galen? 
  • Chilins
    amandakollb skrev 2022-08-19 10:27:21 följande:
    Jag ser också en skugga tror jag! Vilken cd är du på idag? :) hur är tempen? 
    Tack Hjärta jag är på CD11 och tempen ligger såhär: 
  • Chilins
    amandakollb skrev 2022-08-19 10:27:21 följande:
    Jag ser också en skugga tror jag! Vilken cd är du på idag? :) hur är tempen? 
    Menar såklart äl+11 inte CD11 Skrattande är på CD26
  • Chilins
    H0nd3ndär skrev 2022-08-19 11:59:39 följande:

Chillins: det är inte alltid en skugga på babyplans. Oftast är de helt blanka men det har hänt att jag sett en skugga (aldrig med färg). Har använt dem till 3 graviditeter. Håller tummarna för att det är ett plus!

Tack för titten!! :) då ska jag verkligen hålla tummarna? :)
  • Chilins

Lägger upp en bild på de senaste testen jag tagit: igår översta två och de två nedre idag. RFSU är dock inte på morgonurin Och det är inte heller test nr 2 från igår. Sen vet jag att man inte ska titta på dom igår eller imorse för nu har ju tiden gått ut? men lägger upp ändå

• Chilins
    evelinagra1 skrev 2022-08-19 12:35:37 följande:
    Jag tycker att jag ser på rsfu också, såg det likadant ut inom tiden?
    Nä det hann jag inte så det är några minuter efter men här kommer en inom tiden på rfsu: 
  • Chilins
    Symetrical skrev 2022-08-19 13:06:37 följande:
    Jag ser också på rfsu! Skrattande Är det testa tidigt, eller vanligt?
    Ett vanligt! Och inte med morgonurin! Men jag har dåliga erfarenheter av RFSU? tycker mig sett streck flera gånger tidigare utan att vara gravid så jag blir rädd att ögonen spelar mig ett spratt nu även fast jag ändå tycker att detta är en mer tydlig skugga än förr.. 
  • Chilins
    Symetrical skrev 2022-08-19 16:46:17 följande:
    Hurra! Stort grattis!!! {#emotions_dlg.flower}
    Tack snälla och tack för att du orkat analysera med mig så mycket Hjärta
  • Chilins
    Symetrical skrev 2022-08-19 18:14:52 följande:

Självklart, bara kul! Så glad för din skull! Glad Visst hade du försökt ganska länge..?

Tack snälla :) Ja.. vi började försöka i augusti förra året. Blev gravida på första försöket men fick ett utomkvedshavandeskap så blev opererad och fick ta bort en äggledare. Blev gravid igen i vintras men fick missfall.. så jag vågar inte jubla nu direkt.. 
  • Chilins
    Symetrical skrev 2022-08-19 19:39:33 följande:
    Då är det banne mig dig tur nu! Håller tummarna att fröet är där för att stanna! Solig
    Tack Hjärta det är också första barnet för oss.. vilket försök är ni på? 
  • Chilins

Hej! 

Jag lägger in en bild på min tempkurva. Jag plussade i fredags men det oroar mig att tempen inte är i närheten av lika hög som när jag varit gravid tidigare. Finns det några erfarenheter av en liknande kurva här att dela med sig av? Känner mig väldigt orolig trots Plus på stickan.. bim var igår.. 

• Chilins
    Finmamma skrev 2022-08-22 11:30:21 följande:

Chillins : du har inget att oroa dig för tycker jag. Din kurva följer en linje. Men det är klart, man ska alltid hitta något att oroa sig för

Stort grattis förresten!!

Tack snälla för ditt svar Hjärta  Ska verkligen försöka att inte hitta mönster som kan vara dåliga? Men så lätt att hamna där 
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles