Tråden för oss som använder NaturalCycles
Hej!
Någon vänlig själ som vill titta på tempkurva? någon som förstår varför min ägglossningsdag ändrades från 9/4 till 11/4? (äl-dagen ändrades på ca äl+4)
lycka till här inne
Hej!
Någon vänlig själ som vill titta på tempkurva? någon som förstår varför min ägglossningsdag ändrades från 9/4 till 11/4? (äl-dagen ändrades på ca äl+4)
lycka till här inne
Stort tack för ditt svar!
intressant! För min del så kändes samtliga dagar mellan 9-11/4 som ägglossningsdagar. Aldrig varit med om det förr men det gjorde så fruktansvärt ont att jag inte alls kunde avgöra vilken dag jag ägglossade. Har nog aldrig heller haft så lite pms som denna gång. Spännande
Logiskt det du skriver. Tror också det måste varit den 11/4.
har aldrig haft en så brant stigande temp som denna. Men behöver så klart inte betyda något.
Får man fråga varför du tar två olika temp?
Coolt!!
hur gammal är du om man får fråga? antar att ni försöker trots den lilla hemma?
Jag fyller snart 38 och har två större barn. Blev spontant och helt oplanerat gravid för ca 1,5 år och valde abort. Sen dess är jag inte mig själv, ångestfylld över mitt beslut och tankspridd så nu är vi här igen. Skillnaden nu är att vi försöker på riktigt, som en sista chans. Jag ger det sommaren också och sen lägger vi ner för alltid.
Men så härligt med fler barn!!! ???? och att vi är jämngamla, kul! Ni kommer lyckas och jag hade inte tvekat alls om mina barn var betydligt mindre! kör bara!
Vår historia är en annan. Gift med samma man och pappan till mina barn. Våra barn blev till med hormonstimulering. vi försökte med en 3:a eftersom det alltid har varit drömmen men efter många försök och ett missfall gav vi upp. Barnen är idag stora, 14 resp 10 år och det är det som spökar, att de är för stora och att åldersskillnaden på på tok för stor, att livet ställs om osvosv. Även min ålder känns på gränsen men som sagt, ett sista försök nu. ???? Men ibland tänker jag ?va fan håller jag på med..?
Råkade posta inlägget innan jag skrivit färdigt. Testade precis mkt svagt positivt på CB. Det har känts som att mensen ska komma hur länge som helst nu men inte en droppe har kommit. Gissar att det är en ?kemisk graviditet?.
hej!
hur gör ni när ni råkar vakna alldeles för tidigt?
jag brukar ta min temp ca 06.30 men i morse vaknade jag redan 04.30 ???? Tog då tempen som visade en låg temp. Jag är antingen på BIM -4 el -3 och min lutela fas är alltid den samma, alltså kommer mensen alltid 14 dagar efter ÄL.
ska ja se detta som att det är kört? Dvs att mensen är på gång?
Tack för hjälpen! Uppskattas.
bifogar min tempkurva. Känner mig jättekonstig, tror nästan att jag vågar tro att jag är gravid. Har varit gravid för många gånger för att inte veta men har inte testat mig än.
mojsan09, tror också du hade ÄL på dag 14.
Hej
Någon som varit med om att få sparsam mens i 2 dagar (när man normalt har ca 7 dagar) och att tempen inte gått ner?
Jag mår otroligt illa men brösten ömmar inte lika mycket. i torsdags morse mådde jag så illa och va så yr att jag kräkte 2 ggr.
Jag har ju inte testat mig eftersom mensen kom i lördags 1 dag för sent.
bifogar min tempkurva
Men kan man verkligen ha det så sent som äl +15?
min lutealfas är alltid exakt 13-14 dagar varken mer el mindre.
sen fattar jag ändå inte tempen. När jag varit gravid så hade den legat på 37.
men ja, jag får nog ta ett test?
Tack för att ni skriver. Jag får nog göra det. Aldrig varit med om detta tidigare.
jag bifogar några kurvor från när jag varit gravid (fått barn el fått missfall)
Chillins : du har inget att oroa dig för tycker jag. Din kurva följer en linje. Men det är klart, man ska alltid hitta något att oroa sig för
Stort grattis förresten!!