• GrönaDruvan

Vi som satsar på ett jul barn!

Finns det fler än mig och min man som struntar blankt i om vi får ett barn i december?
    Tänkte kolla om det finns några som vill följas åt till ett eventuellt plus i april!
    Skulle det ta sig denna gången så har jag bf i slutet på december.
    Själv fyller jag år 27 dec, så kanske det blir en fin present, eller varför inte julklapp?
    Jag har äl runt 5e april.... Mensen är nu på sista dagen..

• Svar på tråden Vi som satsar på ett jul barn!
  • SecretlyMe

Håller tummarna för er allihop! :)

Jag vet inte när min bim infaller. Jag har tidigare haft äl dag 19 i min cykel som varit 31 dagar. Förra månaden blev min mens försenad med tre dagar och denna gång inföll äl på dag 13! Jag vet inte alls vad som händer, om jag har det väldigt oregelbundet mellan mens och äl för min cykel är allt som oftast konstant på 31 dagar, med diff på + 1-2 dagar.

Men utgår jag från tidigare lutealfas (som varit 13 dagar) så är bim 2/4 men senast 7/4 :)

När har ni andra bim? :)

• Sötistilde

Hur gör ni kring ÄL? Satsar ni på att sexa varje dag? Eller när lusten faller in? ÄL-test? M.m m.m ?

• Ang82

Är gärna med här =) Äl till helgen och bim runt den 12/4. Tar det sig & om jag räknat rätt så blir bf 23/12 en helt underbar julklapp =) Det tråkiga är att jag jobbar i helgen så då blir det inget, så vi får köra på dagarna innan och sen hålla tummarna!

• Hamburgaren
    Sötistilde skrev 2015-03-23 18:17:13 följande:

Hur gör ni kring ÄL? Satsar ni på att sexa varje dag? Eller när lusten faller in? ÄL-test? M.m m.m ?

Jag tycker man kan försöka först utan ÄL tester, speciellt om man vet när man har ÄL. Men har man försökt ett tag förstår jag att man vill ha koll med ÄL-tester. Just jag har ingen koll på min ÄL men vi sexade på mycket denna månad så borde ha prickat in den, sen är frågan om det tar sig. Är på dag 24 efter mens så borde ha BIM i slutet på denna månad

Varannan dag är bra att ha sex, då är risken stor att bli gravid eftersom permierna lever några dagar och kan vänta i äggledaren på ägget. Men vet man just när man har ÄL så tycker jag man borde sexa på dagarna före, under ÄL, nån dag efter. Ägget är bara befruktningsdugligt under ett dygn. Sen beror det på hur tålmodig man är man kanske vill göra det bara när lusten faller in men då kanske man missar ÄL. Så blir jag ej gravid denna månad ska jag sexa på nästa månad när jag troligen har ÄL ;)
  • kastrullen

Jag har BIM 17/4

Denna månad ska jag prova med ÄL-test. Misstänker att jag har tidigare ägglossning än vad jag trott. Är på CD 2 nu och tror den kommer redan runt CD 12. Har upptäckt att min cykel är på 26 dagar i snitt och inte 28 som jag trodde. Ska bli himla spännande iaf! :)

• Skånetjej01

Hej! Jag hoppar också in här. Vi är sugna på vårt andra barn, när den kommer spelar mindre roll. Helst så fort som möjligt :) jag tror att jag har bim i helgen.

Vi har inte kört med äl tester utan vi har haft sex varannan dag, det funkade förra gången.

Svar på tråden Vi som satsar på ett jul barn!