• GrönaDruvan

Vi som satsar på ett jul barn!

Finns det fler än mig och min man som struntar blankt i om vi får ett barn i december?
    Tänkte kolla om det finns några som vill följas åt till ett eventuellt plus i april!
    Skulle det ta sig denna gången så har jag bf i slutet på december.
    Själv fyller jag år 27 dec, så kanske det blir en fin present, eller varför inte julklapp?
    Jag har äl runt 5e april.... Mensen är nu på sista dagen..

• Svar på tråden Vi som satsar på ett jul barn!
  • TB1
    SecretlyMe skrev 2015-03-24 18:22:39 följande:

Okej! De kommer nog rekommendera detsamma för mig isåfall skulle jag tro. Ska jag gå på bmi så behöver jag gå ner 30kg, men jag tror att jag skulle väga alldeles för lite för att det skulle vara hälsosamt. Jag tror jag behöver gå ner 15kg åtminstone, vilket jag även nu försöker med :)

Vi är på vårat 12e försök nu men har haft oskyddat i 7 år. Vi har dock inte bott ihop innan, vi flyttade ihop nu efter att ha letat en gemensam bostadsrätt i nästan ett år :)

Hoppas pergo funkar för dig!

Jag hade 4 kg att gå ber till deras gräns och de var stenhårda. Fick inte vara ett hg för mycket.

Jag har iaf fått igång min ÄL. gjorde progestorontest förra v, det låg på 72 (över 25-30 räknas som ÄL) så jag håller tummarna.

Oj 7 år är lång tid. Tänk på att man måste ha varit folkbokförd i minst ett år innan man får hjälp. De är super hårda med allt sånt :(

Tack:)! Är du intresserad av Pergo?
  • SecretlyMe
    TB1 skrev 2015-03-24 19:43:05 följande:

Jag hade 4 kg att gå ber till deras gräns och de var stenhårda. Fick inte vara ett hg för mycket.

Jag har iaf fått igång min ÄL. gjorde progestorontest förra v, det låg på 72 (över 25-30 räknas som ÄL) så jag håller tummarna.

Oj 7 år är lång tid. Tänk på att man måste ha varit folkbokförd i minst ett år innan man får hjälp. De är super hårda med allt sånt :(

Tack:)! Är du intresserad av Pergo?

Jag har egen ägglossning och en regelbunden cykel. Vissa månader diffar den nån dag hit eller dit, så jag vet ganska säkert att problemet inte ligger hos mig. Har dessutom varit gravid två gånger innan.

Okej, det visste jag inte. Har inte hört om de reglerna nånstans.

Nä, inte intresserad av pergo :)
  • pandoraDiem

Mensen kom :( nys tag, nytt bim:

GlitterLina 28/3

Secretlyme 2/4-7/4

Pocatello 5/4

Bibbielou 5/4

Linensv 7/4

Ang82 12/4

Sötistilde 16/4

kastrullen 17/4

Gröna druvan 19/4

PandoraDiem 21/4

• SecretlyMe

Vad tråkigt att höra tjejer :(

• GrönaDruvan

Tråkigt för er tjejer, men nu tar vi nya tag

Blickar framåt!!

Vad tycker ni om att i bim listan skriva in vilket försök vi är på?

Är det någon som isåfall kan skriva in försök 4 under mig? Skriver från mobilen, så det är svårt att ändra härifrån.

• SecretlyMe

GlitterLina 28/3

Secretlyme 2/4-7/4; 12e försöket

Pocatello 5/4

Bibbielou 5/4

Linensv 7/4

Ang82 12/4

Sötistilde 16/4

kastrullen 17/4

Gröna druvan 19/4; 4e försöket

PandoraDiem 21/4

Skriver oxå från mobil, så känner någon att de vill "piffa upp" lista via dator kan man göra det :)

• SecretlyMe

GlitterLina 28/3

Pocatello 5/4

Bibbielou 5/4

Linensv 7/4

Ang82 12/4

Sötistilde 16/4

kastrullen 17/4

PandoraDiem 21/4

Skånetjej01 21/4

• neo3

Hoppar gärna med här oxå har BiM 6/4.

Har precis haft ÄL den 23/3. Har ÄLtest som jag tagit lite sporadiskt men denna månad så stämde det med appen jag loggar med oxå. Så körde på lite extra. ;)

6:e försöket. På det första försöket så tog det sig fick svaga + men sen kom det igång en blödning 5 dar senare än normalt.

Har en son född sep -12, han var inte planerad alls utan jag som hade lite dålig koll den gången. ;)

Så det är helt klart en annan känsla att planera för ett barn och känslan när mensen kommer varje månad fast man inte vill.

Jag är själv decemberbarn och det enda jag tyckte va tråkigg när jag va liten var att paketen kom så tätt. Hade gärn fått nåt på sommaren oxå ;)

Däremot har vi sjukt mycket födelsedagar runt oss i januari så om det inte tar sig denna månad så kanske vi hoppar över en månad.

• Skånetjej01

GlitterLina 28/3

Pocatello 5/4

Bibbielou 5/4

Linensv 7/4

Ang82 12/4

Sötistilde 16/4

kastrullen 17/4

PandoraDiem 21/4

Skånetjej01 21/4 2:a försöket

Svar på tråden Vi som satsar på ett jul barn!