• GrönaDruvan

Vi som satsar på ett jul barn!

Finns det fler än mig och min man som struntar blankt i om vi får ett barn i december?
    Tänkte kolla om det finns några som vill följas åt till ett eventuellt plus i april!
    Skulle det ta sig denna gången så har jag bf i slutet på december.
    Själv fyller jag år 27 dec, så kanske det blir en fin present, eller varför inte julklapp?
    Jag har äl runt 5e april.... Mensen är nu på sista dagen..

• Svar på tråden Vi som satsar på ett jul barn!
  • SecretlyMe
    Skånetjej01 skrev 2015-03-30 13:48:28 följande:

Hoppas gör man ju alltid o försöker analysera allt om det är grav tecken. Håller tummarna för att det är din tur. Kan tänka mig att det är jätte jobbigt o behöva försöka så länge. Jag blev besviken när jag inte lyckades på första försöket, nu får jag lite dåligt samvete när jag tänker på er som försökt så länge. Vi börjar närma oss äl, kör inte med test men det är väl någon gång denna veckan så provar varannan dag o hoppas att det räcker :)

Jag börjar känna av mensvärk och det tillsammans med mycket ökade flytningar gör att hoppet är uppe. Känner mig konstant varm utan att ha feber, men som sagt, det kan bortförklaras med förkylningen. Men jag fortsätter hoppas! Äl+10 idag och ev bim på torsdag.

Dåligt samvete ska du inte ha. Jag tror på att man kan skaffa sig en förståelse för andra däremot men att skämmas för att man mår dåligt när man inte lyckas på en gång ska man inte. Det är olika påfrestande för alla :)

Vi har haft oskyddat i 7 år och ändå inte blivit gravida. Vi borde söka hjälp men nu när jag fått höra att man måste bo ihop minst ett år (vi flyttade ihop i januari och jag blev folkbokförd först i mars) samt ha ett bmi på max 30 (jag har 36) så kan vi nog inte söka förrän om ett år till :(
  • Skånetjej01
    SecretlyMe skrev 2015-03-30 14:19:26 följande:

Jag börjar känna av mensvärk och det tillsammans med mycket ökade flytningar gör att hoppet är uppe. Känner mig konstant varm utan att ha feber, men som sagt, det kan bortförklaras med förkylningen. Men jag fortsätter hoppas! Äl+10 idag och ev bim på torsdag.

Dåligt samvete ska du inte ha. Jag tror på att man kan skaffa sig en förståelse för andra däremot men att skämmas för att man mår dåligt när man inte lyckas på en gång ska man inte. Det är olika påfrestande för alla :)

Vi har haft oskyddat i 7 år och ändå inte blivit gravida. Vi borde söka hjälp men nu när jag fått höra att man måste bo ihop minst ett år (vi flyttade ihop i januari och jag blev folkbokförd först i mars) samt ha ett bmi på max 30 (jag har 36) så kan vi nog inte söka förrän om ett år till :(

Men Gud vilka konstiga regler. Det finns ju folk som är särbo som kanske vill skaffa barn. Det är ju jätte märkligt.
  • Pocatello

Ni kan ju alltid säga att ni bott ihop längre men inte varit folkbokförda? Det finns ju en mängd skäl till att en inte är skriven på samma adress. Vet att flera ställen har godtagit det vad jag hört. Sen är väl BMI en annan fråga men då är det i alla fall bara ett hinder :)

• Pocatello

www.countdowntopregnancy.com

Har ni sett den här sidan? En kan kolla hur många som haft olika gravsymton på olika dagar efter ÄL, folk lägger upp gravtest från olika dagar efter ÄL och andra får rösta/gissa om de är positiva eller negativa. Ganska galet och det går mig att känna mig väldigt ogalen. Tänkte att fler kanske kunde behöva den känslan. 

• SecretlyMe
    Pocatello skrev 2015-03-30 18:51:04 följande:

Ni kan ju alltid säga att ni bott ihop längre men inte varit folkbokförda? Det finns ju en mängd skäl till att en inte är skriven på samma adress. Vet att flera ställen har godtagit det vad jag hört. Sen är väl BMI en annan fråga men då är det i alla fall bara ett hinder :)

Ja det kan ju vara en idé :) Det med bmi jobbar jag med just nu fast i en lägre takt. Jag gick väldigt fort ner i vikt för tre år sedan som jag har för mig att jag nämnt här innan. Gick ner 20kg men gick upp 10 när jag slutade röka. Jag hade tänkt kolla efter gym här men ska först njuta av att vara ute under sommaren och simma mycket och ta härliga sommarpromenader :)
  • Youandme11

Hänger på här :) vårat första barn är ett december barn och precis som många säger är de så att vill man ha ett barn så "planerar" man inte.

• SecretlyMe
    Pocatello skrev 2015-03-30 19:06:21 följande:

www.countdowntopregnancy.com

Har ni sett den här sidan? En kan kolla hur många som haft olika gravsymton på olika dagar efter ÄL, folk lägger upp gravtest från olika dagar efter ÄL och andra får rösta/gissa om de är positiva eller negativa. Ganska galet och det går mig att känna mig väldigt ogalen. Tänkte att fler kanske kunde behöva den känslan. 

Enligt den sajten har jag en stor chans att vara gravid ;D
  • Pocatello

Gött SecretlyMe! Vad har du för symtom och ÄL dag då? Alla symtom verkar peak:a på 10 dagar vilket känns lite märkligt?

Jag har inte tittat så mycket på den än, men trötthet verkar ju vara väldigt vanligt. Det känns ju dock som ett vääääldigt diffust symtom.

• SecretlyMe
    Pocatello skrev 2015-03-30 19:50:22 följande:

Gött SecretlyMe! Vad har du för symtom och ÄL dag då? Alla symtom verkar peak:a på 10 dagar vilket känns lite märkligt?

Jag har inte tittat så mycket på den än, men trötthet verkar ju vara väldigt vanligt. Det känns ju dock som ett vääääldigt diffust symtom.

Trö
  • SecretlyMe

Förlåt, telefonen lever ett eget liv :p

Trött kan man vara av olika orsaker. Jag tror att trötthet efter en jobbdag och trötthet pga graviditet är helt skilda saker. Det känns olika.

Jag är idag på äl+10 och de symtom jag har (som KAN vara gravidsymtom men inte behöver vara det) är hög temp (ej feber), känner mig febrig och varm, ökade rikliga flytningar, mild mensvärk, täppt näsa/snuvig, värk bak i ryggen och känsla av utmattning.

Svar på tråden Vi som satsar på ett jul barn!