• GrönaDruvan

Vi som satsar på ett jul barn!

Finns det fler än mig och min man som struntar blankt i om vi får ett barn i december?
    Tänkte kolla om det finns några som vill följas åt till ett eventuellt plus i april!
    Skulle det ta sig denna gången så har jag bf i slutet på december.
    Själv fyller jag år 27 dec, så kanske det blir en fin present, eller varför inte julklapp?
    Jag har äl runt 5e april.... Mensen är nu på sista dagen..

• Svar på tråden Vi som satsar på ett jul barn!
  • Skånetjej01

Min första är född 12 hon blev till på första försöket, så man vill ju att det ska gå lika snabbt nu

• Sötistilde
    Skånetjej01 skrev 2015-03-23 21:58:15 följande:

Min första är född 12 hon blev till på första försöket, så man vill ju att det ska gå lika snabbt nu

Ahh ok , min är oxå en 12a.. Februari :) gjord på 2a gången. Nu fick vi missfall i februari på första gången så man vill ju att det ska ta sig fort igen...
  • TB1

Jag hänger gärna på här =)

BIM på fredag, försök nr 19. Första Pergotime Kuren, inga barn sedan tidigare.

Kram

• SecretlyMe
    TB1 skrev 2015-03-23 22:29:58 följande:

Jag hänger gärna på här =)

BIM på fredag, försök nr 19. Första Pergotime Kuren, inga barn sedan tidigare.

Kram

Kul med fler i tråden som inte blivit gravida direkt, man känner sig lätt ensam hehe :) Tråkiga omständigheter dock.

När började ni söka hjälp?
  • Skånetjej01
    Sötistilde skrev 2015-03-23 22:08:41 följande:

Ahh ok , min är oxå en 12a.. Februari :) gjord på 2a gången. Nu fick vi missfall i februari på första gången så man vill ju att det ska ta sig fort igen...

Ja, det är klart. Har själv ingen erfarenhet av missfall. Men det är ju alltid skönt när det går fort. Detta är första försöket så får se om det går lika bra denna gång. Man är ju lite äldre nu med :p
  • TB1
    SecretlyMe skrev 2015-03-23 22:43:22 följande:

Kul med fler i tråden som inte blivit gravida direkt, man känner sig lätt ensam hehe :) Tråkiga omständigheter dock.

När började ni söka hjälp?

Hej =) nej vi är inte ensamma, men bara att kämpa på! Vi sökte hjälp i oktober ungefär (efter lite mer än 1 år). Dock hade jag ett par kg jag vart tvungen att gå ner innan jag fick påbörja utredning. Gick upp våldsamt i vikt när jag slutade med preventivmedel. Sedan var nästa tid som de hade ledig efter 4 månader. Så bara att kämpa på.

Men nu har jag fått första pergokuren och hoppas på det bästa.

Hur länge har ni försökt?
  • Pocatello

Jag hakar gärna på! Vi har äntligen kommit fram i landstinget låååånga inseminationskö och gjorde vårt 2a inseminationsförsök nu i måndags. Min fru är mest nojig över att få ett barn kring jul så med Murphys lag på vår sida hoppas jag att det är därför det kommer att ta sig nu :)

PandoraDiem 24/3

GlitterLina 28/3 

Secretlyme 2/4-7/4

Pocatello 5/4

Bibbielou 5/4 

Linensv 7/4 

Ang82 12/4 

Sötistilde 16/4 

kastrullen 17/4 

Gröna druvan 19/4

• SecretlyMe
    TB1 skrev 2015-03-24 12:55:57 följande:

Hej =) nej vi är inte ensamma, men bara att kämpa på! Vi sökte hjälp i oktober ungefär (efter lite mer än 1 år). Dock hade jag ett par kg jag vart tvungen att gå ner innan jag fick påbörja utredning. Gick upp våldsamt i vikt när jag slutade med preventivmedel. Sedan var nästa tid som de hade ledig efter 4 månader. Så bara att kämpa på.

Men nu har jag fått första pergokuren och hoppas på det bästa.

Hur länge har ni försökt?

Okej! De kommer nog rekommendera detsamma för mig isåfall skulle jag tro. Ska jag gå på bmi så behöver jag gå ner 30kg, men jag tror att jag skulle väga alldeles för lite för att det skulle vara hälsosamt. Jag tror jag behöver gå ner 15kg åtminstone, vilket jag även nu försöker med :)

Vi är på vårat 12e försök nu men har haft oskyddat i 7 år. Vi har dock inte bott ihop innan, vi flyttade ihop nu efter att ha letat en gemensam bostadsrätt i nästan ett år :)

Hoppas pergo funkar för dig!
  • Pennie87

Hej,

Hoppar gärna in i tråden ???? här ganska ny användare här. Andra månaden vi försöker, så allt känns hyfsat nytt även om jag är så sjukt otålig. Inbillade mig massa symptom förra månaden, så försöker att inte analysera varje annorlunda känsla...????

• Pennie87

Man ska tydligen inte använda telefonens smilies... Bim 4/4, tror jag förresten

Svar på tråden Vi som satsar på ett jul barn!