• GrönaDruvan

Vi som satsar på ett jul barn!

Finns det fler än mig och min man som struntar blankt i om vi får ett barn i december?
    Tänkte kolla om det finns några som vill följas åt till ett eventuellt plus i april!
    Skulle det ta sig denna gången så har jag bf i slutet på december.
    Själv fyller jag år 27 dec, så kanske det blir en fin present, eller varför inte julklapp?
    Jag har äl runt 5e april.... Mensen är nu på sista dagen..

• Svar på tråden Vi som satsar på ett jul barn!
  • neo3
    GrönaDruvan skrev 2015-03-29 13:43:08 följande:

Visst är väntan otroligt lång. Dagarna bara segar sig fram när man väntar på mens (eller inte)

Fick till det imorse iaf, nu hoppas jag på några gånger till i veckan.

Dock jobbar mannen 6-16 typ varje dag och jag slutar 21 på kvällarna...ingen bra kombo!!!

Härligt att ni fick till det. Förstår att det inte är helt lätt när man jobbar så olika.
  • neo3
    Skånetjej01 skrev 2015-03-29 14:17:45 följande:

Ja, det är en jätte lång väntan. Den värst dagen är när mensen kommer (om man har den oturen) jag kan inte riktigt koppla bort det heller. Jag går o tänker på plusset hela tiden. Om man ska lyckas denna gång eller hur lång tid det kommer att ta. Jätte jobbigt.

Det är egentligen helt sjukt hur mycket av ens tankeverksamhet man kan ägna åt det där pluset.

Ja just det att inte veta hur lång tid det kommer ta innan det tar sig.

Sån skillnad mot förra gången då det inte alls va planerat utan bara vart ändå. Tror att jag därför var mer inställd på att det kommer ta sig fort när vi väl börjar men så vart det inte.
  • Skånetjej01

Jag va också lugn då. Slutade med p-piller o tänkte att vi kunde börja försöka när mensen kommit igång men den hann aldrig komma igång. Nu ligger jag bara o tänker på strategier inför äl för o bli gravid så fort som möjligt. O kollar på fl hur folk har blivit gravida fort.

• neo3
    Skånetjej01 skrev 2015-03-29 22:44:33 följande:

Jag va också lugn då. Slutade med p-piller o tänkte att vi kunde börja försöka när mensen kommit igång men den hann aldrig komma igång. Nu ligger jag bara o tänker på strategier inför äl för o bli gravid så fort som möjligt. O kollar på fl hur folk har blivit gravida fort.

Åh va jag känner igen mig i att planera kring äl och läsa trådar. :)
  • Melinda05

Heeej :) jag tänkte hoppa på här , då jag och min sambo önskar oss en liten , har haft äl här om dagarna så om jag är "gravid" då blir det en december bebis : D

• Angdev

Hänger på här. Skulle vi plussa denna månaden så bli beräknad FL någon gång mellan 23-26 december. Detta pga oregelbundna cykler sedan sonens födsel. Jag är själv född i slutet på december och ser inga problem med att vara född då :)

• CarolineJB

Hänger gärna på! Bim den 2/4! För mig och min man spelar det absolut ingen roll om det blir i december, barnet kommer vara lika efterlängtat :)

• SecretlyMe

Beklagar GlitterLina :(

Det är ju förkylningstider nu och jag blev väldigt förkyld förra veckan i torsdags. Sen igår har jag haft nästäppa. Det har stor sannolikhet samband med förkylningen men det finns ju även ett litet hopp om att det ska bero på ett frö i magen.

Jag har ökade flytningar och hög temp ännu. Allt jag tänker på är ju graviditet och hopp om pluss, det börjar bli så psykiskt påfrestande!

Vi prickade äl utan att veta om det denna gång. Den blev hela 6 dagar tidigare men hade jag inte vetat om det hade jag inte suttit här och analyserat..

Hur går det för er andra?

• Skånetjej01
    SecretlyMe skrev 2015-03-30 11:41:43 följande:

Beklagar GlitterLina :(

Det är ju förkylningstider nu och jag blev väldigt förkyld förra veckan i torsdags. Sen igår har jag haft nästäppa. Det har stor sannolikhet samband med förkylningen men det finns ju även ett litet hopp om att det ska bero på ett frö i magen.

Jag har ökade flytningar och hög temp ännu. Allt jag tänker på är ju graviditet och hopp om pluss, det börjar bli så psykiskt påfrestande!

Vi prickade äl utan att veta om det denna gång. Den blev hela 6 dagar tidigare men hade jag inte vetat om det hade jag inte suttit här och analyserat..

Hur går det för er andra?

Hoppas gör man ju alltid o försöker analysera allt om det är grav tecken. Håller tummarna för att det är din tur. Kan tänka mig att det är jätte jobbigt o behöva försöka så länge. Jag blev besviken när jag inte lyckades på första försöket, nu får jag lite dåligt samvete när jag tänker på er som försökt så länge. Vi börjar närma oss äl, kör inte med test men det är väl någon gång denna veckan så provar varannan dag o hoppas att det räcker :)
Svar på tråden Vi som satsar på ett jul barn!