• GrönaDruvan

Vi som satsar på ett jul barn!

Finns det fler än mig och min man som struntar blankt i om vi får ett barn i december?
    Tänkte kolla om det finns några som vill följas åt till ett eventuellt plus i april!
    Skulle det ta sig denna gången så har jag bf i slutet på december.
    Själv fyller jag år 27 dec, så kanske det blir en fin present, eller varför inte julklapp?
    Jag har äl runt 5e april.... Mensen är nu på sista dagen..

• Svar på tråden Vi som satsar på ett jul barn!
  • Pocatello

Spännande! När tänkte du/ni testa?

Själv är jag bara på +7 idag och även om jag inte tänkt så mycket på det i veckan så var det ju en evighet sen ÄL nu..

• SecretlyMe
    Pocatello skrev 2015-03-30 22:25:18 följande:

Spännande! När tänkte du/ni testa?

Själv är jag bara på +7 idag och även om jag inte tänkt så mycket på det i veckan så var det ju en evighet sen ÄL nu..

Ja det känns ju som år och dar sen.. En evighetsväntan!

Jag har nästan blivit fobisk med att testa.. Så jag litar på tempen :) Blir mensen sen så tar jag ett test då.
  • GrönaDruvan

Sa till mannen igår att vi "måste" få till det ikväll, torsdag, lördag och måndag. Haha..

Lite problem när han går hemifrån 5.30 på morgonen och jag kommer hem 21.30...då är han jättetrött och vill sova

Plus att det är påskveckan och båda jobbar i samma butik, och det är väldigt mkt att göra så blir ju sliten alltså..

Börjar bli förkyld också...haha, oddsen är på våran sida

• Skånetjej01
    GrönaDruvan skrev 2015-03-31 07:56:31 följande:

Sa till mannen igår att vi "måste" få till det ikväll, torsdag, lördag och måndag. Haha..

Lite problem när han går hemifrån 5.30 på morgonen och jag kommer hem 21.30...då är han jättetrött och vill sova

Plus att det är påskveckan och båda jobbar i samma butik, och det är väldigt mkt att göra så blir ju sliten alltså..

Börjar bli förkyld också...haha, oddsen är på våran sida

Alltid trevligt när allt går åt rätt håll :) jag berättade också för min kille igår att nu är det dags o köra igång igen. Vi kör väl på varannan dag. Det funkade med min dotter så hoppas på det nu med. Annars får vi väl köra varje dag nästa månad :p
  • neo3

Dagarna bara sniglar sig fram... ÄL + 8 idag.

Har molande "mensvärk" mest hela tiden.

Men inga andra symptom.

Vart lite glad för idag fråga sambon när vi får veta om det "blir nåt" De andra månaderna har han inte "brytt sig" så utan mer litat på att jag talar om när det tagit sig/mensen kommit. Iofs är det första gångrn jag lyckats fått ett tydligt äl-test.

Känner mig kluven då jag vill testa tidigt men samtidigt inte. Vi ska dessutom åka bort i påsk så det vore bättre om vi inte vet nåt innan. Spara den överraskningen till man kommer hem istället :)

• GrönaDruvan

Försökte ha sex ikväll...men det blev bara prestationsångest så det blev inget direkt. Det är tröttsamt, för det blir ganska ofta så och tyvärr har äl även råkat vara just när det är som värst på jobbet de senaste gångerna. Får väl hoppas det blir nåt sex i veckan iaf, annars är det kört..

• sweetheart80

Fick imorse ett positivt utslag på äl testet. Hade sex igår men hade ingen möjlighet imorse. Typiskt. För jag stack till jobbet innan sambon kom hem och jag jobbar tills imorgon. Men jag är beräknad att få äl på torsdag så sambon är bokad onsdag och torsdag och fredag. Det där med äl ångest sex har även jag drabbats av förra månaden upptäckte jag. Blev ju bara pannkaka då. Så denna månaden kör vi på när vi har lust tänkte vi. Så kan ju hoppas man inte är som en död fisk i Sahara närmsta dagarna då Haha. Om jag blir gravid så är det 23 dec som datum. Perfekt julklapp. Annars får det bli nästa år. Svårt att trotsa naturen

• neo3
    GrönaDruvan skrev 2015-03-31 23:19:37 följande:

Försökte ha sex ikväll...men det blev bara prestationsångest så det blev inget direkt. Det är tröttsamt, för det blir ganska ofta så och tyvärr har äl även råkat vara just när det är som värst på jobbet de senaste gångerna. Får väl hoppas det blir nåt sex i veckan iaf, annars är det kört..

Känner igen det med prestationsångesten. Framförallt tyckte sambon det när jag kom o tala de om nu är det äl nu måste vi köra på. Jag hade ju mer koll kunde va förberedd o bli taggad för det.

Men stressen av att det är så få dagar man måste pricka och sen är det en hel månad till nästa gång tycker jag är jobbig.

Hoppas ni får till det nåt mer :)
  • GrönaDruvan

"Skönt" att höra att fler har prestations ångest. Här är det ju mannen som har svårt att få till det, och då är det ju verkligen kört. Är man själv inte så sugen så finns ju alltid olja

Jag hoppas det smet in några rackare trots allt och att det blir bättre imon kanske..,

• neo3

Ja det är ju inte en grej man pratar om man folk man känner så då är ju forum perfekt :)

Ja det hade ju hel klart vart lättare om en annan inte var lika på. ;)

Tyvärr har det varit mycket därför det inte tagit sig på det första halvåret, haft svårt att tajma lust/ork med äl.

Ja det är ju spännande att om man slarvar o lyckas pricka in äl eller försöker så mycket man kan o lyckas inte pricka.

Svar på tråden Vi som satsar på ett jul barn!