• GrönaDruvan

Vi som satsar på ett jul barn!

Finns det fler än mig och min man som struntar blankt i om vi får ett barn i december?
    Tänkte kolla om det finns några som vill följas åt till ett eventuellt plus i april!
    Skulle det ta sig denna gången så har jag bf i slutet på december.
    Själv fyller jag år 27 dec, så kanske det blir en fin present, eller varför inte julklapp?
    Jag har äl runt 5e april.... Mensen är nu på sista dagen..

• Svar på tråden Vi som satsar på ett jul barn!
  • Ang82

Har äl nu i helgen, enl appen imorgon. Har valt att inte köpa äl test de första försöken för att inte stressa upp mig och sambon. Brukar känna av äl ordentligt, typiskt om det skulle förändra sig lite nu när det är dags för bebis bakande =) Kände av hyfsat starka smärtor imorse så det kan vara äl redan idag eller så var det något annat. Känner av kroppen hela tiden de sista dagarna, haha hur ska det gå fram tills bim =)

Har hyfsat regelbunden mens ca 24-26 dagar. De jag tycker är lite jobbigt är att mensen är mellan 6-8 dagar så äl är redan på dag 12-13 inte många dagar fri från mensen och lyckas få ihop det mellan jobben. Jag jobbar natt så jag sover när sambon är hemma så i mina jobbperioder så blir det inget mysande.

Jag räknar denna månaden som vårat första försök, förra månaden var det jag som hoppades på ett litet mirakel då vi kom fram till att nu skulle vi försöka å det var dagen efter äl.

Jag jobbar nu i helgen men vi lyckades få till det i ons, tors och igår så nu håller jag tummarna =)

Hoppas att ni får en trevlig helg =) för mig blir att åka till jobbet om 1,5tim. 1tim mindre att jobba inatt!

• GrönaDruvan

Så...hoppas få till det imorgon och några gånger till i veckan. Vi har inte riktigt samma dygnsrytm jag och min man:-/

Ikväll ska jag ut med min arbetskamrat. Det kommer bli lite vin. Dricker väldigt sällan, och kanske inte är bästa tajmingen, men jag är ju inte gravid än iaf

• neo3

Det är sån lång väntan nu!!

Varje dag letar jag teckan för att det har tagit sig. Så dumt men kan inte låta bli. Detta är första månaden när jag "vet" (enligt äl-test) att vi lyckades pricka rätt så har så stora förhoppningar. För stora antaligen. Men men bara att vänta o se...

• GrönaDruvan
    neo3 skrev 2015-03-28 20:18:04 följande:

Det är sån lång väntan nu!!

Varje dag letar jag teckan för att det har tagit sig. Så dumt men kan inte låta bli. Detta är första månaden när jag "vet" (enligt äl-test) att vi lyckades pricka rätt så har så stora förhoppningar. För stora antaligen. Men men bara att vänta o se...

Visst är väntan otroligt lång. Dagarna bara segar sig fram när man väntar på mens (eller inte)

Fick till det imorse iaf, nu hoppas jag på några gånger till i veckan.

Dock jobbar mannen 6-16 typ varje dag och jag slutar 21 på kvällarna...ingen bra kombo!!!
  • Skånetjej01

Ja, det är en jätte lång väntan. Den värst dagen är när mensen kommer (om man har den oturen) jag kan inte riktigt koppla bort det heller. Jag går o tänker på plusset hela tiden. Om man ska lyckas denna gång eller hur lång tid det kommer att ta. Jätte jobbigt.

• pandoraDiem
    GlitterLina skrev 2015-03-29 15:59:02 följande:

Jaha Där kom den.. :(

Nej va tråkigt :( Vet hur det känns och önskar att ingen hade behövt känna den besvikelsen och hopplösheten. Kram 
Svar på tråden Vi som satsar på ett jul barn!