• GrönaDruvan

Vi som satsar på ett jul barn!

Finns det fler än mig och min man som struntar blankt i om vi får ett barn i december?
    Tänkte kolla om det finns några som vill följas åt till ett eventuellt plus i april!
    Skulle det ta sig denna gången så har jag bf i slutet på december.
    Själv fyller jag år 27 dec, så kanske det blir en fin present, eller varför inte julklapp?
    Jag har äl runt 5e april.... Mensen är nu på sista dagen..

• Svar på tråden Vi som satsar på ett jul barn!
  • CherstinBovington
    SecretlyMe skrev 2015-04-05 18:21:18 följande:
    Jag orkar inte försöka mer, vi kommer heller inte få hjälp för att jag har för högt bmi. Så jag kommer koncentrera mig på det nu för barn får vi inte.
    nä fy fasiken vad trist.
  • nisopa
    Skånetjej01 skrev 2015-04-04 14:01:00 följande:

Grattis! Vad spännande. Känner du av några symptom än?

Tack.

Nej jag känner inte av något ännu! Har fått lite finnar, ömma brist. Inte trött och mår inte illa. Kanske kan lugna någon som väntar på bim. Jag kände inget innan. Lycka till alla!
  • neo3

Har BIM idag. Hade i morse bestämt mig för att inte testa idag utan ge det några dagar till.

Tyvärr kunde jag inte hålla mig utan mitt på dan så satt jag där o tog ett test ändå.

Direkt visade det inget o det kändes lugnt eftersom det är så tidigt. Gick dock o kolla på det några minuter senare o då var det ett superduper svagt streck!

Självklart hann man ju bli glad men vågar inte hoppas än.

Vid första försöket så fick jag oxå svaga streck innan jag fick en blödning ett par dar senare.

Så nu måste jag verkligen stålsätta mig o vänta ett par dagar innan jag testar igen eller märker att det börjar blöda.

Så dumt att hinna få ett hopp nu o det inte blir nåt, det är ju därför man ska låta bli att testa så "tidigt". Förra gången ringde jag barnmorskan som just ifrågasatte att jag testat tidigt för de rekommendera 1-2 veckor efter BIM sa hon till mig.

• neo3

Har inte riktigt varit så duktig ;) Tog ett test på äl +9 men var så inställd på att det inte skulle visa något så det gjorde inget.

• Skånetjej01

Jo,när det är så lång tid kvar till bim så är man ju inställd på det. Jag hade äl i veckan, nu har jag börjat känna lite molvärk. Automatiskt så börjar man ju hoppas.

• sweetheart80

Hoppas du får ett starkare streck nästa test. Själv har jag inte bim förrän 14 så länge till haha. Första månaden sen januari då jag inte är skengravid Haha. Hade lite mensvärk igår men inte nåt mer. Känner inte ett smack om nåt. Rätt skönt faktiskt. Kroppen har väl vant sig vid hormonerna. Jag tog ju ut hormonspiral i januari efter ha haft såna i 9år. Så nu är väl kroppen som den ska efter 2 omgångar mens så nu kan vi det och hoppas jag slipper den nu. Inte trevlig alls

• SJLN

Hej! Jag hoppar gärna in här. Jag tänkte nämligen ta ett test imorgon då jag har lite gravidkänningar ^^ vet inte när jag har bim då jag gjorde en skrapning för 38 dagar sen, så jag kan vara helt fel ute. Men det visar sig :)

• knaappeen

Hoppar in här jag med. Egentligen var planen o hoppa över december, köra avbrutet liksom. Dock i stundens hetta vill sambon köra på (egentligen ja som inte ville ha decemberbebis) så nu har vi faktiskt struntat i allt o haft sex som vanligt o verkligen prickat in ÄL. Har inga förväntningar direkt men ..är på ÄL+7 o fick igår ömma bröstvårtor o idag började ja blöda näsblod när ja låg o läste på mage. Jag tror inte på jättetidiga gravsymptom så vet liksom intr va jag ska tänka. BIM 13/4

MA första grav med första barnet i v 12(nov) Nya tag nu minbebis.com/blogg/knappen/
Svar på tråden Vi som satsar på ett jul barn!