• GrönaDruvan

Vi som satsar på ett jul barn!

Finns det fler än mig och min man som struntar blankt i om vi får ett barn i december?
    Tänkte kolla om det finns några som vill följas åt till ett eventuellt plus i april!
    Skulle det ta sig denna gången så har jag bf i slutet på december.
    Själv fyller jag år 27 dec, så kanske det blir en fin present, eller varför inte julklapp?
    Jag har äl runt 5e april.... Mensen är nu på sista dagen..

• Svar på tråden Vi som satsar på ett jul barn!
  • Skånetjej01
    neo3 skrev 2015-04-09 08:04:25 följande:

Så frustrerande! Får inte med nån bild!

Jag tycker också att du ska prova igen, är väldigt nyfiken
  • Kolan91
    Lyckligajag skrev 2015-04-08 16:44:47 följande:

Verkar som det blir ett december barn för oss :):)

När hade du äl?
    Hade äl 1/4 vill testa mig men är rädd för att det är för tidigt.

STORT GRATTIS till dig! Glad

• GlitterLina

Vill ni hjälpa mig? Har vi missat chansen??

Tror jag hade ÄL tis 7de. Vi hade sex lör 4de & ons 8de

• sweetheart80
    GlitterLina skrev 2015-04-09 10:43:55 följande:

Vill ni hjälpa mig? Har vi missat chansen??

Tror jag hade ÄL tis 7de. Vi hade sex lör 4de & ons 8de

Men om det lossnade den 7 så har ni inte missat då det lever 1dygn ungefär. Och spermierna kan leva ett antal dygn och vänta på ägget så håller tummarna att det lyckades för er
  • GlitterLina
    sweetheart80 skrev 2015-04-09 12:49:22 följande:
    Men om det lossnade den 7 så har ni inte missat då det lever 1dygn ungefär. Och spermierna kan leva ett antal dygn och vänta på ägget så håller tummarna att det lyckades för er
    Hoppas innerligt att du har rätt :)

Läst att störst chans å bli gravid är om man har sex 3-2 dar innan ägglossning å 1-2 dar efter ägglossning! Hoppas !!
  • sweetheart80
    GlitterLina skrev 2015-04-09 13:13:29 följande:

Hoppas innerligt att du har rätt :)

Läst att störst chans å bli gravid är om man har sex 3-2 dar innan ägglossning å 1-2 dar efter ägglossning! Hoppas !!

det har jag oxå läst.

Jag väntade en evighet på att få tillbaka mensen efter uttagen hormonspiral. 5v tog det. Skengravid hela tiden. Detta är vårt andra riktiga försök och jag känner inte ett smack. Haha. ÄL +7 och bim på tisdag då jag bara har 12dagar mellan äl och mens. Så hoppas verkligen vi får en julklapp. Mitt första barn är ppiller unge. De andra 2 va bara 1försök. Men då va jag mycket yngre. Minsta är 9år nu och jag fyller snart 35 så fertiliteten har ju minskat. Dock är jag lite rädd för tvillingar. Mormor fick tvillingar och min dotter föddes med 2 moderkakor och nu har jag läst att efter 30år ökar risken/chansen markant för tvillingar . Detta kommer bli sambons första barn och mitt 4:e om det nu har tagit. Hoppas hoppas
  • GlitterLina
    sweetheart80 skrev 2015-04-09 13:37:21 följande:
    det har jag oxå läst.

Jag väntade en evighet på att få tillbaka mensen efter uttagen hormonspiral. 5v tog det. Skengravid hela tiden. Detta är vårt andra riktiga försök och jag känner inte ett smack. Haha. ÄL +7 och bim på tisdag då jag bara har 12dagar mellan äl och mens. Så hoppas verkligen vi får en julklapp. Mitt första barn är ppiller unge. De andra 2 va bara 1försök. Men då va jag mycket yngre. Minsta är 9år nu och jag fyller snart 35 så fertiliteten har ju minskat. Dock är jag lite rädd för tvillingar. Mormor fick tvillingar och min dotter föddes med 2 moderkakor och nu har jag läst att efter 30år ökar risken/chansen markant för tvillingar . Detta kommer bli sambons första barn och mitt 4:e om det nu har tagit. Hoppas hoppas
    Jag har fyllt 36.. Sa du att det e mer risk för tvillingar om man e i våran ålder???

Jisses å jag som dessutom precis börjat äta pergotime å det är oxå risk för tvillingar med dem tabletterna.. :)

Men hoppas jag lyckas för har bara en äggledare..
  • SJLN
    GrönaDruvan skrev 2015-04-09 16:39:35 följande:

Hur gamla är ni alla här inne? Jag blir 37 i december...

Jag blir 25 den 21 december, så är jag gravid och det går bra den här gången så finns chansen för en bebis i födelsedagspresent :)
  • GrönaDruvan
    SJLN skrev 2015-04-09 16:58:24 följande:
    Jag blir 25 den 21 december, så är jag gravid och det går bra den här gången så finns chansen för en bebis i födelsedagspresent :)
    Du är också december "barn"

Har du tyckt att det varit jobbigt?

Jag har aldrig lidit av det. Självklart var det lite jobbigt vid vissa åldrar (15,18,20...) men nu är det bara positivt att vara den som fyller sist! Och rent krasst så är man ju vuxen längre tid än man är barn,så att vara yngst nu är ju kanon
Svar på tråden Vi som satsar på ett jul barn!