• GrönaDruvan

Vi som satsar på ett jul barn!

Finns det fler än mig och min man som struntar blankt i om vi får ett barn i december?
    Tänkte kolla om det finns några som vill följas åt till ett eventuellt plus i april!
    Skulle det ta sig denna gången så har jag bf i slutet på december.
    Själv fyller jag år 27 dec, så kanske det blir en fin present, eller varför inte julklapp?
    Jag har äl runt 5e april.... Mensen är nu på sista dagen..

• Svar på tråden Vi som satsar på ett jul barn!
  • snartsommar

Hej! Jag har skummat igenom tråden nu och hoppar gärna in här. Grattis till alla som plussat! Jag hade äl 27e eller 28e mars och tror det var bim igår eller idag. Hade kraftig mensvärk i måndagskväll och tisdagmorgon , sedan molvärk och lite illamående efter det. Vi kunde inte låta bli att testa i onsdags eftermiddag då jag haft så kraftiga känningar dagarna innan. Testade negativt med clear blue digital då och gav upp hoppat. Nu går jag här med molvärk och illamående igen några dagar senare och börjar få upp hoppet igen. Det här är andra året i rad vi försöker med ett decemberbarn. Efter 14 månaders besvikelser så kvittar det totalt vilken månad barnet kommer. Om det här skulle vara en graviditet och jag skulle gå över lika många dagar som med första barnet borde pyret komma på självaste julafton om jag räknat rätt. Tycker förrästen mina bröst blivit större men de ömmar inte direk

• Skånetjej01
    neo3 skrev 2015-04-11 11:26:56 följande:
    Tack så mycket :)

Håller tummarna för er :)

Ja hoppas verkligen det blir fler + härifrån :)

Funderar på om man ska skapa en tråd för oss som varit me här som kan följa varandra som har plussat.

Visst är det några till som redan har gjort det oxå om jag kommer ihåg rätt.
    Ja, jag tror att det är nån mer som har plussat. Det hade vatt roligt o fortsätta följa varandra
  • Tizzen

Råkade precis ta en Ipren då jag hade sån huvudvärk, tror ni det är någon fara om jag skulle vara gravid? Är på ÄL+2

• Skånetjej01
    Tizzen skrev 2015-04-11 20:49:51 följande:

Råkade precis ta en Ipren då jag hade sån huvudvärk, tror ni det är någon fara om jag skulle vara gravid? Är på ÄL+2

Tror inte att det är någon fara
  • mammelie

Tizzen: på min IVF klinik så sa dom att en Ipren någon gång inte är nån fara, men man ska inte äta dom regelbundet. Så du kan vara lugn.

• pandoraDiem

Jag som lovade mig själv att inte känna efter för mycket och leta symptom denna månad har nu fått för mig att mina bröst ömmar, trots att jag bara är på äl+7. Det är som gjort för att bli superbesviken när sen mensen hälsar på. Men kan inte riktigt låta bli att hoppas

• Tizzen

Vad skönt, ägget har ju inte fäst ännu om det nu skulle vara något. Så jag hoppas att det ska vara ok. :)

• Skånetjej01
    pandoraDiem skrev 2015-04-11 21:04:24 följande:

Jag som lovade mig själv att inte känna efter för mycket och leta symptom denna månad har nu fått för mig att mina bröst ömmar, trots att jag bara är på äl+7. Det är som gjort för att bli superbesviken när sen mensen hälsar på. Men kan inte riktigt låta bli att hoppas

Haha. Känner igen mig, är exakt likadan. Jag mår nog lite illa, har inte brösten blivit lite svullna :p
  • linnsanbelle

Vad roligt, är ny här och jag och killen är precis i gång med babyverkstaden. ÄL 15/4och BIM 24/4 så blir ett tidigt januaribarn om det väljer att fastna på första försöket.

Vi har varit tillsammans i snart 10 år, precis köpt hus och känner att vi e redo NU NU NU.. Men det återstår att se om några veckor

Svar på tråden Vi som satsar på ett jul barn!