• GrönaDruvan

Vi som satsar på ett jul barn!

Finns det fler än mig och min man som struntar blankt i om vi får ett barn i december?
    Tänkte kolla om det finns några som vill följas åt till ett eventuellt plus i april!
    Skulle det ta sig denna gången så har jag bf i slutet på december.
    Själv fyller jag år 27 dec, så kanske det blir en fin present, eller varför inte julklapp?
    Jag har äl runt 5e april.... Mensen är nu på sista dagen..

• Svar på tråden Vi som satsar på ett jul barn!
  • Marie14
    SJLN skrev 2015-04-13 11:34:16 följande:
    Åh hoppas hoppas! Förra gången hade jag ägglossning runt dag 44 efter skrapning, så jag trodde jag skulle få i fredags då det var dag 44 men jag har inte haft nå äl-flytningar eller så. Så det visar sig väl när jag får det :)
    Så du har fått så långa cykler efter missfallet? Det är exakt två veckor sedan idag jag tog Cytotec. Efter förra missfallet kom ägglossning igång 3 veckor efter att klumpen kom ut. 

Det är liksom bara att vänta och se. Men så frustrerande!
  • SJLN
    Marie14 skrev 2015-04-13 12:50:46 följande:

Så du har fått så långa cykler efter missfallet? Det är exakt två veckor sedan idag jag tog Cytotec. Efter förra missfallet kom ägglossning igång 3 veckor efter att klumpen kom ut. 

Det är liksom bara att vänta och se. Men så frustrerande!

Ja alltså första mensen efter första missfallet kom efter 57 dagar, cykeln efter det blev jag gravid och plussade några dagar före förväntad mens enligt min normala cykel. Så jag gissar att det är lika nu, första äl/mens dröjer ett tag och sen är det i fas igen. Hoppas så i alla fall ;)
  • Skånetjej01
    snartsommar skrev 2015-04-13 12:28:56 följande:

Då kom mensen igår. Var helt säker på att det tagit sig den här gången men icke. Det känns hopplöst mellan varven och ibland blir man helt uppgiven men vi går in på försök nr 15 och vi hoppas på en januaribebis istället. Har brutit ihop totalt och kommit tillbaka flera gånger och känner mig peppad inför nästa försök. Nån gång blir det vår tid igen. Det har sin charm att få längta så mycket som vi fått göra nu. Vårt första (och enda) barn blev till på andra försöket så vi var inte beredda på att det skulle bli så otroligt svårt med 2an. När det väl är dax kommer jag inte klaga på några gravidbesvär, bara vara tacksam hehe :) lycka till allihopa hoppas jag inte behöver möta er i januaritråden ;)

Vad tråkigt. Ja, hoppas verkligen att du får ett januari barn istället. Kan inte fatta att det kan gå så fort ena gången o sen ta så lång tid andra : S
  • sweetheart80

Då blir det ingen bebis för oss detta året. Bim imorgon. Tempen har sjunkit och jag har mensvärk och fick nu ljusrosa på pappret. Mens på ingång.

Men lycka till ni andra

• neo3
    sweetheart80 skrev 2015-04-13 19:32:32 följande:

Då blir det ingen bebis för oss detta året. Bim imorgon. Tempen har sjunkit och jag har mensvärk och fick nu ljusrosa på pappret. Mens på ingång.

Men lycka till ni andra

Så tråkigt :(
  • pandoraDiem

Men lycka till ni andra

Tråkigt :( kramar!
  • Skånetjej01

Men lycka till ni andra

Fy vad tråkigt! Hoppas att januari blir er månad
  • GrönaDruvan

Men lycka till ni andra

• mammelie

Jag vet att det är jobbigt när mensen kommer, månad efter månad... jag och min man har försökt bli gravida med vårt första gemensamma barn sen januari 2012. 3 gånger har vi lyckats! 2 ofostriga graviditeter och 1 missfall. Just mu är vi inne på försök nr 2 med IVF. Det är mycket som ska klaffa för att man ska bli gravid. Men! För eller senare lyckas dom flesta! Och när man väl lyckas så glömmer man alla månader/år av misslyckanden. Jag hoppas att ni snart lyckas, alla par som kämpar och sexar var o varannan dag, vare sig ni kämpar för bebis nr 1 eller 2 eller 3 osv. Själv kämpar jag vidare med hormoner och skit och hoppas på att bebis nr 4 snart vill flytta in i min livmoder.

Kram till er alla!!

Svar på tråden Vi som satsar på ett jul barn!