• GrönaDruvan

Vi som satsar på ett jul barn!

Finns det fler än mig och min man som struntar blankt i om vi får ett barn i december?
    Tänkte kolla om det finns några som vill följas åt till ett eventuellt plus i april!
    Skulle det ta sig denna gången så har jag bf i slutet på december.
    Själv fyller jag år 27 dec, så kanske det blir en fin present, eller varför inte julklapp?
    Jag har äl runt 5e april.... Mensen är nu på sista dagen..

• Svar på tråden Vi som satsar på ett jul barn!
  • sweetheart80

Jag och min nya sambo försöker få mitt 4:e och hans första. Tog ut spiralen 13 januari och ingen bebis ännu. Har blivit gravid direkt med mina andra. Inga missfall eller nåt bekymmer. men nu vill det sig inte.

• neo3
    GrönaDruvan skrev 2015-04-14 09:02:59 följande:

Negativt test idag, bim -5

Kan inte låta bli att testa. Jag hoppas ändå.

Jag fick negativt på bim -5 oxå så fortsätter o hålla tummarna för er :)
  • SaaraR
    GrönaDruvan skrev 2015-04-14 09:02:59 följande:

Negativt test idag, bim -5

Kan inte låta bli att testa. Jag hoppas ändå.

Hade också negativt test idag bim-5. Hatar att jag inte kan låta bli att testa. :( 
  • pandoraDiem

Hoppas ni som testat tidigt får positivt om några, är ju trots allt ovanligt att få plus såpass tidigt :)

Jag vågar inte testa förrän efter bim, är för rädd för neg, eller att få ett plus och sen mens iaf. är trots det otålig och sugen på att testa, men tänker att är jag gravid så kommer jag vara det oavsett om jag testar nu eller sen :)

• GrönaDruvan

Någon av er som brukar känna på livmodertappen?

Jag gör det och blev lite glad nu... Varenda månad innan mens har min varit hård och rätt långt ner. Nu när jag kände så blev jag helt chockad nästan. Den har åkt väldigt långt upp och är mjuk.

Enligt vad jag läser så står det på vissa sidor att det är tecken på mens och på andra att det är tecken på graviditet...

Så jag får lite hopp....eftersom den inte känns som den brukar för min del innan mens.

• SaaraR
    GrönaDruvan skrev 2015-04-14 14:04:05 följande:

Någon av er som brukar känna på livmodertappen?

Jag gör det och blev lite glad nu... Varenda månad innan mens har min varit hård och rätt långt ner. Nu när jag kände så blev jag helt chockad nästan. Den har åkt väldigt långt upp och är mjuk.

Enligt vad jag läser så står det på vissa sidor att det är tecken på mens och på andra att det är tecken på graviditet...

Så jag får lite hopp....eftersom den inte känns som den brukar för min del innan mens.

Jag brukar känna på min! Tycker den har varit annorlunda sen ÄL jämfört med hur den brukar vara. Vad jag har förstått så är det vanligt att den är mjuk vid graviditet, precis som vid ÄL, men att det inte alls behöver vara så utan det kan vara olika från kvinna till kvinna. Men om din nu brukar vara hård och långt ner vid den här tiden och den nu är hög och mjuk istället så skulle jag i alla fall känna det som ett mycket mer säkert tecken än till exempel illamående. Tror det är svårare att inbilla sig till livmodertappens beteende :-P Själv så brukar min så gott som alltid vara riktad uppåt och mellan ÄL och mens brukar den hålla sig högt upp. Nu är den långt ner och nedåtriktad. Möjligen lite mjukare än vanligt men det svårt att avgöra. 

Det här med färgen är ju intressant. Den ska ju vara lite blå/lila vid graviditet men hur fanken ska man kunna se det!? Det måste ju bara gå om en barnmorska eller gyn undersöker en. 
  • SaaraR

Skrev fel. Den brukar vara långt ner, alltså väldigt lätt att nå mellan ÄL och mens. Nu är den högre än den brukar vara. 

Svar på tråden Vi som satsar på ett jul barn!