• GrönaDruvan

Vi som satsar på ett jul barn!

Finns det fler än mig och min man som struntar blankt i om vi får ett barn i december?
    Tänkte kolla om det finns några som vill följas åt till ett eventuellt plus i april!
    Skulle det ta sig denna gången så har jag bf i slutet på december.
    Själv fyller jag år 27 dec, så kanske det blir en fin present, eller varför inte julklapp?
    Jag har äl runt 5e april.... Mensen är nu på sista dagen..

• Svar på tråden Vi som satsar på ett jul barn!
  • Marie14
    FlutterDash skrev 2015-04-13 10:28:41 följande:

Här är jag helt säker på att mensen kommer i morgon eller så. Som vanligt. Börjar tröttna på detta. Då går vi in på sjunde försöket då. Börjar känna som om något är fel på mig. 

För oss har det tagit 9-10 försök båda graviditeterna. Ge inte upp!
  • FlutterDash
    Marie14 skrev 2015-04-13 10:34:45 följande:
    För oss har det tagit 9-10 försök båda graviditeterna. Ge inte upp!
    Tack vad snäll du är. :) 

Känns som om jag ställt in mig mentalt på att det kommer ta ett år och sedan får vi gå till fertilitetskliniken osv.. Trodde faktiskt inte det skulle ta så lång tid. Vi använder ägglossningstest och har mycket sex just omkring ÄL så jag vet att vi prickar den. Men, ja. Det kan ju faktiskt ta tid. Är så lätt att bli nedslagen bara. Vill så gärna och blir så ledsen av att aldrig få bli gravid. 
  • SaaraR
    Skånetjej01 skrev 2015-04-13 10:15:37 följande:
    Jag testade också imorse. Visade inte heller något, nu ska jag inte testa förrän till helgen. Det är så tråkigt o se neg test.
    GrönaDruvan skrev 2015-04-13 05:21:05 följande:

Haft jättesvårt att sova inatt och känns som jag har mensvärk...så troligtvis är mensen på gång. Känner inget som skulle kunna vara tecken på graviditet.

Ja alla negativa test är helt klart jobbigt. Känns ju ibland som att de där testen inte kan bli positiva, att det är helt omöjligt och overkligt att man en dag ska få se två streck :-/ Försöker tänka att det faktiskt kan ta 9 dagar innan ägget ens fäster i livmodern så jag kanske inte ens är gravid än, bara för att inte ge upp hoppet liksom. Ungefär 6 dagar är väl det vanligaste vad jag har förstått och då har det ju bara gått 2 dagar. Klart att det inte hinner bli positivt på stickan på den tiden och samtidigt därför de flesta inte känner av sin graviditet fören efter bim. Så vi får inte ge upp hoppet tjejer! I alla fall någon av oss borde få ett plus till helgen!
  • Marie14
    FlutterDash skrev 2015-04-13 10:50:22 följande:
    Tack vad snäll du är. :) 

Känns som om jag ställt in mig mentalt på att det kommer ta ett år och sedan får vi gå till fertilitetskliniken osv.. Trodde faktiskt inte det skulle ta så lång tid. Vi använder ägglossningstest och har mycket sex just omkring ÄL så jag vet att vi prickar den. Men, ja. Det kan ju faktiskt ta tid. Är så lätt att bli nedslagen bara. Vill så gärna och blir så ledsen av att aldrig få bli gravid. 
    Det tar tid. Man tror inte det. Jag har fått två missfall av två graviditeter. Har känt mig så nerslagen. Vet att det kan vara skrämmande, men jag vill säga att det är så oerhört mycket som ska funka för en graviditet. Helt plötsligt händer det och då är du gravid! Har det tagit x antal månader så känns de som ingenting , för du är gravid och du vet att ni kan bli gravida. 
  • SJLN
    Marie14 skrev 2015-04-13 09:43:29 följande:

Verkligen, jag kan må jättedåligt ibland, men det är som du säger , det går fort över. Min man är fantastisk. Han är inte orolig, inte heller föräldrar etc. 

Jag tror att min ägglossning är på gång - börjar känna lite värk över äggstockarna. Har ljusljusljusbruna flytningar fortfarande men de är nog på väg bort. 

Hoppas vi hinner få till det :)

Åh hoppas hoppas! Förra gången hade jag ägglossning runt dag 44 efter skrapning, så jag trodde jag skulle få i fredags då det var dag 44 men jag har inte haft nå äl-flytningar eller så. Så det visar sig väl när jag får det :)
  • Skånetjej01
    SaaraR skrev 2015-04-13 10:55:34 följande:
    GrönaDruvan skrev 2015-04-13 05:21:05 följande:

Haft jättesvårt att sova inatt och känns som jag har mensvärk...så troligtvis är mensen på gång. Känner inget som skulle kunna vara tecken på graviditet.

Ja alla negativa test är helt klart jobbigt. Känns ju ibland som att de där testen inte kan bli positiva, att det är helt omöjligt och overkligt att man en dag ska få se två streck :-/ Försöker tänka att det faktiskt kan ta 9 dagar innan ägget ens fäster i livmodern så jag kanske inte ens är gravid än, bara för att inte ge upp hoppet liksom. Ungefär 6 dagar är väl det vanligaste vad jag har förstått och då har det ju bara gått 2 dagar. Klart att det inte hinner bli positivt på stickan på den tiden och samtidigt därför de flesta inte känner av sin graviditet fören efter bim. Så vi får inte ge upp hoppet tjejer! I alla fall någon av oss borde få ett plus till helgen!
    Ja, man får tänka på det positiva. Så länge man inte har fått någon mens så är det ju inte kört.
  • GrönaDruvan

Förstår känslan att det känns hopplöst. Fastän jag vet att det normala är 7-8 månader, så är detta försök 4....ett försök mer än det tog med första barnet. Tre försök mer än det tog med andra barnet. Börjar tänka att jag kanske blivit för gammal.

Orkar inte ha det här tvångs sexet mer, det är faktiskt inte det minsta kul.

Tycker "mensvärken" jag har känns väldigt annorlunda och väldigt mycket mer än annars, så jag hoppas ju såklart på ett plus ändå. Är ju ändå några dagar kvar till bim...

• Skånetjej01
    GrönaDruvan skrev 2015-04-13 12:02:34 följande:

Förstår känslan att det känns hopplöst. Fastän jag vet att det normala är 7-8 månader, så är detta försök 4....ett försök mer än det tog med första barnet. Tre försök mer än det tog med andra barnet. Börjar tänka att jag kanske blivit för gammal.

Orkar inte ha det här tvångs sexet mer, det är faktiskt inte det minsta kul.

Tycker "mensvärken" jag har känns väldigt annorlunda och väldigt mycket mer än annars, så jag hoppas ju såklart på ett plus ändå. Är ju ändå några dagar kvar till bim...

Ja, det är några dagar kvar för mig med. Jag håller också hoppet uppe, för jag har inte heller fått den mens värk jag brukar få. Hoppet är ju det sista som lämnar en :p
  • snartsommar

Då kom mensen igår. Var helt säker på att det tagit sig den här gången men icke. Det känns hopplöst mellan varven och ibland blir man helt uppgiven men vi går in på försök nr 15 och vi hoppas på en januaribebis istället. Har brutit ihop totalt och kommit tillbaka flera gånger och känner mig peppad inför nästa försök. Nån gång blir det vår tid igen. Det har sin charm att få längta så mycket som vi fått göra nu. Vårt första (och enda) barn blev till på andra försöket så vi var inte beredda på att det skulle bli så otroligt svårt med 2an. När det väl är dax kommer jag inte klaga på några gravidbesvär, bara vara tacksam hehe :) lycka till allihopa hoppas jag inte behöver möta er i januaritråden ;)

• pandoraDiem
    snartsommar skrev 2015-04-13 12:28:56 följande:

Då kom mensen igår. Var helt säker på att det tagit sig den här gången men icke. Det känns hopplöst mellan varven och ibland blir man helt uppgiven men vi går in på försök nr 15 och vi hoppas på en januaribebis istället. Har brutit ihop totalt och kommit tillbaka flera gånger och känner mig peppad inför nästa försök. Nån gång blir det vår tid igen. Det har sin charm att få längta så mycket som vi fått göra nu. Vårt första (och enda) barn blev till på andra försöket så vi var inte beredda på att det skulle bli så otroligt svårt med 2an. När det väl är dax kommer jag inte klaga på några gravidbesvär, bara vara tacksam hehe :) lycka till allihopa hoppas jag inte behöver möta er i januaritråden ;)

Tråkigt att höra att mensen kommit :( Kroppen är allt bra lurig, men hoppas verkligen den är på din sida nästa gång så du får ett januaribarn. Lycka till!
Svar på tråden Vi som satsar på ett jul barn!