• GrönaDruvan

Vi som satsar på ett jul barn!

Finns det fler än mig och min man som struntar blankt i om vi får ett barn i december?
    Tänkte kolla om det finns några som vill följas åt till ett eventuellt plus i april!
    Skulle det ta sig denna gången så har jag bf i slutet på december.
    Själv fyller jag år 27 dec, så kanske det blir en fin present, eller varför inte julklapp?
    Jag har äl runt 5e april.... Mensen är nu på sista dagen..

• Svar på tråden Vi som satsar på ett jul barn!
  • FlutterDash

Jag hade en liten strimma hopp. Dag 28 i cykeln, har normalt en cykel på 25 alltså BIM+3. 

Började tänka, kanske kanske. Kanske kan det vara nu? Skulle kunna vara. Eventuellt. 

Nu fick jag röda strimmor på pappret, mens. Fy fan jag hatar detta. Jag blir så jävla ledsen. Ska vi aldrig få bli gravida? Rynkar på näsan

• liinaH
    GrönaDruvan skrev 2015-04-15 22:33:02 följande:

Det har "ilat" väldigt mycket i livmodertappen/äggstocken eller nåt där runt omkring idag. Kan inte komma ihåg att jag haft det så innan mens innan.... Har någon av er känt så? Mycket värk överlag...molvärk...

Vi är inne på vårt 8e 'försök' ( 8 månader sen jag sluta med p-piller) och helt ärligt så har jag nog haft olika symtom varje månad, suck! Så jag har haft svårt att hålla koll.. men denna månaden är mina bröstet ömmare än tex förra månaden sen känner inte jag så mycket mer. Men hoppas att det är något ändå :)
  • pandoraDiem

Jaha, ingen jul bäbis här :( mensen bestämde sig tydligen för att komma 4 dagar för tidigt. Så 4 dagar kortare lutealfas än vanligt, tack för den kroppen :(

Bara att ta nya tag igen och hoppas på nästa månad. Håller tummarna för massa plus i denna tråd också :)

• GrönaDruvan
    pandoraDiem skrev 2015-04-15 22:41:29 följande:

Jaha, ingen jul bäbis här :( mensen bestämde sig tydligen för att komma 4 dagar för tidigt. Så 4 dagar kortare lutealfas än vanligt, tack för den kroppen :(

Bara att ta nya tag igen och hoppas på nästa månad. Håller tummarna för massa plus i denna tråd också :)

Usch, inte kul

Fast du får tänka att det var 4 dagar du slapp att vänta i onödan!

Hoppas det blir plus nästa månad!!
  • pandoraDiem
    FlutterDash skrev 2015-04-15 22:39:11 följande:

Jag hade en liten strimma hopp. Dag 28 i cykeln, har normalt en cykel på 25 alltså BIM+3. 

Började tänka, kanske kanske. Kanske kan det vara nu? Skulle kunna vara. Eventuellt. 

Nu fick jag röda strimmor på pappret, mens. Fy fan jag hatar detta. Jag blir så jävla ledsen. Ska vi aldrig få bli gravida? 

Fick precis också mens, känner mig lika hopplöst nere just nu. Allt känns så orättvist, men samtidigt så vet jag att det brukar kännas bättre om några dagar. Men just nu är allt skit.
  • GrönaDruvan
    liinaH skrev 2015-04-15 22:40:22 följande:
    Vi är inne på vårt 8e 'försök' ( 8 månader sen jag sluta med p-piller) och helt ärligt så har jag nog haft olika symtom varje månad, suck! Så jag har haft svårt att hålla koll.. men denna månaden är mina bröstet ömmare än tex förra månaden sen känner inte jag så mycket mer. Men hoppas att det är något ändå :)
    Förstår inte varför man ska fundera så mycket. Fastän man säger att man inte ska så gör man det.

Man skulle funkat som männen...tror inte dom sitter och funderar såhär mycket, haha

Min sa för några dagar sedan

- blir det nån bebis eller? När jag sa att det vet jag inte än så var det liksom inget mer med det.
  • Skånetjej01
    pandoraDiem skrev 2015-04-15 22:44:25 följande:
    Fick precis också mens, känner mig lika hopplöst nere just nu. Allt känns så orättvist, men samtidigt så vet jag att det brukar kännas bättre om några dagar. Men just nu är allt skit.
    Fy vad tråkigt, hoppas på din tur nästa månad.
  • Skånetjej01
    GrönaDruvan skrev 2015-04-15 22:46:04 följande:
    Förstår inte varför man ska fundera så mycket. Fastän man säger att man inte ska så gör man det.

Man skulle funkat som männen...tror inte dom sitter och funderar såhär mycket, haha

Min sa för några dagar sedan

- blir det nån bebis eller? När jag sa att det vet jag inte än så var det liksom inget mer med det.
    Min frågade för några dagar sen med, men det var ingen stor grej för honom heller.

Jag har börjat bli hungrig, åt kvällsmat vid 17. Vid 19 va jag hungrig igen, åt vid 20.30 nu ligger jag o är skit hungrig o har vatt det i mer än 1 timme.
  • neo3
    GrönaDruvan skrev 2015-04-15 22:33:02 följande:

Det har "ilat" väldigt mycket i livmodertappen/äggstocken eller nåt där runt omkring idag. Kan inte komma ihåg att jag haft det så innan mens innan.... Har någon av er känt så? Mycket värk överlag...molvärk...

Jag har haft mycket molande värk typ som mensvärk men ändå inte.
  • neo3
    FlutterDash skrev 2015-04-15 22:39:11 följande:

Nu fick jag röda strimmor på pappret, mens. Fy fan jag hatar detta. Jag blir så jävla ledsen. Ska vi aldrig få bli gravida? 

Så tråkigt :(
Svar på tråden Vi som satsar på ett jul barn!