• GrönaDruvan

Vi som satsar på ett jul barn!

Finns det fler än mig och min man som struntar blankt i om vi får ett barn i december?
    Tänkte kolla om det finns några som vill följas åt till ett eventuellt plus i april!
    Skulle det ta sig denna gången så har jag bf i slutet på december.
    Själv fyller jag år 27 dec, så kanske det blir en fin present, eller varför inte julklapp?
    Jag har äl runt 5e april.... Mensen är nu på sista dagen..

• Svar på tråden Vi som satsar på ett jul barn!
  • pandoraDiem

Känns som att mensen är på gång här, känns som mensvärk :( Men det är väl bara att vänta och se, bim på söndag.

• SaaraR

Har som sagt inte testat mig idag. Men kände på livmodertappen i morse och blev jättebesviken eftersom den var långt ner och nedåtriktad, i enlighet med vad den ska vara innan mensen. Dock inte alls öppen. När jag kände nu så var den helt plötsligt långt upp igen och kändes mjukare. Blir inte klok på det där. Ingen mensvärk än, känner bara lite stickningar i livmodern och ibland lite lite svagt molande. Inget i ryggen som jag brukar. Jag är sådan som har väldigt kraftig mensvärk annars. Men det finns ju några dagar kvar för den att infinna sig. Bim på söndag även här (skulle kunna vara måndag eller tisdag också, är inte helt hundra på när ÄL var har jag insett). Jag har köpt ett testa tidigt test på apoteket. Det ska ju vara säkert om man använder morgonurin på bim-4. Så jag försöker tänka att bim kan vara på tisdag och då ska jag ju kunna vara säker på det resultat jag får på fredag morgon. Hoppas Hoppas! Men känns som att jag har börjat känna att det inte är något.

• liinaH

Behöver lite hjälp tjejer.

Tog ett test idag, ska ha mens inom de närmsta dagarna. Syntes inget först, efter 2-3 min tyckte jag att ja såg något svagt, men tror att jag inbillar mig. Tar fram testet och tittar en halvtimme senare, alltså efter testtiden, så syns detta.. vad tror ni? Någon som fått "plus' fast det är efter testtiden?

• SaaraR

Alltså jag tycker att jags er något väldigt svagt. Känns som att även om det var en halvtimme senare som du kunde se det så ska det ju ändå bero på att det finns hcg i kroppen. Ta ett test i morgon bitti igen så borde det ju synas ännu lite till. Eller köp ett testa tidigt test. Jag trodde bara rfsu hade dem innan men hittade på Lloyds Apotek för 59 kr (Någon som vet om fler apotek har sådana nu som är billigare än cb?). Det ska vara 99% säkert från bim-4 om man använder morgonurin. Så om det där är ett svagt streck på en vanlig sticka så ska du ju få ett klart positivt på ett sådant test i morgon bitti Eller kanske redan idag? Finns tvåpack om du är otålig precis som jag :-P

• liinaH
    SaaraR skrev 2015-04-15 14:58:30 följande:

Alltså jag tycker att jags er något väldigt svagt. Känns som att även om det var en halvtimme senare som du kunde se det så ska det ju ändå bero på att det finns hcg i kroppen. Ta ett test i morgon bitti igen så borde det ju synas ännu lite till. Eller köp ett testa tidigt test. Jag trodde bara rfsu hade dem innan men hittade på Lloyds Apotek för 59 kr (Någon som vet om fler apotek har sådana nu som är billigare än cb?). Det ska vara 99% säkert från bim-4 om man använder morgonurin. Så om det där är ett svagt streck på en vanlig sticka så ska du ju få ett klart positivt på ett sådant test i morgon bitti Eller kanske redan idag? Finns tvåpack om du är otålig precis som jag :-P

Tack för svar!

Jag får väl intala mig själv att det är ett spökstreck, men jag ska testa imorgon igen så jag vet säkert :)
  • Jamilia

Hej alla! Skrev i början på tråden, men sen har jag mest läst! fick detta på stickan innan idag, fotot är taget när strecket har börjat torka.... Kan man våga hoppas??
  • liinaH
    Skånetjej01 skrev 2015-04-15 16:07:30 följande:

Jag ser också och det ser rosa ut med. Grattis!

Vågar verkligen inte tack än :( tror du att det kan bli falsk positivt efter tiden ?
  • Skånetjej01
    liinaH skrev 2015-04-15 18:37:50 följande:
    Vågar verkligen inte tack än :( tror du att det kan bli falsk positivt efter tiden ?
    Står det inte att man ska vänta 5 min med o kolla? Kom det efter 2-3 min o är rosa vilket det ser ut o vara så ska det vara positivt. Vänta 2-3 dagar o ta ett nytt.

Håller tummarna :)
Svar på tråden Vi som satsar på ett jul barn!