• GrönaDruvan

Vi som satsar på ett jul barn!

Finns det fler än mig och min man som struntar blankt i om vi får ett barn i december?
    Tänkte kolla om det finns några som vill följas åt till ett eventuellt plus i april!
    Skulle det ta sig denna gången så har jag bf i slutet på december.
    Själv fyller jag år 27 dec, så kanske det blir en fin present, eller varför inte julklapp?
    Jag har äl runt 5e april.... Mensen är nu på sista dagen..

• Svar på tråden Vi som satsar på ett jul barn!
  • GrönaDruvan
    SaaraR skrev 2015-04-12 17:32:13 följande:

Hej alla!

Jag hoppar på här! Jag är 25 år och hade en oplanerad graviditet förra cykeln som slutade i tidigt missfall. Nu är det alltså vårt första riktiga försök. Hade ÄL antingen 5/4 eller 6/4 och vi hade sex en gång per dag den helgen, alltså 3-5/4. Så vi hoppas på att det blivit något. BIM är 19/4 så det är en hel evighetsvecka kvar! Är alltså på ÄL+7 och BIM-7 och ett eventuellt BF skulle vara 25 december, såga att det var fler som hade samma BF +/- nån dag. Känner av lite symptom men det har jag gjort många gånger innan som jag misstänkt graviditet(oplanerat) men det har inte varit något, så det är nog mest längtan och hoppet som kokar ihop symptom. Men man vet aldrig. 

Har massa billiga stickor hemma och jag kan inte låta bli att testa tidigt. Försöker låta bli att testa varje dag men det blir ändå ofta. Verkar som att många får positivt på stickorna mycket senare än digitalt? Är det för att stickorna är mindre känsliga (de jag har är 25) än de digitala?

Grattis till alla som har plussat och får barn i december! Tråkigt för er som inte fått plus den här gången! Förhoppningsvis blir det januaribarn för er! Får se vad det blir för mig. Jag längtar så mycket att det spelar verkligen ingen roll vilken månad vårt barn kommer, bara det kommer!

Välkommen! Vi ligger exakt lika... Också på bim -7 och bf 25 dec...
  • Marie14
    SJLN skrev 2015-04-12 20:12:48 följande:
    Det senaste var 26-27 februari, började blöda lite den 26e och fick komma in för skrapning den 27e. Hur långt gången var du vid dina missfall?

vecka 12, men det var ofostrig graviditet. Det var då jag började blöda.

Började blöda för två veckor sedan. Börjar ändå repa mig. Bruna flytnigar nu. Tidigare har jag haft blod men nu så känns det som det är sista resterna.

Kan ha fel, men skrev du i tråden "Vi som fått missfall men siktar på snart plus" (eller liknande namn)

• MartinaLarsen

Bim idag och ingen mens än..

Hade känningar i höften och rygg under dagen men försvann och nu känner jag ingenting..

• SJLN
    Marie14 skrev 2015-04-12 21:12:10 följande:

vecka 12, men det var ofostrig graviditet. Det var då jag började blöda.

Började blöda för två veckor sedan. Börjar ändå repa mig. Bruna flytnigar nu. Tidigare har jag haft blod men nu så känns det som det är sista resterna.

Kan ha fel, men skrev du i tråden "Vi som fått missfall men siktar på snart plus" (eller liknande namn)

Jaa, det stämmer :) men det var efter första missfallet. Då hade jag också en ofostrig. Och en som levde till ca vecka 5. Och jag började också blöda i vecka 12. Andra missfallet levde fostret till vecka 5 igen men jag började blöda redan runt vecka 8.
  • SaaraR
    pandoraDiem skrev 2015-04-12 18:32:23 följande:

Åh jag hoppas så mycket (lite för mycket) på att kunna följa er som redan plussat i den nystartade tråden, hade varit världens bästa julklapp nånsin :)

Och Välkommen Sara, vi verkar ha samma bim-dag, hoppas mensen håller sig långt borta :)

GrönaDruvan skrev 2015-04-12 20:32:52 följande:
    Välkommen! Vi ligger exakt lika... Också på bim -7 och bf 25 dec...
    Vad spännande hörni! Hoppas mensen håller sig väck för oss alla tre! När har ni tänkt testa? 

• SaaraR
    Skånetjej01 skrev 2015-04-12 17:53:12 följande:

Välkommen! Är det ditt första barn? Ja, det är jätte svårt att låta bli o testa man vill ju bara se det här strecket. Symptom får man ju ofta. Jag hade symptom förra månaden också, dessvärre insåg jag ju sen att det va mensvärk. Ja, då har du en lång väntan framför dig. Själv har jag bim på torsdag ungefär. Så vi får hoppas att mensen håller sig borta.

Håller tummarna för dig! :D Det skulle bli vårt första barn ja. Lär ju antagligen inte ta sig på första försöket men man vet ju aldrig. Förra graviditeten (som slutade i missfall) blev till direkt efter jag tagit ut min p-stav. Det var egentligen inte alls meningen. Skulle börja med annat preventivmedel men vi slarvade lite där emellan. Tur var ju det egentligen för då kände vi hur välkommet det var  
  • GrönaDruvan
    SaaraR skrev 2015-04-12 21:55:41 följande:
    GrönaDruvan skrev 2015-04-12 20:32:52 följande:Välkommen! Vi ligger exakt lika... Också på bim -7 och bf 25 dec...
    Vad spännande hörni! Hoppas mensen håller sig väck för oss alla tre! När har ni tänkt testa? 

Gångerna innan har jag börjat testa redan på bim -11, så att fortfarande inte ha testat är ju otroligt för att vara mig

Tänkte försöka hålla mig till fredag om jag kan...tveksamt...
  • pandoraDiem
    SaaraR skrev 2015-04-12 21:55:41 följande:

Tänkte testa bim+1, alltså nästa måndag, om mensen håller sig borta. Själv?
  • Marie14
    SJLN skrev 2015-04-12 21:38:04 följande:

Jaa, det stämmer :) men det var efter första missfallet. Då hade jag också en ofostrig. Och en som levde till ca vecka 5. Och jag började också blöda i vecka 12. Andra missfallet levde fostret till vecka 5 igen men jag började blöda redan runt vecka 8.

Vad sa läkaren ll dig om två mimissfall? Hur gammal är du? Jah är 28.
  • Nyx

Hej!

Går med här också. Har BIM 18/4 och insåg just att om detta försök lyckas så blir bf på självaste julafton =) Har dock inte jättehöga förhoppningar då vi försökt i ca ett år (10:e försöket nu, har oregelbundna ibland långa cykler). Men det vore lite kul om det tog sig nu och blev till den bästa julklappen man kan önska sig =) Än så länge har jag inga symptom (om jag inte känner efter, då har jag massor men tror det mesta är inbillning).

Svar på tråden Vi som satsar på ett jul barn!