• GrönaDruvan

Vi som satsar på ett jul barn!

Finns det fler än mig och min man som struntar blankt i om vi får ett barn i december?
    Tänkte kolla om det finns några som vill följas åt till ett eventuellt plus i april!
    Skulle det ta sig denna gången så har jag bf i slutet på december.
    Själv fyller jag år 27 dec, så kanske det blir en fin present, eller varför inte julklapp?
    Jag har äl runt 5e april.... Mensen är nu på sista dagen..

• Svar på tråden Vi som satsar på ett jul barn!
  • SJLN
    Marie14 skrev 2015-04-12 22:10:54 följande:

Vad sa läkaren ll dig om två mimissfall? Hur gammal är du? Jah är 28.

Dels sa han att det är inget ovanligt, och att det inte behöver betyda att något är fel utan jag bara kan haft otur, och sen att jag får en utredning om jag får ett tredje missfall :) sen sa han också att det är inte de kvinnorna som får missfall som blir barnlösa, blir man gravid så får man i regel alltid ett barn till slut. :)

Det sista vet jag att det finns undantag för men det kändes väldigt skönt att höra ändå ;)
  • Marie14
    SJLN skrev 2015-04-12 22:54:09 följande:

Dels sa han att det är inget ovanligt, och att det inte behöver betyda att något är fel utan jag bara kan haft otur, och sen att jag får en utredning om jag får ett tredje missfall :) sen sa han också att det är inte de kvinnorna som får missfall som blir barnlösa, blir man gravid så får man i regel alltid ett barn till slut. :)

Det sista vet jag att det finns undantag för men det kändes väldigt skönt att höra ändå ;)

Ungefär som det min läkare sa. Är man äldre kanske man inte hinner.....jag känner trots allt hopp! Fint att få skriva med dig!
  • GrönaDruvan

Haft jättesvårt att sova inatt och känns som jag har mensvärk...så troligtvis är mensen på gång. Känner inget som skulle kunna vara tecken på graviditet.

• GrönaDruvan

Kunde inte hålla mig från att testa nu... Men det visade inget. Så tror definitivt mensen är på gång, för det värker väldigt mycket.

• SJLN
    Marie14 skrev 2015-04-12 23:28:36 följande:

Ungefär som det min läkare sa. Är man äldre kanske man inte hinner.....jag känner trots allt hopp! Fint att få skriva med dig!

Ja men detsamma! Jag känner mig också hoppfull för det mesta, men sen finns det dagar ibland som hormonerna spökar till det och allt hopp är som bortblåst. Tur det går över snabbt igen :)
    GrönaDruvan skrev 2015-04-13 05:44:14 följande:

Kunde inte hålla mig från att testa nu... Men det visade inget. Så tror definitivt mensen är på gång, för det värker väldigt mycket.

Tråkigt, jag hoppas att du har fel..
  • Marie14
    SJLN skrev 2015-04-13 07:02:30 följande:
    Ja men detsamma! Jag känner mig också hoppfull för det mesta, men sen finns det dagar ibland som hormonerna spökar till det och allt hopp är som bortblåst. Tur det går över snabbt igen :)

Tråkigt, jag hoppas att du har fel..
    Verkligen, jag kan må jättedåligt ibland, men det är som du säger , det går fort över. Min man är fantastisk. Han är inte orolig, inte heller föräldrar etc. 

Jag tror att min ägglossning är på gång - börjar känna lite värk över äggstockarna. Har ljusljusljusbruna flytningar fortfarande men de är nog på väg bort. 
    Hoppas vi hinner få till det :)
  • pandoraDiem

Tråkigt, men hoppas du har fel, det är ju trots allt några dagar kvar till BIM. Tror de flesta testar negativt så pass tidigt. Håller tummarna att du får ett + om några dagar! Kram
  • SaaraR

Jag har också "mensvärk" men den började så tidigt den här cykeln, vilket jag tycker är märkligt. Känns inte helt som vanlig mensvärk heller. Jag testade också i morse. Visade så klart ingenting :-/ 
  • Skånetjej01

Jag testade också imorse. Visade inte heller något, nu ska jag inte testa förrän till helgen. Det är så tråkigt o se neg test.
  • FlutterDash

Här är jag helt säker på att mensen kommer i morgon eller så. Som vanligt. Börjar tröttna på detta. Då går vi in på sjunde försöket då. Börjar känna som om något är fel på mig. 

Svar på tråden Vi som satsar på ett jul barn!