• sweetheart80

Vi som satsar på ett jul barn!

Fick imorse ett positivt utslag på äl testet. Hade sex igår men hade ingen möjlighet imorse. Typiskt. För jag stack till jobbet innan sambon kom hem och jag jobbar tills imorgon. Men jag är beräknad att få äl på torsdag så sambon är bokad onsdag och torsdag och fredag. Det där med äl ångest sex har även jag drabbats av förra månaden upptäckte jag. Blev ju bara pannkaka då. Så denna månaden kör vi på när vi har lust tänkte vi. Så kan ju hoppas man inte är som en död fisk i Sahara närmsta dagarna då Haha. Om jag blir gravid så är det 23 dec som datum. Perfekt julklapp. Annars får det bli nästa år. Svårt att trotsa naturen

• sweetheart80
    GrönaDruvan skrev 2015-03-31 23:43:38 följande:

"Skönt" att höra att fler har prestations ångest. Här är det ju mannen som har svårt att få till det, och då är det ju verkligen kört. Är man själv inte så sugen så finns ju alltid olja

Jag hoppas det smet in några rackare trots allt och att det blir bättre imon kanske..,

Ja precis det är värst för mannen. Sambon fick det en gång förra månaden vid äl en är ju mitt fel. som jag hade tjatat om detta med äl osv. Inte smart. Men nu är han lugnare på det fronten så det är inga problem. Mer han som pratar om äl och making bebis Haha
  • sweetheart80

Jag tempar och det är jag glad för men tempen visar bara att äl har varit. Inte när den är på gång. Fertilityfriend sätter ut äl efter 3dagar med hög temp än vid äl så då är det redan Försent för att försöka bli gravid. Så jag kombinerar med tester oxå

• sweetheart80
    SecretlyMe skrev 2015-04-05 14:24:29 följande:

Här blir det ingen decemberbebis så önskar er andra lycka till!

Vad tråkigt
  • sweetheart80

Hoppas du får ett starkare streck nästa test. Själv har jag inte bim förrän 14 så länge till haha. Första månaden sen januari då jag inte är skengravid Haha. Hade lite mensvärk igår men inte nåt mer. Känner inte ett smack om nåt. Rätt skönt faktiskt. Kroppen har väl vant sig vid hormonerna. Jag tog ju ut hormonspiral i januari efter ha haft såna i 9år. Så nu är väl kroppen som den ska efter 2 omgångar mens så nu kan vi det och hoppas jag slipper den nu. Inte trevlig alls

• sweetheart80
    Lyckligajag skrev 2015-04-08 16:44:47 följande:

Verkar som det blir ett december barn för oss :):)

Grattis grattis
  • sweetheart80
    SJLN skrev 2015-04-09 08:57:31 följande:

Jag hade problem med det förut också, men det tar bara lång tid att få den att ladda upp. Eller det var problemet för mig i alla fall. Prova igen! Jag är nyfiken

Jag hade oxå problem med det men tog som sagt bara lång tid innan det laddade
  • sweetheart80
    GlitterLina skrev 2015-04-09 10:43:55 följande:

Vill ni hjälpa mig? Har vi missat chansen??

Tror jag hade ÄL tis 7de. Vi hade sex lör 4de & ons 8de

Men om det lossnade den 7 så har ni inte missat då det lever 1dygn ungefär. Och spermierna kan leva ett antal dygn och vänta på ägget så håller tummarna att det lyckades för er
  • sweetheart80
    GlitterLina skrev 2015-04-09 13:13:29 följande:

Hoppas innerligt att du har rätt :)

Läst att störst chans å bli gravid är om man har sex 3-2 dar innan ägglossning å 1-2 dar efter ägglossning! Hoppas !!

det har jag oxå läst.

Jag väntade en evighet på att få tillbaka mensen efter uttagen hormonspiral. 5v tog det. Skengravid hela tiden. Detta är vårt andra riktiga försök och jag känner inte ett smack. Haha. ÄL +7 och bim på tisdag då jag bara har 12dagar mellan äl och mens. Så hoppas verkligen vi får en julklapp. Mitt första barn är ppiller unge. De andra 2 va bara 1försök. Men då va jag mycket yngre. Minsta är 9år nu och jag fyller snart 35 så fertiliteten har ju minskat. Dock är jag lite rädd för tvillingar. Mormor fick tvillingar och min dotter föddes med 2 moderkakor och nu har jag läst att efter 30år ökar risken/chansen markant för tvillingar . Detta kommer bli sambons första barn och mitt 4:e om det nu har tagit. Hoppas hoppas
  • sweetheart80
    GlitterLina skrev 2015-04-09 13:52:12 följande:

Jag har fyllt 36.. Sa du att det e mer risk för tvillingar om man e i våran ålder???

Jisses å jag som dessutom precis börjat äta pergotime å det är oxå risk för tvillingar med dem tabletterna.. :)

Men hoppas jag lyckas för har bara en äggledare..

Japp. Jag läste att det ökar markant i vår ålder Haha
  • sweetheart80
    neo3 skrev 2015-04-11 09:23:34 följande:

I morse testa jag med digitalt test som visade Gravid 2-3. Så nu sjönkt det in mer ordentligt hos sambon oxå :)

Stort grattis!!!!
  • sweetheart80

Då blir det ingen bebis för oss detta året. Bim imorgon. Tempen har sjunkit och jag har mensvärk och fick nu ljusrosa på pappret. Mens på ingång.

Men lycka till ni andra

• sweetheart80

Jag och min nya sambo försöker få mitt 4:e och hans första. Tog ut spiralen 13 januari och ingen bebis ännu. Har blivit gravid direkt med mina andra. Inga missfall eller nåt bekymmer. men nu vill det sig inte.

Svar på tråden Vi som satsar på ett jul barn!