• GrönaDruvan

Vi som satsar på ett jul barn!

Finns det fler än mig och min man som struntar blankt i om vi får ett barn i december?
    Tänkte kolla om det finns några som vill följas åt till ett eventuellt plus i april!
    Skulle det ta sig denna gången så har jag bf i slutet på december.
    Själv fyller jag år 27 dec, så kanske det blir en fin present, eller varför inte julklapp?
    Jag har äl runt 5e april.... Mensen är nu på sista dagen..

• Svar på tråden Vi som satsar på ett jul barn!
  • neo3
    SJLN skrev 2015-04-08 12:22:22 följande:

När tänkte du testa igen då?

Jag kör på med ett test om dagen, testen är så billiga och jag tycker det är lite roligt att se hur tidigt jag kan få positivt :)

Jag har oxå flera billiga test liggande så skulle kunna testa varje dag men avvaktar till imorgonbitti eller fredagmorgon så hoppas jag på ett kraftigt streck.

Fick väldigt svagt i måndags mitt på dagen.
  • SJLN
    neo3 skrev 2015-04-08 12:31:49 följande:

Jag har oxå flera billiga test liggande så skulle kunna testa varje dag men avvaktar till imorgonbitti eller fredagmorgon så hoppas jag på ett kraftigt streck.

Fick väldigt svagt i måndags mitt på dagen.

Åh jag håller tummarna för att du får ett tydligt streck nästa gång! Jag fick såhär svagt som jag får nu i 4-5 dagar förra graviditeten, så då tog jag ett digitalt som var positivt. Men nu tycker jag det är mer spännande att vänta på ett plus än att vara säker på att jag är gravid ^^
  • GrönaDruvan
    pandoraDiem skrev 2015-04-08 11:05:32 följande:
    Samma här, hade dock äl 2 dagar tidigare än väntat (om man vågar tro på tempen iaf) så förhoppningsvis 2 dagar mindre väntan :) mitt fokus ligger på att ta det lugnt och inte hoppas för mycket, men det är ju svårt :)
    Lovat mig själv att inte känna efter för mycket och inte försöka testa för tidigt.

Måste dock erkänna att jag tycker att jag har lite molvärk och igår tyckte jag att det ilade i bröstvårtorna...MEN det kan ju vara precis vad som helst.
  • Tizzen

Hej hej! Hoppar in här i tråden :) jag fick ett tidigt missfall i vecka 5 den 25 mars. Så om allt är som det ska så borde jag ha ÄL idag, har testat med stickor igår och då var det ett tydligt streck men inte lika starkt som kontrollstrecket, så jag hoppas att jag får ett positivt test ikväll :)

• Skånetjej01
    neo3 skrev 2015-04-08 12:29:11 följande:

Eftersom det inte planerat sist så gick man ju inte o väntar på det som nu utan då fick jag mensvärk men det kom inte igång så prata med kollegan om det på måndagen o hon nämde gravid. Sen väntade under veckan och på torsdagmorgon tog jag ett test. Som visa plus.

Min graviditet va planerad men jag tänkte att det tar ju lång tid innan man blir det. Så tänkte att vi skulle försöka när mensen kommit tillbaka o sen va ja helt plötsligt gravid. Men då va man ju lite yngre med.
  • neo3
    Skånetjej01 skrev 2015-04-08 13:31:02 följande:

Min graviditet va planerad men jag tänkte att det tar ju lång tid innan man blir det. Så tänkte att vi skulle försöka när mensen kommit tillbaka o sen va ja helt plötsligt gravid. Men då va man ju lite yngre med.

Ja det är så "sjukt" hur ibland kan det gå jättefort eller att man bara lyckas pricka rätt fast man bara har sex vid ett tillfälle. Eller så kan man jaga o försöka pricka in rätt o inget händer.

Klart man har förstått hur jobbigt det måste vara för dem som kämpar länge men har helt klart fått en annan förståelse för det nu när det inte tog sig direkt.
  • Skånetjej01

Ja, verkligen. Vi är bara inne på andra försöket, men man blir ju besviken när mensen kommer. O man går o känner efter hela tiden. O folk går och traggar om syskon till den stora.

• pandoraDiem
    Lyckligajag skrev 2015-04-08 16:44:47 följande:

Verkar som det blir ett december barn för oss :):)

Massa grattis!
  • SJLN
    Lyckligajag skrev 2015-04-08 16:44:47 följande:

Verkar som det blir ett december barn för oss :):)

Vad kul, grattis!
Svar på tråden Vi som satsar på ett jul barn!