• SJLN

Vi som satsar på ett jul barn!

Hej! Jag hoppar gärna in här. Jag tänkte nämligen ta ett test imorgon då jag har lite gravidkänningar ^^ vet inte när jag har bim då jag gjorde en skrapning för 38 dagar sen, så jag kan vara helt fel ute. Men det visar sig :)

• SJLN
    neo3 skrev 2015-04-08 08:37:08 följande:

Hur har det gått för dig?

Svaga svaga streck, spännande att se hur det utvecklas. Om det blir nå starkare eller om jag har fått hem en bunt med spökstrecks-test :)
  • SJLN
    neo3 skrev 2015-04-08 08:54:44 följande:

Så spännande!

Jag fick oxå väldigt svagt streck så avvaktar nu med att testa igen.

När tänkte du testa igen då?

Jag kör på med ett test om dagen, testen är så billiga och jag tycker det är lite roligt att se hur tidigt jag kan få positivt :)
  • SJLN
    neo3 skrev 2015-04-08 12:31:49 följande:

Jag har oxå flera billiga test liggande så skulle kunna testa varje dag men avvaktar till imorgonbitti eller fredagmorgon så hoppas jag på ett kraftigt streck.

Fick väldigt svagt i måndags mitt på dagen.

Åh jag håller tummarna för att du får ett tydligt streck nästa gång! Jag fick såhär svagt som jag får nu i 4-5 dagar förra graviditeten, så då tog jag ett digitalt som var positivt. Men nu tycker jag det är mer spännande att vänta på ett plus än att vara säker på att jag är gravid ^^
  • SJLN
    Lyckligajag skrev 2015-04-08 16:44:47 följande:

Verkar som det blir ett december barn för oss :):)

Vad kul, grattis!
  • SJLN
    Skånetjej01 skrev 2015-04-08 18:01:13 följande:

Grattis!

Någon som vet om det finns test som man använda tidigare? Jag orkar inte vänta mer :p

Min erfarenhet säger att clearblue digital visar positivt otroligt tidigt. Förra gången hade jag ett supersvagt streck på stickan som jag trodde kunde vara spök och fick sen positivt på digitalt på eftermiddagen. :)
  • SJLN
    neo3 skrev 2015-04-08 20:45:12 följande:

Det får bli testning imorgonbitti igen då är det BIM + 3. Så förväntansfull...

Jag håller alla tummar och tår!
  • SJLN
    neo3 skrev 2015-04-09 08:04:25 följande:

Så frustrerande! Får inte med nån bild!

Jag hade problem med det förut också, men det tar bara lång tid att få den att ladda upp. Eller det var problemet för mig i alla fall. Prova igen! Jag är nyfiken
  • SJLN
    GrönaDruvan skrev 2015-04-09 16:39:35 följande:

Hur gamla är ni alla här inne? Jag blir 37 i december...

Jag blir 25 den 21 december, så är jag gravid och det går bra den här gången så finns chansen för en bebis i födelsedagspresent :)
  • SJLN
    GrönaDruvan skrev 2015-04-09 17:02:43 följande:

Du är också december "barn"

Har du tyckt att det varit jobbigt?

Jag har aldrig lidit av det. Självklart var det lite jobbigt vid vissa åldrar (15,18,20...) men nu är det bara positivt att vara den som fyller sist! Och rent krasst så är man ju vuxen längre tid än man är barn,så att vara yngst nu är ju kanon

Ja jag tyckte faktiskt det var lite jobbigt när jag var liten, dels att alltid vara yngst men framförallt att alltid höra "du behöver inga presenter, det är ju snart jul", både på skämt och seriöst. Och sen att alltid vara tvungen att ha kalas långt före eller efter för att ingen kunde komma under julen. Men utöver det har jag inte lidit av det! Hade falskleg (eller lånat pass av äldre syster då) och kunde gå på krogen från att jag var 16 så det var aldrig något problem ;)

Jag tror absolut inte jag ger mitt barn bestående men genom att sätta den till världen i december i alla fall
  • SJLN
    neo3 skrev 2015-04-09 22:44:47 följande:

Förlåt för dubbla bilder o dubbla inlägg, Synd att man inte kan radera dem själv!!

Men du är ju gravid! Ah! Grattis! Går det att se utan att kisa eller titta i "precis rätt vinkel" så är det inga snack om saken ;)
  • SJLN
    neo3 skrev 2015-04-09 23:13:28 följande:

Jo jag är väl det. Känner mig lite nojig o vågar inte riktigt jubla än,´.

Däremot så känns kroppen gravid helt klart, ömmar i ena bröstet, "känns" i magen att det är nåt, varit extremt känslig för vissa grejer, känt av lukter o visst illamående.

För ett halvår sedan hade jag visserligen svagare streck men fick sen en blödning på  BIM +5 så antar att det är därför jag är lite extra nojjig!

Jag förstår din oro, jag har haft två MA senaste halvåret. Ena gången fick jag jättestarka test redan tidigt och andra gången var de väldigt svaga väldigt länge, och det gick åt skogen båda gångerna. Så oroa dig inte för styrkan på testen, det verkar inte vara någon indikator på hur det går sen. :)
  • SJLN
    neo3 skrev 2015-04-11 09:23:34 följande:

I morse testa jag med digitalt test som visade Gravid 2-3. Så nu sjönkt det in mer ordentligt hos sambon oxå :)

Åh så underbart!
  • SJLN
    Marie14 skrev 2015-04-12 20:04:46 följande:

Jag har också haft två missfall, det andra för två veckor sedan.

Jag såg att du skrivit och nu när jag fått två missfall läser jag inte om så många som fått två (innan tyckte jag läste om jättemånga när jag var gravid, vilket skrämde upp mig)

Som sagt, ville bara få kontakt. När fick du ditt senaste?

Det senaste var 26-27 februari, började blöda lite den 26e och fick komma in för skrapning den 27e. Hur långt gången var du vid dina missfall?
  • SJLN
    Marie14 skrev 2015-04-12 21:12:10 följande:

vecka 12, men det var ofostrig graviditet. Det var då jag började blöda.

Började blöda för två veckor sedan. Börjar ändå repa mig. Bruna flytnigar nu. Tidigare har jag haft blod men nu så känns det som det är sista resterna.

Kan ha fel, men skrev du i tråden "Vi som fått missfall men siktar på snart plus" (eller liknande namn)

Jaa, det stämmer :) men det var efter första missfallet. Då hade jag också en ofostrig. Och en som levde till ca vecka 5. Och jag började också blöda i vecka 12. Andra missfallet levde fostret till vecka 5 igen men jag började blöda redan runt vecka 8.
  • SJLN
    Marie14 skrev 2015-04-12 22:10:54 följande:

Vad sa läkaren ll dig om två mimissfall? Hur gammal är du? Jah är 28.

Dels sa han att det är inget ovanligt, och att det inte behöver betyda att något är fel utan jag bara kan haft otur, och sen att jag får en utredning om jag får ett tredje missfall :) sen sa han också att det är inte de kvinnorna som får missfall som blir barnlösa, blir man gravid så får man i regel alltid ett barn till slut. :)

Det sista vet jag att det finns undantag för men det kändes väldigt skönt att höra ändå ;)
  • SJLN
    Marie14 skrev 2015-04-12 23:28:36 följande:

Ungefär som det min läkare sa. Är man äldre kanske man inte hinner.....jag känner trots allt hopp! Fint att få skriva med dig!

Ja men detsamma! Jag känner mig också hoppfull för det mesta, men sen finns det dagar ibland som hormonerna spökar till det och allt hopp är som bortblåst. Tur det går över snabbt igen :)
    GrönaDruvan skrev 2015-04-13 05:44:14 följande:

Kunde inte hålla mig från att testa nu... Men det visade inget. Så tror definitivt mensen är på gång, för det värker väldigt mycket.

Tråkigt, jag hoppas att du har fel..
  • SJLN
    Marie14 skrev 2015-04-13 09:43:29 följande:

Verkligen, jag kan må jättedåligt ibland, men det är som du säger , det går fort över. Min man är fantastisk. Han är inte orolig, inte heller föräldrar etc. 

Jag tror att min ägglossning är på gång - börjar känna lite värk över äggstockarna. Har ljusljusljusbruna flytningar fortfarande men de är nog på väg bort. 

Hoppas vi hinner få till det :)

Åh hoppas hoppas! Förra gången hade jag ägglossning runt dag 44 efter skrapning, så jag trodde jag skulle få i fredags då det var dag 44 men jag har inte haft nå äl-flytningar eller så. Så det visar sig väl när jag får det :)
  • SJLN
    Marie14 skrev 2015-04-13 12:50:46 följande:

Så du har fått så långa cykler efter missfallet? Det är exakt två veckor sedan idag jag tog Cytotec. Efter förra missfallet kom ägglossning igång 3 veckor efter att klumpen kom ut. 

Det är liksom bara att vänta och se. Men så frustrerande!

Ja alltså första mensen efter första missfallet kom efter 57 dagar, cykeln efter det blev jag gravid och plussade några dagar före förväntad mens enligt min normala cykel. Så jag gissar att det är lika nu, första äl/mens dröjer ett tag och sen är det i fas igen. Hoppas så i alla fall ;)
  • SJLN
    Linensv skrev 2015-04-19 17:42:16 följande:

Plussade idag på bim+12 .. har testat typ en gång om dagen sen bim-5 och har inte känt några som helst symptom förutom att mensen inte har kommit.. så blev ganska paff nu när det blev pluss då jag trodde att mensen bara drog ut på tiden pga spiral uttag och att jag gått upp ganska mycket i vikt de senaste halvåret.

Vad kul, grattis! Du fick väl en senare ägglossning låter det som men prickade in den ändå :)
Svar på tråden Vi som satsar på ett jul barn!