• SecretlyMe

Vi som satsar på ett jul barn!

Jag känner likadant! Vi kör på, vi är trots allt på vårat 12e försök nu och jag tänker aldrig missa en chans att få vårat efterlängtade barn. Det blir vår första och jag har precis passerat ägglossning och enligt kalender blir bf på Lucia! :)

• SecretlyMe

Håller tummarna för er allihop! :)

Jag vet inte när min bim infaller. Jag har tidigare haft äl dag 19 i min cykel som varit 31 dagar. Förra månaden blev min mens försenad med tre dagar och denna gång inföll äl på dag 13! Jag vet inte alls vad som händer, om jag har det väldigt oregelbundet mellan mens och äl för min cykel är allt som oftast konstant på 31 dagar, med diff på + 1-2 dagar.

Men utgår jag från tidigare lutealfas (som varit 13 dagar) så är bim 2/4 men senast 7/4 :)

När har ni andra bim? :)

• SecretlyMe

GlitterLina 28/3

Secretlyme 2/4-7/4

Bibbielou 5/4

Linensv 7/4

Ang82 12/4

Sötistilde 16/4

kastrullen 17/4

Gröna druvan 19/4

• SecretlyMe
    Sötistilde skrev 2015-03-23 18:17:13 följande:

Hur gör ni kring ÄL? Satsar ni på att sexa varje dag? Eller när lusten faller in? ÄL-test? M.m m.m ?

Vi försöker pricka äl med största möjliga mån. Tidigare testat ältester och nu kör jag tempmetoden :) Vi kör sex varje dag kring äl, oftast flera gånger om dagen :p
  • SecretlyMe
    pandoraDiem skrev 2015-03-23 20:39:59 följande:

Tempar också denna månad, första gången för mig. Lite häftigt att se hur kroppen fungerar :)

Första månaden för mig oxå! Eller ja, första månaden med hjälp av FF :) Tempmetoden har jag kört med i ett år ungefär :)
  • SecretlyMe
    TB1 skrev 2015-03-23 22:29:58 följande:

Jag hänger gärna på här =)

BIM på fredag, försök nr 19. Första Pergotime Kuren, inga barn sedan tidigare.

Kram

Kul med fler i tråden som inte blivit gravida direkt, man känner sig lätt ensam hehe :) Tråkiga omständigheter dock.

När började ni söka hjälp?
  • SecretlyMe
    TB1 skrev 2015-03-24 12:55:57 följande:

Hej =) nej vi är inte ensamma, men bara att kämpa på! Vi sökte hjälp i oktober ungefär (efter lite mer än 1 år). Dock hade jag ett par kg jag vart tvungen att gå ner innan jag fick påbörja utredning. Gick upp våldsamt i vikt när jag slutade med preventivmedel. Sedan var nästa tid som de hade ledig efter 4 månader. Så bara att kämpa på.

Men nu har jag fått första pergokuren och hoppas på det bästa.

Hur länge har ni försökt?

Okej! De kommer nog rekommendera detsamma för mig isåfall skulle jag tro. Ska jag gå på bmi så behöver jag gå ner 30kg, men jag tror att jag skulle väga alldeles för lite för att det skulle vara hälsosamt. Jag tror jag behöver gå ner 15kg åtminstone, vilket jag även nu försöker med :)

Vi är på vårat 12e försök nu men har haft oskyddat i 7 år. Vi har dock inte bott ihop innan, vi flyttade ihop nu efter att ha letat en gemensam bostadsrätt i nästan ett år :)

Hoppas pergo funkar för dig!
  • SecretlyMe
    TB1 skrev 2015-03-24 19:43:05 följande:

Jag hade 4 kg att gå ber till deras gräns och de var stenhårda. Fick inte vara ett hg för mycket.

Jag har iaf fått igång min ÄL. gjorde progestorontest förra v, det låg på 72 (över 25-30 räknas som ÄL) så jag håller tummarna.

Oj 7 år är lång tid. Tänk på att man måste ha varit folkbokförd i minst ett år innan man får hjälp. De är super hårda med allt sånt :(

Tack:)! Är du intresserad av Pergo?

Jag har egen ägglossning och en regelbunden cykel. Vissa månader diffar den nån dag hit eller dit, så jag vet ganska säkert att problemet inte ligger hos mig. Har dessutom varit gravid två gånger innan.

Okej, det visste jag inte. Har inte hört om de reglerna nånstans.

Nä, inte intresserad av pergo :)
  • SecretlyMe

Vad tråkigt att höra tjejer :(

• SecretlyMe

GlitterLina 28/3

Secretlyme 2/4-7/4; 12e försöket

Pocatello 5/4

Bibbielou 5/4

Linensv 7/4

Ang82 12/4

Sötistilde 16/4

kastrullen 17/4

Gröna druvan 19/4; 4e försöket

PandoraDiem 21/4

Skriver oxå från mobil, så känner någon att de vill "piffa upp" lista via dator kan man göra det :)

Svar på tråden Vi som satsar på ett jul barn!