• Anonym (Upprörd)

Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?

""Den svenska sjukvården krisar och allt fler hinner dö i vårdköerna innan de ens får träffa sin stafettläkare.

Landstingen höjer samtidigt skatterna, i stället för att prioritera kärnverksamheten.  (Tidigare inlägg i ämnet).

Och det kan bli värre.

Nu ska det också satsas skattepengar på att återställa klitoris på könsstympade kvinnor. (SR)
    Det kan handla om 40 000 könsstympade kvinnor i Sverige (GT).

Om det kostar uppskattningsvis 100 000kr att återställa varje ?snipa? i originalskick så kommer det att kosta oss skattebetalare ca 4 miljarder kr.

Lägg därtill det årliga inflödet av stympade ?snipor? i massinvandringens spår. För könsstympning utförs fortfarande i primitiva kulturer för att minska kvinnans sexlust och för att öka mannens sexuella njutning.

Seden är så djupt rotad att invandrare som ?flytt för sina liv? semestrar i sina hemländer för att där kunna könsstympa sina döttrar, eftersom det är olagligt i Sverige. (DN). (Fakta).

Frågan är varför svenska skattebetalare ska bekosta återställandet av dessa importerade kvinnors klitoris för att öka deras sexlust ? Problemet är inte att de föder för få barn -utan för många.

Det vore lönsammare för samhället att i stället satsa miljarderna på de svenska männens sexlust och förmåga så att vi får fler goda skattebetalare i stället för fler xxx(Läs mer).

Men Landstingen bekostar hellre klitorisoperationer och ?assisterad befruktning? än subventionerar potensmedel som kan främja den svenska nativiteten.

Landstingens läkemedelsförmånsgrupp skriver att:
    ?Erektil dysfunktion måste betraktas som en sjukdom med relativ låg angelägenhetsgrad och att hälso- och sjukvården i dagens läge inte har tillräckliga resurser för att prioritera subvention av potensmedel?.

Politik handlar om att prioritera rätt.

/Elfyma+""

https://varjager.wordpress.com/2015/01/21/klitorisoperation-for-konsstympade-invandrare/

Vad är det för makt de vill ha, att onanera?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?
  • Flygfotogen

Jag vet inte vad du är för okunnig dum jävel, TS, men naturligtvis ska dessa kvinnor få hjälp. Jag betalar gladeligen till organisationer redan nu som ombesörjer att de får hjälp. Kvinnlig könsstympning medför bra mycket mer än avsaknad av klitoris. Det medför kronisk smärta pga avskurna nerver och felaktigt ihopsydda underliv, kroniska urinvägsinfektioner, kroniska infektioner vid menstruation, felbelastningar i kroppen pga smärta... Det medför LIDANDE och det måste få ett stopp. Pengar är bara pengar och till för att användas för att förbättra livskvaliteten för varandra. 

• Flygfotogen
    Anonym (Strösslamedegnapengar!) skrev 2015-01-23 14:01:48 följande:
    Inte när sjukvården går på knäna!! Då har vi inte råd med sån lyx!
    Inte när astmatikers medicin som de måste ha för att LEVA kostar tusen kr i månaden!
    Inte när gamla som halkat på isen får vänta sex timmar på akuten, två timmar på röntgen och slutligen fyra timmar på kirurgen!
    Inte när man låter folk ligga i korridorer och städskrubbar för att det inte finns annan plats!!

Ni som TROOOOR att Sverige har råd, har ni ingen aning om hur det ser ut på sjukhusen idag?
    Wow, var går gränsen för vad som är lyx för dig? 
  • Anonym (Pelleskutt)

Oj, fick du inte svaret du ville ha ts? Inte ens med alla SDare som hänger på detta forum och hatar.

• Donum

Om man ska hårddra det så är det väl bra för den svenska nativiteten att de impotenta männen inte sprider sina defekta gener vidare? ;p

I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • Anonym (nej)
    Donum skrev 2015-01-23 15:43:41 följande:

Om man ska hårddra det så är det väl bra för den svenska nativiteten att de impotenta männen inte sprider sina defekta gener vidare? ;p

då kan ju kvinnorna som har svårt att få barn också sluta få hjälp så deras defekta gener ej sprids vidare
  • asta66
    Anonym (Strösslamedegnapengar!) skrev 2015-01-23 14:01:48 följande:
    Inte när sjukvården går på knäna!! Då har vi inte råd med sån lyx!
    Inte när astmatikers medicin som de måste ha för att LEVA kostar tusen kr i månaden!
    Inte när gamla som halkat på isen får vänta sex timmar på akuten, två timmar på röntgen och slutligen fyra timmar på kirurgen!
    Inte när man låter folk ligga i korridorer och städskrubbar för att det inte finns annan plats!!

Ni som TROOOOR att Sverige har råd, har ni ingen aning om hur det ser ut på sjukhusen idag?
    Jag håller med om att svensk sjukvård går på knäna. Men dessa kvinnor är offer för brutala övergrepp. Som kan innebära att de får infektioner mm. Och har vi tagit hit dem har de samma rätt till sjukvård.
    Sen att gamla människor får sitta på akuten i timmar är inte bra. Men om kommunerna tog sin del av ansvaret och tillhandahöll en äldreomsorg värd namnet så skulle de inte sitta på akuten.
    För idag kommer äldre in på kirurgen för förstoppning och blir kvar i några dagar/veckor. Under tiden tar de en plats för tex en canceroperation.
    Och astmamedicinen går på högkostnadsksyddet.
  • Anonym (nej)
    Flygfotogen skrev 2015-01-23 15:23:42 följande:

Jag vet inte vad du är för okunnig dum jävel, TS, men naturligtvis ska dessa kvinnor få hjälp. Jag betalar gladeligen till organisationer redan nu som ombesörjer att de får hjälp. Kvinnlig könsstympning medför bra mycket mer än avsaknad av klitoris. Det medför kronisk smärta pga avskurna nerver och felaktigt ihopsydda underliv, kroniska urinvägsinfektioner, kroniska infektioner vid menstruation, felbelastningar i kroppen pga smärta... Det medför LIDANDE och det måste få ett stopp. Pengar är bara pengar och till för att användas för att förbättra livskvaliteten för varandra. 

Men då ska man väl s'tta åt de idioter i Afrika som könsstynpar kvinnorna först ocvh främst eller?!! Bättre att angripa kärnan så det sadistiska stoppas! Folk borde bojkotta dessa länder som könsstympar sian kvinnor. Men jag antar att det är fel och att det är synd om dem som könsstympar??
  • Anonym (Lugna ner dig)
    Anonym (nej) skrev 2015-01-23 16:07:06 följande:
    Men då ska man väl s'tta åt de idioter i Afrika som könsstynpar kvinnorna först ocvh främst eller?!! Bättre att angripa kärnan så det sadistiska stoppas! Folk borde bojkotta dessa länder som könsstympar sian kvinnor. Men jag antar att det är fel och att det är synd om dem som könsstympar??
    Menar du att svenska poliser ska åka ner till dessa länder och sätta åt dom som gör det?

Vad får dig att tro att det fel att vilja sätta åt förövarna, det har väl ingen skrivit? Men nu handlar det ju om dom som redan blivit utsatta, inte dom som kanske blir det imorgon. Det är en annan fråga (du är fri att starta en tråd om det om du vill).

Men om jag förstår dig rätt så vill du sätta åt dom som utför övergreppen men inte hjälpa kvinnorna som blivit utsatta?
  • Hypnotica

Det arbetas aktivt med att upplysa och informera om vad könsstympning faktiskt innebär i de delar av världen det förekommer.

Men vi talar om en urgammal tradition och det kommer ta sin lilla tid innan den är helt utrotad. Medans det arbetet fortgår bör vi och ska vi se till att de som blivit utsatta har möjlighet att få tillbaka fungerande underliv.

Jag är inte bitter - jag är välhumlad.
  • Flygfotogen
    Anonym (nej) skrev 2015-01-23 16:07:06 följande:
    Menar du att det inte finns folk på plats i de länder som praktiserar könsstympning som arbetar aktivt och aggressivt för att motverka, utbilda och hjälpa? Folk bojkottar redan men det händer fortfarande, det är dagsläget som räknas mest här. Det är, som jag förstår det, fall där det redan har utövats som tråden berör? 

Din retorik och slutledningsförmåga säger mig att du sannolikt röstar SD?
Svar på tråden Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?