• Donum

Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?

Om man ska hårddra det så är det väl bra för den svenska nativiteten att de impotenta männen inte sprider sina defekta gener vidare? ;p

I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • Donum
    Anonym (nej) skrev 2015-01-23 15:59:21 följande:

då kan ju kvinnorna som har svårt att få barn också sluta få hjälp så deras defekta gener ej sprids vidare

Ja, om man menar att könsstympade kvinnor inte ska få hjälp med hänvisning till den "svenska nativiteten" så tycker jag gott att man kan skippa den hjälpen också. Alternativet är att förslaget att låta stympade kvinnor förbli stympade för att män ska få potensmedel betraktas som urbota korkat.
    I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • Donum
    Letitia skrev 2015-01-23 18:37:47 följande:

Ja, och jag VET det. Det var därför jag skrev "katolsk eller protestantisk flicka". Kopterna har ju precis som de kristna syrianerna en väldigt speciell form av kristendom, som till stor del är influerad av islam.

På vilket sätt är koptiska kyrkan till stor del influerad av islam?

Och vad är det för speciell form av kristendom den här närmare 2000 år gamla kyrkan har?
  • Donum
    Letitia skrev 2015-01-24 05:55:21 följande:

Du kanske inte har känt några barnlösa kvinnor eller..? Det har jag. Deras förtvivlan är otröstlig, när de har gått igenom alla möjligheter som den skattefinansierade sjukvården erbjuder inklusive de tre subventionerade IVF-försöken. De som har råd kan fortsätta försöka på en privat klinik, men de som inte har det har då endast ett medicinskt mirakel att hoppas på... och så går åren och de fyller 44 och inser att hoppet är ute. 

Jag ser absolut hellre att mina skattepengar går till dessa kvinnor, så att de kan få fler IVF-försök medan det ännu finns tid kvar, än till något som har med invandrare att göra överhuvudtaget. Dessutom behöver det födas fler svenska barn, om inte vår ras helt ska blandas upp och försvinna bland alla mörkhyade åttabarnsfamiljer...

För den svenska "rasen" så ska väl inte defekter spridas vidare?
  • Donum
    Letitia skrev 2015-01-24 07:02:04 följande:

Koptiska kyrkan är jag mindre insatt i, men jag har förstått att den är en salig blandning av egenpåhittade "kristna" idéer (som att den skulle vara grundad av evangelisten Marcus himself - vilket såklart är väldigt osannolikt), och de har egen liturgi och egna böcker vid sidan av Bibeln (precis som mormonerna). Dessutom är de - föga förvånande eftersom de har sitt ursprung i Egypten - som sagt mycket influerade av islam samt även av gamla egyptiska föreställningar (alltså från faraonernas tid). Ett mycket märkligt sammelsurium överhuvudtaget, som egentligen har mycket lite med Kristus att göra...

Egen liturgi jämfört med vilken annan kristen kyrka?

Jämfört med lutherska? Katolska? Anglikanska?

Liturgi påverkar för övrigt inte trons innehåll ett jota så det är inget argument för att koptiska kyrkan skulle vara icke-kristen.

Mormonerna är inget erkänt kristet samfund pga deras tro. Koptiska kyrkan är snarare mer kristet än andra med tanke på deras fokus på just Kristus.

Kopterna bekänner sig till den nicenska trosbekännelsen, som i allra högsta grad är en kristen bekännelse.
  • Donum
    Letitia skrev 2015-01-24 07:52:23 följande:

Alla barnlöshetsproblem som kan kringgås med IVF har ju inte med dåliga gener att göra. Din invändning gäller dock i vissa fall, och då håller jag med.

T.ex. är det rena vanvettet att hjälpa par där mannen lider av CF att få barn, genom att man tar ut spermier från hans testiklar och gör mikroinjektion. (Dessa män har ju inte normal sädesvätska.) För då för man ju hans gen för CF vidare. Finns andra sådana exempel också. Men om det är ett hinder i kvinnans äggledare som gör att hon bara kan bli med barn med IVF, så är det ju inte ärftligt. Möjligen skulle en utredning kunna säga något om hur hon har dragit på sig infektionen och huruvida detta gör henne olämplig som mor... men nu är vi långt ifrån trådens ämne.

Inte särskilt långt om man inte anser att människor som utsatts för grova övergrepp ska få hjälp för att impotenta eller infertila människor ska rädda den "svenska nativiteten". Uppenbarligen är det något som inte är som det ska ifall dessa inte kan få barn, men de har inte utsatts för deformerande övergrepp.
  • Donum
    Letitia skrev 2015-01-24 08:28:16 följande:

Jämfört med katolska kyrkan, anglikanska kyrkan eller Svenska kyrkan t.ex.. Etablerade stats- och folkkyrkor i Europa. 

Som sagt - jag är inte så insatt i koptiska kyrkan, och ämnar inte diskutera den vidare. Det var ett sidospår i den här tråden.

Om du inte är så insatt i koptiska kyrkan så kanske du inte ska kalla den muslimsk?

Både katolska, anglikanska och lutherska kyrkan har egen liturgi och egna böcker utöver bibeln. De är inte mindre kristna för det. De enda etablerade samfund som inte erkänns som kristna av den kristna samfälligheten är Jehovas vittnen och mormonerna.
  • Donum
    Letitia skrev 2015-01-24 08:26:25 följande:

Nä, men om en kvinna smittats med en könssjukdom av sin make som varit hos en prostituerad på affärsresan, och därigenom fått igenkloggade äggledare - så är det väl inte HENNES fel att hon inte kan få barn på naturligt sätt..? Inte heller säger det något om hennes gener eller hennes lämplighet att fostra barn.

Könssjukdom eller ej - hon har inte utsatts för deformerande övergrepp. Jag tycker att det rent av är osmakligt att förvägra kvinnor som utsatts för könsstympning hjälp med hänvisning till att "svenskar" ska ha det ännu bättre.
  • Donum
    Anonym (men själklart) skrev 2015-01-24 12:45:32 följande:

så alla som röstar  röstar för eller emot invandring  ? OK trodde att det fanns fler saker att gå  till val på.  Har inte sagt att sd hade 14 procent. Jag sa att mp och v hade ungefär 7 procent var och det blir 14 ihop.

Uppenbarligen anser inte de 87% att mer begränsad invandring är en så viktig fråga att de ids rösta i enlighet med det.
  • Donum
    Anonym (Fritzygirl) skrev 2015-01-24 14:14:27 följande:

Här är det ett gott råd tillbaka. Låt bli att pracka din vänster och Stalinvurmande propaganda på mig i vilken solidaritet betyder att vänsterfascister inte behöver arbeta utan bara uttala sig positivt om allt som inte rör svenskar och som tack för det ska vi andra hålla dem, deras ungar och alla som de ivrar för så mycket, med pengar. Vi har nämligen förmånen att ha fötts i ett rikt (nåja, det är historia) land och för det ska vi gå genom livet tacksamt bugande och slavande för alla som haft mindre tur.

Den där gruppen inbegriper, men inskränker sig inte till, sådana som har det så dåligt i sina hemländer att de fullt munderade i dyra märkeskläder och med dyra mobiler flyr hela vägen till Sverige för en inte så liten summa pengar för att vi, arbetande svenskar, som inte innefattas av vänsterfascisterna favorit PK-yttryck "allas lika värde", ska betala för vissas studieresor till sina gamla hemländer innefattande praktik hos IS. Lite praktik har ju aldrig skadat någon. Ja, förutom de fattiga i de länderna som inte har råd att ta sig någonstans och ännu mindre till Sverige. Men det spelar ju ingen roll för det ser ju inte vänsterdårarna och därme finns det inte.

Så, några fler råd du vill ge mig?

Fast är det inte vänster att vara rädd för konkurrens?
Svar på tråden Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?