• Anonym (Upprörd)

Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?

""Den svenska sjukvården krisar och allt fler hinner dö i vårdköerna innan de ens får träffa sin stafettläkare.

Landstingen höjer samtidigt skatterna, i stället för att prioritera kärnverksamheten.  (Tidigare inlägg i ämnet).

Och det kan bli värre.

Nu ska det också satsas skattepengar på att återställa klitoris på könsstympade kvinnor. (SR)
    Det kan handla om 40 000 könsstympade kvinnor i Sverige (GT).

Om det kostar uppskattningsvis 100 000kr att återställa varje ?snipa? i originalskick så kommer det att kosta oss skattebetalare ca 4 miljarder kr.

Lägg därtill det årliga inflödet av stympade ?snipor? i massinvandringens spår. För könsstympning utförs fortfarande i primitiva kulturer för att minska kvinnans sexlust och för att öka mannens sexuella njutning.

Seden är så djupt rotad att invandrare som ?flytt för sina liv? semestrar i sina hemländer för att där kunna könsstympa sina döttrar, eftersom det är olagligt i Sverige. (DN). (Fakta).

Frågan är varför svenska skattebetalare ska bekosta återställandet av dessa importerade kvinnors klitoris för att öka deras sexlust ? Problemet är inte att de föder för få barn -utan för många.

Det vore lönsammare för samhället att i stället satsa miljarderna på de svenska männens sexlust och förmåga så att vi får fler goda skattebetalare i stället för fler xxx(Läs mer).

Men Landstingen bekostar hellre klitorisoperationer och ?assisterad befruktning? än subventionerar potensmedel som kan främja den svenska nativiteten.

Landstingens läkemedelsförmånsgrupp skriver att:
    ?Erektil dysfunktion måste betraktas som en sjukdom med relativ låg angelägenhetsgrad och att hälso- och sjukvården i dagens läge inte har tillräckliga resurser för att prioritera subvention av potensmedel?.

Politik handlar om att prioritera rätt.

/Elfyma+""

https://varjager.wordpress.com/2015/01/21/klitorisoperation-for-konsstympade-invandrare/

Vad är det för makt de vill ha, att onanera?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?
  • Anonym (annan åsikt)

min åsikt är att man utvisar dem som förespråkar och utför könsstympning. 

• Anonym (wow)

Om du tror att operationerna görs för att kunna onanera måste du läsa på lite xtra om ämnet lilla gubben. 

Jag betalar gladeligen för att dessa kvinnor ska få tillbaka deras liv igen - kunna kissa, menstruera, gå, springa, leva ett vanligt liv efter traumat som en könstympning åstakommer. 

• Mamori

JA klart att vi ska betala. Det är inte som att de gör detta frivilligt. Om de vill återställa sig så har de kommit långt i sitt tänk och risken att de ska göra detta mot sina döttrar minskar och motverkar könsstympningstraditionen.

• Anonym (Upprörd)
    Anonym (wow) skrev 2015-01-21 18:19:37 följande:

Om du tror att operationerna görs för att kunna onanera måste du läsa på lite xtra om ämnet lilla gubben. 

Jag betalar gladeligen för att dessa kvinnor ska få tillbaka deras liv igen - kunna kissa, menstruera, gå, springa, leva ett vanligt liv efter traumat som en könstympning åstakommer. 

Nu tror jag du överdriver, han ska bara fixa klittan så de kan få bättre orgasmer kan vi läsa. Man kissar inte med den etc. och göra barn tycks de kunna ändå. Jag smeker klittan och tjejen kan göra det själv men vill helst ha kuk. 
  • Anonym (tvångströjan)

Snart kanske man kan transplantera lite empati till de som behöver också, det vore stort!

• Anonym (Lugna ner dig)

Vi ska alltså ha olika vård för svenska medborgare?

Eller menar du att en svensk flicka som fått underlivet förstört, inte heller ska få operera sig?

• Mithi

Var finner jag originalartikeln?

• Anonym (annan åsikt)

Ni måste ju förstå att dessa kvinnor är offer, brottsoffer. Folk som vill utsätta sina kvinnor för sådant här, det är där problemet ligger. Sluta tassa på tå och dalta med sådana, bara skicka ut dem ur landet.

Vill de skära klittan av folk har de ingen rätt att vara här.

• Palestrina
    Anonym (tvångströjan) skrev 2015-01-21 19:08:08 följande:

Snart kanske man kan transplantera lite empati till de som behöver också, det vore stort!

• Zuzanne

Klart som fan att de skall få sina kroppar återställda! Eller är du emot proteser också?

Svar på tråden Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?