• Anonym (Upprörd)

Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?

""Den svenska sjukvården krisar och allt fler hinner dö i vårdköerna innan de ens får träffa sin stafettläkare.

Landstingen höjer samtidigt skatterna, i stället för att prioritera kärnverksamheten.  (Tidigare inlägg i ämnet).

Och det kan bli värre.

Nu ska det också satsas skattepengar på att återställa klitoris på könsstympade kvinnor. (SR)
    Det kan handla om 40 000 könsstympade kvinnor i Sverige (GT).

Om det kostar uppskattningsvis 100 000kr att återställa varje ?snipa? i originalskick så kommer det att kosta oss skattebetalare ca 4 miljarder kr.

Lägg därtill det årliga inflödet av stympade ?snipor? i massinvandringens spår. För könsstympning utförs fortfarande i primitiva kulturer för att minska kvinnans sexlust och för att öka mannens sexuella njutning.

Seden är så djupt rotad att invandrare som ?flytt för sina liv? semestrar i sina hemländer för att där kunna könsstympa sina döttrar, eftersom det är olagligt i Sverige. (DN). (Fakta).

Frågan är varför svenska skattebetalare ska bekosta återställandet av dessa importerade kvinnors klitoris för att öka deras sexlust ? Problemet är inte att de föder för få barn -utan för många.

Det vore lönsammare för samhället att i stället satsa miljarderna på de svenska männens sexlust och förmåga så att vi får fler goda skattebetalare i stället för fler xxx(Läs mer).

Men Landstingen bekostar hellre klitorisoperationer och ?assisterad befruktning? än subventionerar potensmedel som kan främja den svenska nativiteten.

Landstingens läkemedelsförmånsgrupp skriver att:
    ?Erektil dysfunktion måste betraktas som en sjukdom med relativ låg angelägenhetsgrad och att hälso- och sjukvården i dagens läge inte har tillräckliga resurser för att prioritera subvention av potensmedel?.

Politik handlar om att prioritera rätt.

/Elfyma+""

https://varjager.wordpress.com/2015/01/21/klitorisoperation-for-konsstympade-invandrare/

Vad är det för makt de vill ha, att onanera?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?
  • Anonym (Suck)

Jag kan ju tycka att ska vi betala för det så får man ju gå in och stoppa männen från att resa dit med sina döttrar och göra det mot dem.

Hur dem nu kan åka tillbaka där dem flytt ifrån, och för vilka pengar.

Men här i fantastiska Sverige ska vi ha öppna dörrar för alla, tandvård, läkarvård och resor betalas. Tak över huvudet, mat i magen - alla kan komma hit, här öser man pengar över er.

Nej jag tycker att alla ni som är så pk och klart vi har råd osv bör läsa den här länken. Och jag menar verkligen läsa inte skumma genom.

mobil.cyberliv.bloggplatsen.se/2014/09/18/10863885-en-migga-ledningen-pa-migrationsverket-ger-inte-medarbetarna-riktlinjer-och-verktyg-for-att-komma-till-ratta-med-asylmissbruket/

• Anonym (Way out)
    Förtryckt skrev 2015-01-22 13:27:05 följande:
    Så du menar att INGEN gör det frivilligt, alltså. WOW.
    Jag tror det här problemet är kulturellt och religionsssamhörighet-betonat och därför anser jag att svenska staten ska hålla sig utanför detta getingbo.
    Bildgoogla.
  • Anonym (Oi)
    puss skrev 2015-01-22 13:18:33 följande:
    Att återställa en sönderskuren snippa är inte kosmetiskt.

Bleka rövhålet är kosmetiskt.
  • Förtryckt
    Anonym (Lugna ner dig) skrev 2015-01-22 13:26:19 följande:
    Du anser alltså att en 25-årig kille som kört för fort och krockat med ett träd ska få vård, medan en kvinna som blivit utsatt för stympning inte ska få vård?

Bara så jag vet vad du menar...
    Nej båda ska få vård. Men om kvinnan har blivit "stympad" för säg +10 år sen så bör hon betala för den hudplastiska skönhetskirurgin själv.
  • Anonym (hmm)
    Förtryckt skrev 2015-01-22 13:21:09 följande:
    Menar du det? Om det inte är religiöst självinducerat, säg mig, hur kommer det sig att inte en drös muslimska kvinnor sitter i fängelse för att ha begått grov misshandel?
    Om det är brottsligt - lika brottsligt som grov misshandel - då ska dessa personer vittna inför tingsrätt.
    Men jag är av uppfattningen att de allra flesta lägger sig under kniven såsom vissa andra går och tar hål i öronen.

Har jag fel?

När ska vi börja operera om alla judiska och muslimska pojkars penisar som blivit av med en bit skinn från förhuden?

Förklara gärna hur detta fungerar i Sverige och hur det kommer sig att folk inte sitter fängslade för dessa BROTT eftersom du menar att så många människor tvingas till mutilering
    Ja, du har fel.
  • puss
    Förtryckt skrev 2015-01-22 13:28:41 följande:
    Nej båda ska få vård. Men om kvinnan har blivit "stympad" för säg +10 år sen så bör hon betala för den hudplastiska skönhetskirurgin själv.
    Det är inte kosmetiskt ingrepp.
  • Förtryckt
    puss skrev 2015-01-22 13:27:16 följande:
    Folk som kör fulla borde inte få vård alls.
    Nu var personen ifråga inte full.
  • puss
    Förtryckt skrev 2015-01-22 13:29:18 följande:
    Nu var personen ifråga inte full.
    Jag har inte pekat på någon specifik person.
  • Förtryckt

Ingen som bryr sig om alla pojkar med stympade penisar i Sverige?

• puss
    Förtryckt skrev 2015-01-22 13:30:29 följande:

Ingen som bryr sig om alla pojkar med stympade penisar i Sverige?

Det är inte en hälsofråga. Kvinnlig könsstympning är inte vad du verkar tro att det är.
Svar på tråden Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?