• Anonym (Upprörd)

Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?

""Den svenska sjukvården krisar och allt fler hinner dö i vårdköerna innan de ens får träffa sin stafettläkare.

Landstingen höjer samtidigt skatterna, i stället för att prioritera kärnverksamheten.  (Tidigare inlägg i ämnet).

Och det kan bli värre.

Nu ska det också satsas skattepengar på att återställa klitoris på könsstympade kvinnor. (SR)
    Det kan handla om 40 000 könsstympade kvinnor i Sverige (GT).

Om det kostar uppskattningsvis 100 000kr att återställa varje ?snipa? i originalskick så kommer det att kosta oss skattebetalare ca 4 miljarder kr.

Lägg därtill det årliga inflödet av stympade ?snipor? i massinvandringens spår. För könsstympning utförs fortfarande i primitiva kulturer för att minska kvinnans sexlust och för att öka mannens sexuella njutning.

Seden är så djupt rotad att invandrare som ?flytt för sina liv? semestrar i sina hemländer för att där kunna könsstympa sina döttrar, eftersom det är olagligt i Sverige. (DN). (Fakta).

Frågan är varför svenska skattebetalare ska bekosta återställandet av dessa importerade kvinnors klitoris för att öka deras sexlust ? Problemet är inte att de föder för få barn -utan för många.

Det vore lönsammare för samhället att i stället satsa miljarderna på de svenska männens sexlust och förmåga så att vi får fler goda skattebetalare i stället för fler xxx(Läs mer).

Men Landstingen bekostar hellre klitorisoperationer och ?assisterad befruktning? än subventionerar potensmedel som kan främja den svenska nativiteten.

Landstingens läkemedelsförmånsgrupp skriver att:
    ?Erektil dysfunktion måste betraktas som en sjukdom med relativ låg angelägenhetsgrad och att hälso- och sjukvården i dagens läge inte har tillräckliga resurser för att prioritera subvention av potensmedel?.

Politik handlar om att prioritera rätt.

/Elfyma+""

https://varjager.wordpress.com/2015/01/21/klitorisoperation-for-konsstympade-invandrare/

Vad är det för makt de vill ha, att onanera?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?
  • Letitia
    Sunnan skrev 2015-01-22 09:16:00 följande:
    Jag jobbar på sjukhus så jag vet precis hur det ser ut. Vet du det? På riktigt, eller läser du bara i media?

Dina frågeställningar talar tydligt om att du vet mycket lite om hur resursfördelning fungerar i sjukvården. Planerade gynoperationer kommer inte ta resurser från varken akutsjukvården, psyk, ögonop, ambulans eller BB/förlossningen.

Och bara för att man satsar på att nå ut till dessa kvinnor betyder inte det att man kommer lägga allt annat på is och plötsligt bara göra rekonstruktionskirurgi. Vi utför redan de här operationerna, det är inget nytt påhitt. Så lugna ner dig och gå en kurs i empati istället. Och läs på lite om vad kvinnlig könsstympning innebär - jag skulle placera det betydligt högre på lidande skalan än grå starr (men de operationerna konkurrerar inte med varandra alls).
    Det är väl klart att de olika vårdområdena konkurrerar med varandra. Om de här klitorisoperationerna skulle bli legio, så skulle ju sjukhusen/landstingen vara tvungna att i nästa års budget anslå mera pengar till gyn.

Det finns en viktig skillnad mellan våra gamla som behöver nya höftleder, ögonlinser o.s.v., och de muslimska kvinnorna, nämligen att våra gamla har jobbat och slitit och betalat skatt här ett helt liv. De som är födda på 1920-talet började oftast jobba vid 14, och de födda på 1930-talet något år senare. Inte heller har de utnyttjat några dagissubventioner eller betald föräldraledighet, för sådant fanns inte när de fick sina barn på 40-50-talet. Vi är alltså skyldiga dem ALLT VI KAN, för att göra deras sista år så bra som möjligt. De invandrade kvinnorna däremot, har INTE arbetat ihop några rättigheter till vår välfärd.
  • ölburk2

Rasismens galenskaper är ofantlig..

Ja självklart ska vi hjälpa alla som är i behov av sjukvård, sjukvård är gränlöst., sjukvård handlar inte primärt om pengar, det är en mänsklig rättighet att kunna kräva å få adekvat vård.

Skola, vård, omsorg å goda kommunikationer på alla plan, är det som primärt bygger ett lands välfärd, så det måste få kosta vad som behövs, allt annat är mer eller mindre sekundärt.

Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • Anonym (Absolut inte)
    aldrigmer skrev 2015-01-22 06:46:16 följande:

Du är obehaglig. Det är min åsikt. Vi har råd att hjälpa de som vill och där det är möjligt att hjälpa.

Men vad bra att ni har råd, vilka är ni om jag får fråga?
    Så vi vet vem som ska ha fakturan.
  • Anonym (högskattebetalare)

Jag betalar även för att lata fetton ska få magsäcksoperationer, storrökare ska få nya lungor och a-lagarna får antabus, för att inte tala om alla arbetsskygga WT som lever på socialbidrag.
    Eller alla brottsliga SDare som kostar samhället miljarder.
    Att betala skatt för att könsstympade kvinnor ska få ett drägligt liv gör jag gärna. 

• Anonym (Pajas)
    Anonym (Absolut inte) skrev 2015-01-22 11:59:40 följande:
    Vad dillar du om? du skickar inga fakturor.

Jag betalar gärna lite mer utbildning åt dig hörru. Och psykvård.
  • puss
    Anonym (högskattebetalare) skrev 2015-01-22 12:03:35 följande:

Jag betalar även för att lata fetton ska få magsäcksoperationer, storrökare ska få nya lungor och a-lagarna får antabus, för att inte tala om alla arbetsskygga WT som lever på socialbidrag.
    Eller alla brottsliga SDare som kostar samhället miljarder.
    Att betala skatt för att könsstympade kvinnor ska få ett drägligt liv gör jag gärna. 

• Anonym (suck)

Eftersom jag är MEDMÄNSKLIG och SOLIDARISK utan att för den delen vara rik så betalar jag gärna hellre återställande av könsstympning än potenspiller.

Det är omöjligt att styra vad ens skatt ska gå till. Förbifart stockholm ger exempelvis inte oss här uppe i norr speciellt mycket. Ska vi då ändå betala till det?

Nuon affären gillade JAG inte kan jag få tillbaka de pengarna också tack!

Så idiotiskt att diskutera på det vis som SD-vurmarna gör.

• ölburk2
    Anonym (Absolut inte) skrev 2015-01-22 11:59:40 följande:
    Förstår du verkligen inte att all (sjuk)vård är en investering? Den kan aldrig kosta för mycket i pengar.
    Det är lösningar på bristen på statligt anställd sjukvårdspersonal som måste åtgärdas, det är skamligt för Sverige att vi inte ens lyckas skaffa fram läkare i tillräcklig mängd för att bemanna vårdcentraler, att vi tvingas betala stafettläkare 80.000 sek/veckan för att kunna ge den mest primära vården.
    Där finner du penningproblemet, inte att vården kostar, utan att vi skurit ner på personal, så att vi nu har en personalbrist som utnyttjas hänsynslöst av det privata.
  • Förtryckt
    Dr Mupp skrev 2015-01-22 08:34:06 följande:
    Ja självklart ska de betala och kvinnor som fött barn och trasat sönderunderlivet ska också betala själva och de som tvingats amputera kroppsdelar ska fan inte få skattefinanserad protes. Sjukvården ska hjälpa sjuka, inte ge folk livkvalité, de får de betala själva.
    Ursäkta?? Hur kan du ens jämföra dessa tre saker?
    "Sjukvården ska hjälpa sjuka" - ja precis då är vi överens. Sjukvården ska INTE ingripa i självinducerade skador. Det får folk faktiskt betala själva.

En person som blir extremt tjock pga sjukdom, får sen medicin och går ner i vikt en masse, får sedan korvar av löst skinn där magen varit. Den personen får betala kosmetisk kirurgi helt på egen bekostnad = själv.

En kvinna som får bröstcancer och måste operera bort sitt ena bröst kan i vissa fall få en statligt SUBVENTIONERAD bröstoperation för att ersätta bröstet som försvann.

En person som är med i en voodookult som styckar delar av könsorganen "för att alla andra gör det" ska då inte heller få betalt av staten. Möjligen har staten kanske råd med en mindre SUBVENTIONERING, men de ska absolut betala det mesta själva, anser jag.
  • ölburk2
    Förtryckt skrev 2015-01-22 12:57:15 följande:
    Ursäkta?? Hur kan du ens jämföra dessa tre saker?
    "Sjukvården ska hjälpa sjuka" - ja precis då är vi överens. Sjukvården ska INTE ingripa i självinducerade skador. Det får folk faktiskt betala själva.

En person som blir extremt tjock pga sjukdom, får sen medicin och går ner i vikt en masse, får sedan korvar av löst skinn där magen varit. Den personen får betala kosmetisk kirurgi helt på egen bekostnad = själv.

En kvinna som får bröstcancer och måste operera bort sitt ena bröst kan i vissa fall få en statligt SUBVENTIONERAD bröstoperation för att ersätta bröstet som försvann.

En person som är med i en voodookult som styckar delar av könsorganen "för att alla andra gör det" ska då inte heller få betalt av staten. Möjligen har staten kanske råd med en mindre SUBVENTIONERING, men de ska absolut betala det mesta själva, anser jag.
    Och vem ska bestämma vilken vård du ska få?
    När du ger dig ut i trafiken å begår ett misstag å behöver vård, då vill du alltså betala själv, för det är ju du som själv, som helt å hållet vållat behovet av vård..

Nä du, ditt sätt att resonera är urbota dumt å ogenomtänkt, dessutom skulle det leda till gigantiska samhällsekonomiska försluter, som inget land skulle kunna hantera.
Svar på tråden Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?