Förtryckt skrev 2015-01-22 13:15:45 följande:
Nu hänger jag inte med. Du har citerat mitt inlägg och svarat extremt lösryckt och i affekt. Försöker bena ur det.
FRÅGA. - vem ska bestämma vilken vård man ska få?
TILLBAKAFRÅGA - Vem bestämmer det idag?
Något sånär svar - Samma som bestämmer det idag.
Jag drog upp två exempel på kosmetisk kirurgi eftersom en snipoperation anses vara kosmetisk, den är till största delen utvärtes och därmed kosmetisk, hudbetonad.
DU DRAR UPP TRAFIKSKADEOFFER.
Ska jag tolka dig rätt alltså?
ANSER DU ATT EN RELIGIÖST STYMPAD SNIPA ÄR ATT JÄMFÖRA MED TRAFIKSKADEOFFER?
Bara så vi är på det klara med det hela!
Det är vi/staten som bestämmer vilka som ska få sjukvård, om vi räknar bort de som är tillräckligt välbärgade som fritt kanbestämma vilken vård dom önskar.
Tyvärr är vi nu farligt ute, när vi inte längre tillgodoser det vårdbehov som finns, det kommer att kosta mångfallt mer i reda pengar än att tillgodose behovet av vård.
Du kan inte göra skillnad på vård å vård, kosmetiskkirurgi eller liknande kan vara minst lika effektivt för att ge bra avkastning på satsat kapital (om vi ska se det krasst ekonomiskt) då alla människor som mår dåligt, producerar mindre eller inte alls.
Så hur man än räknar, ger bra vård alltid en skyhög avkastning per satsad krona.
Märkligt nog så vill de till höger om mitten ofta minska sjukskrivningar å förtidspensioneringar, men inte lägga pengar på (sjuk)vården.
Istället tror dom på nån form av mirakel som ska uppenbara sig om bara tvång, hot å flumåtgärderna blir tillräckligt kraftfulla..
Nej jag drog inte upp trafikskadeoffer, jag gjorde bara som du, pekade på en omständighet som du själv vållat å helt frivilligt iscensatt.
Ja jag anser att varje människa som utsätts för stympning, är fullt jmf med ett trafikskadeoffer.